Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 188 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maeddy 29-3-2010 16:04 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Mischien is het handig om je lichtspoel na te laten kijken bij een brommerzaak. Als je er vaker komt doen ze het miss zo even gratis.
Btw, zijn die spoelen ook niet 2e hands te krijgen dan?


Ik ben ermee naar jos dijkman geweest. Zij zijden dat ik nog wel een kansje had dat hij zou werken. Nu zit ik dus met een spoel die te weinig voltage opwekt. Ze zijn inderdaad ook tweedehands te krijgen, ik zag er al een op internet staan. Niet gratis uiteraard, en ik teer op mijn laatste euro's. Die brommer kost flink wat geld elke keer.

Maar het gaat mij erom: ik snap niet wat er kapot aan kan gaan, het is zo onmogelijk simpel. Als het dus kortsluiting was geweest, dan zou ik helemaal niets moeten meten, en dat vind ik vreemd. Daarom stel ik die vraag.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ChielTZR 29-3-2010 16:06 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ik ben ermee naar jos dijkman geweest. Zij zijden dat ik nog wel een kansje had dat hij zou werken. Nu zit ik dus met een spoel die te weinig voltage opwekt. Ze zijn inderdaad ook tweedehands te krijgen, ik zag er al een op internet staan. Niet gratis uiteraard, en ik teer op mijn laatste euro's. Die brommer kost flink wat geld elke keer.

Maar het gaat mij erom: ik snap niet wat er kapot aan kan gaan, het is zo onmogelijk simpel. Als het dus kortsluiting was geweest, dan zou ik helemaal niets moeten meten, en dat vind ik vreemd. Daarom stel ik die vraag.


Heb je foto's?
Heb jij ducati ontsteking?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maeddy 29-3-2010 16:10 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Heb je foto's?
Heb jij ducati ontsteking?



Ik heb mijn brommer nu weer in elkaar zitten, ik heb alleen gekeken of hij liep met die onsteking, dat deed hij om half twaalf savonds. Dus toen heb ik de kuip er weer op gemonteerd etc. Toen kwam ik er de volgende dag achter dat ik geen licht had. Ik heb wel een vage foto van de ontsteking die ik gemaakt heb tijdens het reviseren. Misschien heb je daar wat aan. Ik zal dan wel even markeren wat kapot was.



Hier gaat het om.

Rood: bovenkant connector iets beschadigd. Draadjes zitten nog wel gescheiden zo ver ik het kan bekijken.
Blauw: Weekijzer aan de bovenkant van twee spoelen een klein beetje vervormd. Ik heb dat even gescheiden van elkaar, en netjes gemaakt.
Geel: Contactpunt ontsteking was los, dat heb ik gesoldeerd.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 29-3-2010 om 16:24 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paul de Salmiakbal 29-3-2010 16:40 Print reply

Posts: 5285
Als mijn brommer warm is (10 km rijden ofzo) en ik zet hem uit, dan krijg ik hem niet meer aan. Van alles al geprobeerd, volgas starten, choken, vlotteren totdat hij overloopt etc. Als hij na een half uurtje is afgekoelt dan kan ik hem weer normaal starten.
Iemand een idee?
 
ChielTZR 29-3-2010 16:41 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ik heb mijn brommer nu weer in elkaar zitten, ik heb alleen gekeken of hij liep met die onsteking, dat deed hij om half twaalf savonds. Dus toen heb ik de kuip er weer op gemonteerd etc. Toen kwam ik er de volgende dag achter dat ik geen licht had. Ik heb wel een vage foto van de ontsteking die ik gemaakt heb tijdens het reviseren. Misschien heb je daar wat aan. Ik zal dan wel even markeren wat kapot was.

afbeelding

Hier gaat het om.

Rood: bovenkant connector iets beschadigd. Draadjes zitten nog wel gescheiden zo ver ik het kan bekijken.
Blauw: Weekijzer aan de bovenkant van twee spoelen een klein beetje vervormd. Ik heb dat even gescheiden van elkaar, en netjes gemaakt.
Geel: Contactpunt ontsteking was los, dat heb ik gesoldeerd.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 29-3-2010 om 16:24 uur.


Oke beetje vage foto, daar hebben we idd niet veel aan.

Is dit anders niet wat?
http://streamingproj...uemart&Itemid=53
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Scozzisa 29-3-2010 16:43 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Als mijn brommer warm is (10 km rijden ofzo) en ik zet hem uit, dan krijg ik hem niet meer aan. Van alles al geprobeerd, volgas starten, choken, vlotteren totdat hij overloopt etc. Als hij na een half uurtje is afgekoelt dan kan ik hem weer normaal starten.
Iemand een idee?


Nieuwe bougie geprobeerd?
Wat is de kleur van je huidige bougie?
 
Paul de Salmiakbal 29-3-2010 16:57 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


Nieuwe bougie geprobeerd?
Wat is de kleur van je huidige bougie?

Beetje vaag, donkergrijs achtig. Als hij rijd rijd hij prima, en koud start hij ook lekker.
 
Maeddy 29-3-2010 17:05 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Oke beetje vage foto, daar hebben we idd niet veel aan.

Is dit anders niet wat?
http://streamingproj...uemart&Itemid=53


Dankjewel, ik had die site zelf ook gespot net.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Paultje Pils 29-3-2010 17:26 Print reply

Posts: 2110
Waarom kunnen tomossen rijden met een vertanding die voor andere brommers te zwaar is? Zoals het voortandwiel groter dan het achter tandwiel? Dat hoef ik niet te proberen namelijk.
 
If you can't dodge it, ram it.
Derbi-Olaf 29-3-2010 17:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Waarom kunnen tomossen rijden met een vertanding die voor andere brommers te zwaar is? Zoals het voortandwiel groter dan het achter tandwiel? Dat hoef ik niet te proberen namelijk.

andere primaire overbrengingsverhouding
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Paul de Salmiakbal 29-3-2010 17:27 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Waarom kunnen tomossen rijden met een vertanding die voor andere brommers te zwaar is? Zoals het voortandwiel groter dan het achter tandwiel? Dat hoef ik niet te proberen namelijk.

Automatische 2 speed
 
Paultje Pils 29-3-2010 17:27 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

andere primaire overbrengingsverhouding


Ok, dat wist ik dus niet. Bedankt, brak er me kop al enige tijd over
 
If you can't dodge it, ram it.
Derbi-Olaf 29-3-2010 17:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ik heb mijn brommer nu weer in elkaar zitten, ik heb alleen gekeken of hij liep met die onsteking, dat deed hij om half twaalf savonds. Dus toen heb ik de kuip er weer op gemonteerd etc. Toen kwam ik er de volgende dag achter dat ik geen licht had. Ik heb wel een vage foto van de ontsteking die ik gemaakt heb tijdens het reviseren. Misschien heb je daar wat aan. Ik zal dan wel even markeren wat kapot was.

afbeelding

Hier gaat het om.

Rood: bovenkant connector iets beschadigd. Draadjes zitten nog wel gescheiden zo ver ik het kan bekijken.
Blauw: Weekijzer aan de bovenkant van twee spoelen een klein beetje vervormd. Ik heb dat even gescheiden van elkaar, en netjes gemaakt.
Geel: Contactpunt ontsteking was los, dat heb ik gesoldeerd.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 29-3-2010 om 16:24 uur.

heeft je vliegwiel lang tegen je spoelen aangelopen ?

zoja, dan is de kans groot dat er kopersluiting opgetreden is.
door de warmte kan de blanke laklaag af je spoelen zijn geborreld en er als het ware een soort "kortsluiting" ontstaan zijn.

resultaat : als je spoel origineel bijvoorbeeld 60 wikkelingen heeft kan het zijn dat 'ie nu maar door 30 wikkelingengen geleid.=> lagere spanning

Oplossing:

-ofwel nieuwe stator kopen
-ofwel spoelen opnieuw wikkelen
-ofwel je brommer zo opvoeren dat 'ie 2 keer zoveel toeren draait.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-3-2010 om 17:33 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Pixl 29-3-2010 17:33 Print reply

Posts: 3125
Weet iemand een goede / goedkope autospuiter in de Achterhoek e.o. ?
 
So fuckin' what!?
Maeddy 29-3-2010 18:14 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

heeft je vliegwiel lang tegen je spoelen aangelopen ?

zoja, dan is de kans groot dat er kopersluiting opgetreden is.
door de warmte kan de blanke laklaag af je spoelen zijn geborreld en er als het ware een soort "kortsluiting" ontstaan zijn.

resultaat : als je spoel origineel bijvoorbeeld 60 wikkelingen heeft kan het zijn dat 'ie nu maar door 30 wikkelingengen geleid.=> lagere spanning

Oplossing:

-ofwel nieuwe stator kopen
-ofwel spoelen opnieuw wikkelen
-ofwel je brommer zo opvoeren dat 'ie 2 keer zoveel toeren draait.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-3-2010 om 17:33 uur.


Super, dankje! Dit is inderdaad een goede verklaring.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 102891 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 188 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved