koekie - Administrator |
16-3-2010 12:57 |
 Posts: 12588 |
gewoon maar weer ontopic?!
|
|
Haaks de hoek om! |
|
kenny77 |
16-3-2010 13:04 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Ik zat even te kijken naar nieuwe bandjes voor onder mijn NSR, maar kwam erachter dat de maten die in de KB staan niet de maten zijn die op alle websites staan.
KB:
Banden maat voor: 2.75 - 17inch - 4PR
Banden maat Achter: 3.00 - 18inch - 6PR
Internet:
100/80/17
Nu snap ik alleen niet welke maten op internet overeenkomen met de bandenmaat in de KB.
En waar staat 4PR en 6PR voor?
De 100/80/17 zijn motormaten.
de 2.75 zijn de brommer maten (van vroeger)
Je kan het wel omrekenen zijn gewoon inch maten de 2.75.
1 inch is 2.54cm geloof ik.
de maat 100 in 100/80/17 is in mm breedtemaat.
het verschil tussen een 100 band en een 3.00 band is best groot.
toevallig een foto.
links een 100/90/18 band en ernaast een 3.00 18 inch band.
|
|
|
|
v8truckertje.. |
16-3-2010 16:07 |
 Posts: 168 |
Halloo
ik zoek mensen die weten of ''Orion'' een goede schakelbromfiets is en waarom wel en waarom niet
ik weet het niet en me vriend die het moet weten ook niet
iemand zei dat het ook crosmotor makers zijn.. mijn vriend zou graag meer informatie hebben.
Danku
|
|
|
|
tsxhunter |
16-3-2010 16:08 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
Halloo
ik zoek mensen die weten of ''Orion'' een goede schakelbromfiets is en waarom wel en waarom niet
ik weet het niet en me vriend die het moet weten ook niet
iemand zei dat het ook crosmotor makers zijn.. mijn vriend zou graag meer informatie hebben.
Danku
is laatst al een topic over geweest dacht ik. ff zoeken dus
edit: http://www.brommerforum.nl/showtopic/54040 ??
Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 16-3-2010 om 16:08 uur.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Maup |
16-3-2010 16:08 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
Halloo
ik zoek mensen die weten of ''Orion'' een goede schakelbromfiets is en waarom wel en waarom niet
ik weet het niet en me vriend die het moet weten ook niet
iemand zei dat het ook crosmotor makers zijn.. mijn vriend zou graag meer informatie hebben.
Danku
Over dat merk is hier heel veel te vinden
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
gieli0 |
16-3-2010 16:55 |
 Posts: 380 |
ik heb een probleem, de kopmoer van mijn cilinder wil er niet af. de moer draaid wel maar gaat niet verder om hoog of naar beneden en mijn tapeind draaid niet mee, hoe krijg ik dit los?
|
|
ja ja |
|
jr customs |
16-3-2010 17:01 |
 Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gieli0
ik heb een probleem, de kopmoer van mijn cilinder wil er niet af. de moer draaid wel maar gaat niet verder om hoog of naar beneden en mijn tapeind draaid niet mee, hoe krijg ik dit los?
als je de rest van de moeren er wel af krijgt moet je iets tussen je kop en je cilinder doet wat geen van beide beschadigd maar wel zorgt dat er een kracht naar boven o de moer komt te staan, bijvoorbeeld een plastic bandelichter of een plastic schoenlepel als je daar dan wat kracht op zet en je draait aan de moer komt die meestal wel op een punt dat hij weer schroefdraad heeft een kun je hem er helemaal afdraaien.
als je hem eraf heb gelijk tapeind uit je blok draaien en weg gooien.
|
|
|
|
kroonenburg |
16-3-2010 17:03 |
 Posts: 259 |
ging zonet even met mijn rieju rr een beetje rondrijden enz, maakte een paar kleine sprongetjes.
maar iedere keer als ik neer kwam da leek het alsof ie uitviel, maar 1 meter verder reed ie weer normaal.
met mijn yamaha dt kan ik grotere sprongen maken zonder ergens last van de te hebben, hoe kan dit?
|
|
|
|
Tomez |
16-3-2010 17:40 |
 Posts: 265 |
Kan het zijn dat je brommer door valse lucht niet wilt starten?
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8 |
|
JB1 |
16-3-2010 17:42 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Kan het zijn dat je brommer door valse lucht niet wilt starten?
Ja
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Tomez |
16-3-2010 17:43 |
|
gieli0 |
16-3-2010 18:10 |
 Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]
als je de rest van de moeren er wel af krijgt moet je iets tussen je kop en je cilinder doet wat geen van beide beschadigd maar wel zorgt dat er een kracht naar boven o de moer komt te staan, bijvoorbeeld een plastic bandelichter of een plastic schoenlepel als je daar dan wat kracht op zet en je draait aan de moer komt die meestal wel op een punt dat hij weer schroefdraad heeft een kun je hem er helemaal afdraaien.
als je hem eraf heb gelijk tapeind uit je blok draaien en weg gooien.
ik heb dit geprobeerd, maar het lukt niet, ik zag ook dat er 2 moeren op zitten een met verschillende grote, een 11 en een 12.
|
|
ja ja |
|
Maup |
16-3-2010 18:13 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
16-3-2010 19:04 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
De 100/80/17 zijn motormaten.
de 2.75 zijn de brommer maten (van vroeger)
Je kan het wel omrekenen zijn gewoon inch maten de 2.75.
1 inch is 2.54cm geloof ik.
de maat 100 in 100/80/17 is in mm breedtemaat.
het verschil tussen een 100 band en een 3.00 band is best groot.
toevallig een foto.
links een 100/90/18 band en ernaast een 3.00 18 inch band.
afbeelding
motor en brommermaten bestaan niet, net zo min als brommerhelmen.
Het zijn gewoon bandenmaten van vroeger. Zowel op motoren als auto's als op brommers kunnen ze liggen. Worden overigens nog wel gewoon gemaakt met oude aanduiding.
De rest van je verhaal klopt.
3.00 = 3 * 25.4 = 76,2mm. Wat de hoogte daarbij is dat weet ik niet.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gieli0
[...]
ik heb dit geprobeerd, maar het lukt niet, ik zag ook dat er 2 moeren op zitten een met verschillende grote, een 11 en een 12.
de draad van je moer en tapeind is beschadigt. Ik vrees dat je zult gaan moeten zagen/slijpen/dremelen/boren om het spul los te kunnen krijgen.
Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 16-3-2010 om 19:05 uur.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
gino-92 |
16-3-2010 19:33 |
Posts: 162 |
De alu voetpakking van mijn mhr team 80cc lekte, nu haal ik hem er tussen uit is hij nog heel netjes. Kan hij nog ergens anders op lekken? Moet er wel alleen een alu pakking tussen?
Ik heb nieuwe set alu voetpakkingen, maar hier bij zit 1 hele slappe dunne kopere pakking, is dat alleen voor de dikte of moet deze er extra bij voor extra afsluiting?
alvast bedankt
|
|
|
|