Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Meeting Forum - Brommersprint Jubbega 2010

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Er zijn 19 deelnemers:

kenny77 (Zeker)
dutschbird (Zeker)
BIET (Zeker)
honda fryslan (Zeker)
Royal Club (Zeker)
gprnick (Zeker)
JohanSendapower (Zeker)
Noordeling (Zeker)
2SLOW4ME (Zeker)
stephan777 (Zeker)
yamahadt1986 (Zeker)
coupequattro (Waarschijnlijk)
Rs Dude. (Waarschijnlijk)
De Schout (Waarschijnlijk)
Arjan 2-Stroke (Waarschijnlijk)
johankreidlerma... (Waarschijnlijk)
Voetentje (Misschien)
ronaldt (Misschien)
DerbiMike (Waarsch niet)

Klik hier om je in te schrijven.
Klik hier voor meer info.
  Meeting Forum - Topic #60212 - Brommersprint Jubbega 2010
Pagina 11 van 22
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 20, 21, 22Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 35267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 30-1-2010 21:45 Print reply

Posts: 22355
Wel gierig dat het niet eens op BF staat .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Vets_Tom 31-1-2010 5:20 Print reply

Posts: 297
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Wel gierig dat het niet eens op BF staat .



Er komen op verschillende fora, projectpagina's nadat ik mn eerste sprint heb gereden. Het was eerst een beetje een geheim projectje maar wou het toch graag delen met mensen die mijn serieus zouden nemen. Dus besloot ik het te posten op AF want daar ben ik het actiefst en zitten releaxte gasten en wordt je niet meteen voor gek verklaard
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Derbi-Olaf 31-1-2010 10:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
[...]



Er komen op verschillende fora, projectpagina's nadat ik mn eerste sprint heb gereden. Het was eerst een beetje een geheim projectje maar wou het toch graag delen met mensen die mijn serieus zouden nemen. Dus besloot ik het te posten op AF want daar ben ik het actiefst en zitten releaxte gasten en wordt je niet meteen voor gek verklaard

Hehe, mooi projectje iig!

Maar ik heb mijn vragen bij enkele dingen, ik hoop dat je dat begrijpt, ook voor jou is het natuurlijk nieuw.

Bvb. je spijl in je uitlaatpoort. ik lees dat je er maar 3 mm "vlees" achter hebt, als je niks doet om de warmteafvoer in die spijl te vergroten zou ik je bijna kunnen garanderen dat 'ie daarop vastloopt.
Zelf zou ik denk ik 2 piepkleine gaatjes in de zuiger boren zodat 'ie gekoeld word door je mengsel.

Ook zou ik de cilinderbussjes die je hebt gewoon afwerken met een simpel zoet handvijltje, een dremel/freesje heeft altijd de neiging om naar 1 kant te trekken door de roterende beweging. zeker dat gietijzer (GG30?) valt ideaal te vijlen, en dan is alles mooi strak.

(ow, ik denk er nu aan dat je bussen al in je cilinderblok zitten :P stom van me.)

Viel me ook op dat je timingen nog zeer tam zijn om te sprinten, zeker omdat je een lekker korte slag hebt.
Maar dat is geen probleem iig :P je spoelers liggen mooi, en omdat je niet weet wat te verwachten is dat zeker een mooi begin

Fine-tuning kan iig nog altijd.



In ieder geval véél succes met je project, hoop dat je het keurig aan het lopen krijgt.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BIET 31-1-2010 11:39 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
[...]



Er komen op verschillende fora, projectpagina's nadat ik mn eerste sprint heb gereden. Het was eerst een beetje een geheim projectje maar wou het toch graag delen met mensen die mijn serieus zouden nemen. Dus besloot ik het te posten op AF want daar ben ik het actiefst en zitten releaxte gasten en wordt je niet meteen voor gek verklaard

Geheime projecten zijn cool . Haha, maar ik snap het wel, heb zelf alleen een beetje die ervaring met AF, maar dan precies andersom .

Zelf denk ik dat het erg moeilijk zal lopen, omdat de symmetrie in je poorten nog niet goed genoeg is, maar dat valt ook nog altijd op te lossen, met dit soort projecten loop je uiteindelijk toch tegen een hoop problemen aan, maar als het dan uiteindelijk mooi werk geeft het natuurlijk wel extra voldoening .

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Vets_Tom 31-1-2010 12:55 Print reply

Posts: 297
Timingen zijn tam omdat, hij nog niet is afgewerkt door een tuner met een haakse frees

En de symetrie wordt door de tuner mooie gelijk gemaakt. Dus ik hooop dat hij een beetje wil lopen. Als het allemaal af is dan is het een porno machientje
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Derbi-Olaf 31-1-2010 14:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Timingen zijn tam omdat, hij nog niet is afgewerkt door een tuner met een haakse frees

En de symetrie wordt door de tuner mooie gelijk gemaakt. Dus ik hooop dat hij een beetje wil lopen. Als het allemaal af is dan is het een porno machientje

wat voor timingen wou je uiteindelijk dan gaan rijden?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Vets_Tom 31-1-2010 14:32 Print reply

Posts: 297
daar ben ik het nog niet over uit, Maar eerst wil ik een werkend blok voordat ik het max er uit wil halen.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
BIET 31-1-2010 14:37 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
Als het allemaal af is dan is het een porno machientje

Dat zeker, al kennen dit soort projecten meestal geen einde
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Tombrom 31-1-2010 14:43 Print reply

Posts: 15925
welke klasse wil je eigk gaan rijden dan.

volgens mij kan je er in geen 1 met dat
 
Vets_Tom 31-1-2010 14:46 Print reply

Posts: 297
prostock. het is in totaal 85cc en prostock is slag ect vrij en nergens staat dat hetmonteren van meerdere cilinders i verboden.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Joel_koningslust 31-1-2010 14:47 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
prostock. het is in totaal 85cc en prostock is slag ect vrij en nergens staat dat hetmonteren van meerdere cilinders i verboden.



maar je moet wel het carter van een gehomlogeerd model gebruiken. en een bosmaaier is dat nau niet echt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vets_Tom 31-1-2010 14:48 Print reply

Posts: 297
am6 carter die wordt gecanibaliseerd.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Joel_koningslust 31-1-2010 14:50 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
am6 carter die wordt gecanibaliseerd.


jah.. je gebruikt daar enkel het bakgedeelte van. ik denk persoonlijk gezegd niet dat enkel de bak gebruiken telt. dat zou betekenen dat je bijv ook gewoon competitieblokken kan gebruiken waar je een andere bak aan knoopt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Vets_Tom 31-1-2010 14:53 Print reply

Posts: 297
ik zie wel het gaat voor al om het maken. Sprinten zou ook leuk zijn

BEn benieuwd wa voor vermogen haal baar is in vergelijking met een enkele cilinder.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
Tombrom 31-1-2010 14:58 Print reply

Posts: 15925
carters mogen niet aangepast worden he
 

Dit topic is 35267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 22
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 20, 21, 22Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved