Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 35 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 103027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Konjin 17-2-2010 14:32 Print reply

Posts: 379

zuiger

cilinder

ik had zonet een vastloper, spul losgehaald, een van de veertjes was iets verbogen, en op de zuiger zitten kleine stukjes bovenop, zie bovenste foto. hoe krijg ik dit weer goed.

en in de cilinder zitten 2 kleine groefjes, is dit erg?
 
st.nyksterdriver 17-2-2010 14:56 Print reply
Posts: 3376
dat word een nieuwe cilinder denk niet dat dit nog te honen valt en als het een alu cilinder is al helemaal niet
 
Konjin 17-2-2010 15:01 Print reply

Posts: 379
die groefjes zijn echt maar heel klein, en ziet er veel erger uit op de foto dan in het echt, op de foto lijkt het echt een gat.
 
Tomez 17-2-2010 15:08 Print reply

Posts: 265
Nieuwe zuiger is waarschijnlijk niet zo'n slechts idee zoals ie eruit ziet....

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 17-2-2010 om 16:42 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
BenjaminDG 17-2-2010 15:57 Print reply

Posts: 4605
Gewoon andere zuiger (of je moest die 2 stukjes der af krijgen) en alles terug monteren.

Starten en zien hoe het loopt, als je er tevreden mee bent en je hoort geen geschuur of gerammel (kijk ook of je zuigerveer slotjes niet over die groevern gaan) dan zou ik gewoon zo er mee doorrijden.

Hoe is je vastlopen eigenlijk ontstaan?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-2-2010 om 15:59 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Konjin 17-2-2010 16:05 Print reply

Posts: 379
die kleine stukjes heb ik al van de zuiger af geveilt, ziet er wel weer redelijk uit, moet nog even nieuwe veertjes kopen denk ik.

maar zoals ik al zei, die groefjes in de cilinder zijn vrij klein en ondiep, valt dit te honen of kan dat uberhaupt niet met een derbi cilinder die standaard op een aprilia sx50 zit.

en hoeveel axiale beweging mag er maximaal op de krukas zitten, bij mij is dit ongeveer 1 milimeter, ik weet niet of dit een probleem is.

edit: @ benjamin
nieuwe uitlaat er onder, niet afstellen en even een stukje uitproberen. hoog in de toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Konjin op 17-2-2010 om 16:07 uur.
 
Joel_koningslust 17-2-2010 16:08 Print reply

Posts: 14514
dat ding is enkel nog goed voor een enkele reis ijzerbak
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
stephan777 17-2-2010 16:09 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
dat ding is enkel nog goed voor een enkele reis ijzerbak



Of maak er een asbak van
 
BenjaminDG 17-2-2010 16:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Konjin
die kleine stukjes heb ik al van de zuiger af geveilt, ziet er wel weer redelijk uit, moet nog even nieuwe veertjes kopen denk ik.

maar zoals ik al zei, die groefjes in de cilinder zijn vrij klein en ondiep, valt dit te honen of kan dat uberhaupt niet met een derbi cilinder die standaard op een aprilia sx50 zit.

en hoeveel axiale beweging mag er maximaal op de krukas zitten, bij mij is dit ongeveer 1 milimeter, ik weet niet of dit een probleem is.

edit: @ benjamin
nieuwe uitlaat er onder, niet afstellen en even een stukje uitproberen. hoog in de toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Konjin op 17-2-2010 om 16:07 uur.


Dat had je dus niet moeten doen hé, van koude start niet afgesteld direct in toeren jagen. Swat tis gebeurd.

Wat voor wand heb je? Nicasil, gietijzer?

Anders laten uitboren+honen tot een overmaat, dan een overmaat zuiger bestellen

@ stephan777 asbak?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-2-2010 om 16:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-2-2010 om 16:10 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Konjin 17-2-2010 16:10 Print reply

Posts: 379
maar is het niet zo dat de cilinder al zo was voordat ik vastloper kreeg? lijkt mij niet dat dat er zo in een keer uit slaat of wel?

edit:
heb geen idee wat voor want, waar kan ik dat aan zien?

Dit bericht is gewijzigd door Konjin op 17-2-2010 om 16:11 uur.
 
Joel_koningslust 17-2-2010 16:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Konjin
maar is het niet zo dat de cilinder al zo was voordat ik vastloper kreeg? lijkt mij niet dat dat er zo in een keer uit slaat of wel?



hoe denk je anders?? dat het langzaamaan losweekt en dan op een andere plaats weer in dezelfe vorm bij makaar komt?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 17-2-2010 16:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hoe denk je anders?? dat het langzaamaan losweekt en dan op een andere plaats weer in dezelfe vorm bij makaar komt?


hahahahahahahaha rofllll
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Konjin 17-2-2010 16:12 Print reply

Posts: 379
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hoe denk je anders?? dat het langzaamaan losweekt en dan op een andere plaats weer in dezelfe vorm bij makaar komt?

jarenlange slijtage
 
BenjaminDG 17-2-2010 16:13 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Konjin
maar is het niet zo dat de cilinder al zo was voordat ik vastloper kreeg? lijkt mij niet dat dat er zo in een keer uit slaat of wel?

edit:
heb geen idee wat voor want, waar kan ik dat aan zien?

Dit bericht is gewijzigd door Konjin op 17-2-2010 om 16:11 uur.


Kijk je het cilinder hemd, is dat redelijk dik of dun?

Bij een giet ijzeren wand heb je een redelijk dik cilinderhemd (bv 5mm), bij nicasil/chroom is dat vele dunner (bv 1mm)
 
Vlaanderen vrij!
Joel_koningslust 17-2-2010 16:16 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Kijk je het cilinder hemd, is dat redelijk dik of dun?

Bij een giet ijzeren wand heb je een redelijk dik cilinderhemd (bv 5mm), bij nicasil/chroom is dat vele dunner (bv 1mm)



wat een onzin. een 50cc voor derbi heeft met gietijzer en nicasil beide een even dikke wand hoor

het is een derbi cilinder. die gebruiken origineel alu cilinders met een nicasil wand.

een gietijzeren zou ook nooit zoals deze kapot kunnen lopen

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 17-2-2010 om 16:17 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 103027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 35 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved