Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Pro Forum - Carburateur en mengsel temperatuur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Pro Forum - Topic #60190 - Carburateur en mengsel temperatuur
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 44717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 26-1-2010 12:09 Print reply

Posts: 26874
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Probleem:

[...]


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 20-1-2010 om 19:59 uur.



aha, maar in dit geval is de uitgebreide versie van vapourlock juist precies wat je wilt hebben.

je wilt je benzine niet vloeibaar, maar in verdampte vorm hebben.

zoals ik al zei, benzinedamp brand goed, benzinenevel niet.
 
Niek de Wildt 9-2-2010 14:05 Print reply

Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



aha, maar in dit geval is de uitgebreide versie van vapourlock juist precies wat je wilt hebben.

je wilt je benzine niet vloeibaar, maar in verdampte vorm hebben.

zoals ik al zei, benzinedamp brand goed, benzinenevel niet.


Juist, maar zie jij de brandstof maar eens in een slangetje zonder problemen (verstoppingen) te laten overgaan naar een gas want aankomt waar het moet zijn zonder injectoren.
Ik denk dat dat het eerste is waar de TS mee moet experimenteren, wat opzich niet een al te duur/ingewikkeld experiment is, maar daarbij wel erg gevaarlijk.
 
Opmaat cilinder/kop/uitlaat berekening nodig? niekdewildt@hotmail.com
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-6-2011 0:26 Print reply

Posts: 9841
Tijd om PF te reanimeren.

Dat probleem wat jij noemt nick is eenvoudig te overkomen door de boel onder druk te zetten. Meer druk = hoger kookpunt. Zelfde idee als met een koelsysteem maar dan met brandstof. And while you're at it, meteen op 3 bar knallen en een injector eropzetten. Heb je dat ook meteen achter de rug

 
Too cool for school!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-7-2011 23:43 Print reply

Posts: 9841
namens zundappchef

Quote:
wilde even aant het caberateur topic toevoegen


toen kreidler vroeger het werreld record snelheid wou breken
was het plan om een zo heet mogelijke plek te vinden
dit schijbaar omdat de lucht dan beter over hun streamline body zou glijden
ook hadden ze een streepje voor op de rest
namelijk ijsgekoelde inlaat en carberateur

nu weet ik zo snel niet hoeveel effect dit heeft bij een 2 takt
( hoewel ik met de zundapp vroeger als het koud was harder kon dan waneer het warm was)

maar ik weet wel dat bij een 4 takt pro circuit motor
of de pro circuit quads 4 takt beter gezegt
ze afstellingen hebben voor iedere 3 graden verschil dat het buiten is
deze worden via testbank afgesteld en die temp in de ruimte word dan gecontroleerd !
vervolgens hebben ze om de 3 graden een andere afstelling die gebruikt kan worden tijden de race
vermogen verschil tussen 18 en 33 graden schijnt snel 4 tot 5 pk met zich mee te brengen ( met 33 minder pk)

dat wou ik even toevoegen aan het topic


 
Too cool for school!

Dit topic is 44717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved