Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #60506 - "Kleine vragen Topic Deel 42"
|
Pagina 119 van 200
|
Dit topic is 103054 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Maeddy |
8-3-2010 19:59 |
 Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja!
Waarom zit daar een gat dan? is dat een verloop voor de carb verwarming van oud type cilinder kop ofzo?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Royal Club |
8-3-2010 20:00 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Waarom zit daar een gat dan? is dat een verloop voor de carb verwarming van oud type cilinder kop ofzo?
ontluchtings nippel zit daar origineel.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RBN |
8-3-2010 20:03 |
 Posts: 858 |
Ik wil een nieuwe uitlaat voor mijn DT50MX.
setup:
50cc snel
Mikunie 16mm
alles standaard
topsnelheid: 75 kmh
powerband is bij hoge toeren, onderin doet hij bijna niets.
Nu twijfel ik tussen de luhao rond en de luhao vierkant (immitaties)
welke kan ik het beste nemen?
|
|
|
|
Maeddy |
8-3-2010 20:03 |
 Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ontluchtings nippel zit daar origineel.
ok, vage bedoeling. Het lijkt mij dat de kvs behoorlijk op druk komt en er zo via die weg uit kan? Maar dat maakt niet uit, iig bedankt.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Thymen |
8-3-2010 20:04 |
Posts: 440 |
mensen, een vriend van mij heeft het volgende probleem,
zijn voorrem zat vast op het wiel, na enige moeite is die eraf. nu blijkt dat de "busjes" die erin zitten, vast in de remklauw zitten. kunnen deze eruit d.m.v in de rem blijven drukken en hopen dat ze eruit vallen of kan die ze beter even proberen voorzichtig met een tangetje eruit te halen?
|
|
Aprilia MX |
|
Royal Club |
8-3-2010 20:05 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
ok, vage bedoeling. Het lijkt mij dat de kvs behoorlijk op druk komt en er zo via die weg uit kan? Maar dat maakt niet uit, iig bedankt.
neej. dat kon dus niet op 1 of andere magische manier
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ChielTZR |
8-3-2010 20:10 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ik wil een nieuwe uitlaat voor mijn DT50MX.
setup:
50cc snel
Mikunie 16mm
alles standaard
topsnelheid: 75 kmh
powerband is bij hoge toeren, onderin doet hij bijna niets.
Nu twijfel ik tussen de luhao rond en de luhao vierkant (immitaties)
welke kan ik het beste nemen?
luhao (vierkanten model)
dit is de originele uitlaat en is laagtoerig (dus koppel uitlaat)
luhao (ronde model)
deze uitlaat is hoogtoerig en doet het vooral goed op 50cc en 60cc.
proma,
deze uitlaat is hoogtoerig en vooral voor 70cc.
polini (speciaal voor de polini cilinder)
prestatie weet ik niet.
immitatie uitlaat,
deze heb ik gehaald voor 30 euro bij onze brommerwinkel in de buurt, hij lijkt veel op de proma uitlaat alleen de bocht van de uitlaat is iets langer.hierdoor heeft deze uitlaat koppel en loopt zeer mooi op de 70cc eurokit en polini, beter al proma vond ik, omdat hij met de proma nog al eens terug wilde zakken in de toeren.
boven en ondelangse homoet.
ik heb de onderlangse uitlaat gehad en deze was hoogtoerig, als die eenmaal begon te trekken liep dit mooi , het is een hoogtoerige uitlaat.
gianelli
prestatie weet ik niet heb hem in mijn handen gehad en kwa vorm lijkt hij erg op de luhao rond.
eventjes zoeken en je weet het.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Maup |
8-3-2010 20:10 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik gebruik macra seal... daar ben ik erg tevreden over. enkel weet ik ook niet of die particulier te krijgen is.
hoe bedoel je niet particulier te verkrijgen??
Of eigenlijk: wat moet je wel hebben om het wel te verkrijgen? M'n pa heeft namelijk wel een bedrijfje...
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Maeddy |
8-3-2010 20:10 |
 Posts: 1059 |
kun je trouwens zeggen dat wanneer een cilinder hoger getimed is dat je een groter of kleinere sproeier moet hebben of is hier wederom geen regel voor?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
MRtuintje1 |
8-3-2010 20:13 |
Posts: 12 |
@maeddy
lijkt mij van wel, meer toeren, meer benzine ?
hierover is wel een topic @ 2stroke-tuning maar ik kan hem
niet meer vinden
|
|
|
|
Joel_koningslust |
8-3-2010 20:17 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
hoe bedoel je niet particulier te verkrijgen??
Of eigenlijk: wat moet je wel hebben om het wel te verkrijgen? M'n pa heeft namelijk wel een bedrijfje...
bij ons opt werk komt er altijd een vertegenwoordiger van macra die shit verkopen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Royal Club |
8-3-2010 20:18 |
 Posts: 60390 |
over vloeibaar gesproken.
aangezien ik echt ruzie heb met keerringen heb ik laatst een setje duurdere (betere hoop ik :p) ariete keerringen gekocht voor mn krukas. nu was mijn plan om deze, heel slim. met een dikke klodder vloeibaar te monteren (tussen keerring en carter uiteraard..) echter werd mij verteld dat ik moest opletten dat ik de juiste vloeibare pakking daarvoor gebruikte, anders zou deze mijn keerringen aantasten.
iemand enig idee welke vloeibare pakking hiervoor wel en niet geschikt is?
ik beschik momenteel over:
ThreeBond 1215 Silicone vloeibare pakking (yamaha spul.)
loctite 5920 koperkleurige vlakkenafdichting (gebruik ik tot nu toe altijd als vloeibare pakking voor mn cilinder, ook wel eens voor mn carters gebruikt.
loctite 5699 Premium (  ) grijze silicone
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RBN |
8-3-2010 20:21 |
 Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
luhao (vierkanten model)
dit is de originele uitlaat en is laagtoerig (dus koppel uitlaat)
luhao (ronde model)
deze uitlaat is hoogtoerig en doet het vooral goed op 50cc en 60cc.
proma,
deze uitlaat is hoogtoerig en vooral voor 70cc.
polini (speciaal voor de polini cilinder)
prestatie weet ik niet.
immitatie uitlaat,
deze heb ik gehaald voor 30 euro bij onze brommerwinkel in de buurt, hij lijkt veel op de proma uitlaat alleen de bocht van de uitlaat is iets langer.hierdoor heeft deze uitlaat koppel en loopt zeer mooi op de 70cc eurokit en polini, beter al proma vond ik, omdat hij met de proma nog al eens terug wilde zakken in de toeren.
boven en ondelangse homoet.
ik heb de onderlangse uitlaat gehad en deze was hoogtoerig, als die eenmaal begon te trekken liep dit mooi , het is een hoogtoerige uitlaat.
gianelli
prestatie weet ik niet heb hem in mijn handen gehad en kwa vorm lijkt hij erg op de luhao rond.
eventjes zoeken en je weet het.
Ja die had ik al gelezen, gepost door Kenny dacht ik.
Alleen weet ik niet goed welke ik moet kiezen. Hoeveel verlies in koppel heb je met de snelle uitlaat?
en hoeveel verschil in lawaai
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 8-3-2010 om 20:27 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
8-3-2010 20:30 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
over vloeibaar gesproken.
aangezien ik echt ruzie heb met keerringen heb ik laatst een setje duurdere (betere hoop ik :p) ariete keerringen gekocht voor mn krukas. nu was mijn plan om deze, heel slim. met een dikke klodder vloeibaar te monteren (tussen keerring en carter uiteraard..) echter werd mij verteld dat ik moest opletten dat ik de juiste vloeibare pakking daarvoor gebruikte, anders zou deze mijn keerringen aantasten.
iemand enig idee welke vloeibare pakking hiervoor wel en niet geschikt is?
ik beschik momenteel over:
ThreeBond 1215 Silicone vloeibare pakking (yamaha spul.)
loctite 5920 koperkleurige vlakkenafdichting (gebruik ik tot nu toe altijd als vloeibare pakking voor mn cilinder, ook wel eens voor mn carters gebruikt.
loctite 5699 Premium ( ) grijze silicone
Normaal gezien zou je alleen een beetje vet of olie aan de keerringen moeten doen voor ze je in je carter brengt.
Als je al vloeibare pakking moet gebruiken denk ik dat je carter is uitgesleten.
Ik gebruik persoonlijk van dat blauwe spul, dat blijft na het uitharden nog een beetje soepel (ook een soort silicone vloeibare pakking).
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Royal Club |
8-3-2010 20:33 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Normaal gezien zou je alleen een beetje vet of olie aan de keerringen moeten doen voor ze je in je carter brengt.
Als je al vloeibare pakking moet gebruiken denk ik dat je carter is uitgesleten.
Ik gebruik persoonlijk van dat blauwe spul, dat blijft na het uitharden nog een beetje soepel (ook een soort silicone vloeibare pakking).
probleem is dat de brommer het eerst prima gedaan heeft, pas na een tijdje is de keerring gaan lekken  en ik heb eerlijk gezegd weinig zin om wéér een ander setje carters te regelen..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dit topic is 103054 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 119 van 200
|
|