Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 42"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
Pagina 171 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 170, 171, 172 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 24-3-2010 19:07 Print reply

Posts: 60390
tot ie overtoeren gaat maken natuurlijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 24-3-2010 19:08 Print reply

Posts: 13700
13k zal die wel halen met toeren, alleen is daar waarschijnlijk niks meer te zoeken.
 
kipje 24-3-2010 19:17 Print reply

Posts: 49
tzr gaat (ontgrenzd op de cdi) gaat pas rijde na de 6k toeren, overschakelen 10k 10,5 k toeren dan trekt die gwn door veel overteoren maken is niet goed voor je cilinder

 
als ik niet laag vlieg sta ik stil
Yosander RS2 24-3-2010 20:05 Print reply
Posts: 155
Heb (of krijg) een probleempje met m'n kettingspanner.
Een van m'n borgmoertjes is voor de helft "afgevlakt" en daardoor moet je 'm eerst zo draaien met een grijptang voordat je 'm met de steeksleutel volledig los kan draaien.

Nr. 4 op de afbeelding.

Krijg 'm nu nog wel los, maar ben bang dat 't binnenkort niet meer zal lukken.
Bij Dijkman gaven ze me een M6 moertje mee en zeiden ze dat ik die borgmoer dus even moest vervangen. Maar hoe krijg je die er in vredesnaam af ?
 
Derbi1991 24-3-2010 20:07 Print reply

Posts: 363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yosander RS2
Heb (of krijg) een probleempje met m'n kettingspanner.
Een van m'n borgmoertjes is voor de helft "afgevlakt" en daardoor moet je 'm eerst zo draaien met een grijptang voordat je 'm met de steeksleutel volledig los kan draaien.
afbeelding
Nr. 4 op de afbeelding.

Krijg 'm nu nog wel los, maar ben bang dat 't binnenkort niet meer zal lukken.
Bij Dijkman gaven ze me een M6 moertje mee en zeiden ze dat ik die borgmoer dus even moest vervangen. Maar hoe krijg je die er in vredesnaam af ?


Borgmoer van de as er helemaal afdraaien, en daarna met een zachte hamer (hout/kunststof) de as iets inslaan, dan draai je de moeren van de spanner los en dan kan je die er zo af halen. En bij het erop zetten doe je het omgekeerde.
 
Drive like you stole it.
roy110 24-3-2010 20:08 Print reply
Posts: 584
ik ben bezig met me brommer aan het afstellen maar nu loopt ie geweldig in de hogen toeren. maar als ik me gas los laat onder de 4 duizend toeren valt ie gewoon uit wat ik ook doe

setup
hebo 70cc
leovins bovenlangs
19mm spruitstuk/ membraam
21mm carburateur
powerfilter
sproeier maat 84

krijgt ie dan te veel lucht ofzo

 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-3-2010 20:09 Print reply

Posts: 7728
achteras loshalen, stukje eruit tikken zodat die blok los komt. en dan kun je die bout eruit draaien en zodoende de moer ook vervangen.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Ozz 24-3-2010 20:43 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
tot ie overtoeren gaat maken natuurlijk



13k zal die wel halen met toeren, alleen is daar waarschijnlijk niks meer te zoeken.

tzr gaat (ontgrenzd op de cdi) gaat pas rijde na de 6k toeren, overschakelen 10k 10,5 k toeren dan trekt die gwn door veel overteoren maken is niet goed voor je cilinder


Dankjulloe voor de reacties Wil liever geen ovetoeren want tis mijn brommer niet en ze heeft er lang voor moeten sparen En ze is er erg zuinig p. Was al best blij dat ik er af en toe op mag rijden
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
raymonnetje 24-3-2010 20:44 Print reply
Posts: 53
hey,

ik wil mn brommer sneller laten optrechten, een kameraad beschreef m nu als: "stront door een trechtertje".
als het goed is heb ik nu TWV 13/53. ik las ergens dat je de snelheid kon berekenen wat hij daarna ging rijden. andere kameraad had nog een 12 voortw liggen.

ik las:
achter/voor oud
achter/voor nieuw
(topsnelheid/nieuw)*oud = nieuwe top

dus mn top is nu 90 km.h
dus (90/4,417)*4,077= 83,08 km/h?
4,417 = oude verhouding
4,077 = nieuwe verhouding
zal 1 tandje kleiner veel helpen?

mvg
 
Ozz 24-3-2010 20:46 Print reply

Posts: 1259
Per tandje dat je minder heb voor, scheelt dat ongveer 5 km. En 1 tandje merk je niet echt veel verschil nee...

Je achtertandwiel kan je beter vergroten, weet alleen daar de verhoudingniet van.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
tsxhunter 24-3-2010 20:46 Print reply

Posts: 9332
http://bromfietsshop...php&parentid=537

welk ketting zou ik het beste kunnen nemen voor mijn tsx?

heb al gezocht maar alle meningen waren anders
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-3-2010 20:48 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
heb al gezocht maar alle meningen waren anders

indd.. nu kun je het hier wel weer gaan vragen maar dan krijg je hetzelfde
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
tsxhunter 24-3-2010 20:49 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

indd.. nu kun je het hier wel weer gaan vragen maar dan krijg je hetzelfde


oke, mag ik jou dan vragen wat jij op je tsxjes hebt?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 24-3-2010 20:52 Print reply

Posts: 7728
ehm ik heb dacht ik altijd iris kettingen erop gehad. maar ik kan niet echt zeggen dat die nou zo goed waren ofzo hoor.. en heb niet die goedkoopste gehad, maar oa die mx pro ik denk dat ik zelf de volgende keer een regina ga proberen, maar het kan ook goed zijn dat die niks beter zijn.
gewoon kwestie van proberen dus
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
tsxhunter 24-3-2010 20:53 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ehm ik heb dacht ik altijd iris kettingen erop gehad. maar ik kan niet echt zeggen dat die nou zo goed waren ofzo hoor.. en heb niet die goedkoopste gehad, maar oa die mx pro ik denk dat ik zelf de volgende keer een regina ga proberen, maar het kan ook goed zijn dat die niks beter zijn.
gewoon kwestie van proberen dus


oke, wat voor maat zal er op mijn tsx moeten? is opgehoogd.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 102968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 171 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 170, 171, 172 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved