Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 41

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 3100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
Pagina 42 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 107584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

shirioko 27-12-2009 11:13 Print reply

Posts: 2273
ik heb nog steeds een probleem met mijn rs50,
hij start perfect en rijdt ook normaal, maar na ongeveer 1 km valt hij opeens uit, alsof je het contact onder het rijden uitdraaien. Hij remt niet opeens extra hard af op de motor, dus het is geen warmlopen of vastlopen denk ik. Hij slaat gewoon af, en starten lukt niet meer.
Als je dan een kwartier wacht, start hij en valt hij na 5x gas geven weer uit, en als je een paar uur wacht, kan je weer 1km rijden en valt hij weer uit...
weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ik word hier helemaal gestoord van omdat ik dagelijks 10km op en neer moet naar mijn werk met mijn brommer. Het probleem is trouwens volgens mij gekomen sinds ik mijn luchtfilterelement vervangen heb.

Setup:
80cc zwarte top
bidalot hmr2 uitlaat
dellorto 12mm carb met sproeier 60
ori luchtfilter
 
ronaldt 27-12-2009 11:19 Print reply

Posts: 2735
trekt je vlotterbak niet gewoon leeg?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
shirioko 27-12-2009 11:31 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
trekt je vlotterbak niet gewoon leeg?

nee elke keer dat hij uitvalt trek ik mijn carb er af en die heeft dan altijd een volle vlotterbak
 
tsxhunter 27-12-2009 11:56 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

nee elke keer dat hij uitvalt trek ik mijn carb er af en die heeft dan altijd een volle vlotterbak


ja, maar dan kan de vlotterbak wel weer vol gestroomt zijn
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
hggf 27-12-2009 12:06 Print reply

Posts: 1404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

nee elke keer dat hij uitvalt trek ik mijn carb er af en die heeft dan altijd een volle vlotterbak


probeer eens als hij weer uit valt, meteen je benzine kraantje dicht draaien. En dan nog eens kijken of er benzine in zit.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
KJMTXSH 27-12-2009 12:40 Print reply

Posts: 92
Hallo,

Men MTX geeft niet goed licht,

Als ik de acculader van 12 V op het lipje zet waar de stroom van het blok op komt dan brand het allemaal perfect zoals het hoort,

Als ik de brommer dan start en ga rijden dan heb ik heel erg zwak licht, ik kan er eigenlijk niets mee zien.

Het lijkt me dat de spanningsregelaar niet kapot is want met stroom van de acculader werkt het licht wel gewoon goed...

Heeft iemand misschien een oplossing?


Het gaat om een watergekoelde mtx-sh, dus met een nsr blok
 
rensss 27-12-2009 12:54 Print reply

Posts: 1110
Hallo

Ik ben bezig met het restaureren van een Simson s50 B1 uit de duits demokratische republiek. Ik heb een probleem de zuiger zit vast en ik heb een week geleden de cilinderkop eraf gehaald en diesel in de cilinder gegooid om de zuigerveren los te krijgen. Het lukt mij nog steeds niet wat kan ik proberen? Ik ben bang als ik de kick start naar beneden trap dat ik de cilinder kapot maak
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
knoffy 27-12-2009 13:10 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hallo

Ik ben bezig met het restaureren van een Simson s50 B1 uit de duits demokratische republiek. Ik heb een probleem de zuiger zit vast en ik heb een week geleden de cilinderkop eraf gehaald en diesel in de cilinder gegooid om de zuigerveren los te krijgen. Het lukt mij nog steeds niet wat kan ik proberen? Ik ben bang als ik de kick start naar beneden trap dat ik de cilinder kapot maak


is die cilider nu al niet erg aan toe :P ik zal gewoon trappen zodat hij los komt honen moet je toch al
 
Pixl 27-12-2009 13:14 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hallo

Ik ben bezig met het restaureren van een Simson s50 B1 uit de duits demokratische republiek. Ik heb een probleem de zuiger zit vast en ik heb een week geleden de cilinderkop eraf gehaald en diesel in de cilinder gegooid om de zuigerveren los te krijgen. Het lukt mij nog steeds niet wat kan ik proberen? Ik ben bang als ik de kick start naar beneden trap dat ik de cilinder kapot maak


Los komen moet hij toch, en als de zuiger echt vast zit in de cilinder, zal die cilinder zo goed ook wel niet meer zijn.
 
So fuckin' what!?
Paul de Salmiakbal 27-12-2009 13:49 Print reply

Posts: 5285
Hoe krijg ik een pistonpen uit mn zuiger?
 
.luuk 27-12-2009 13:57 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Hoe krijg ik een pistonpen uit mn zuiger?





Eeen circlipje eraf halen, en dan kun je heb er zo uit duwen.

 
shirioko 27-12-2009 13:58 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Hoe krijg ik een pistonpen uit mn zuiger?

zuigerclips er uit (hoeft in principe maar aan 1 kant) en dan met een platte schroevendraaier of een boortje er uit duwen
 
Pixl 27-12-2009 13:58 Print reply

Posts: 3125
Zitten pasbussen bij een TSX in de carters (voor de cilinder) vast in de carters, of kunnen deze eruit?
 
So fuckin' what!?
thunderbird - Forum en Sales Moderator 27-12-2009 14:03 Print reply

Posts: 7728
kun je er met een waterpomptang wel uittrekken als ze niet vastgerot zitten. wel opletten dat ze rond blijven
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
shirioko 27-12-2009 14:04 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KJMTXSH
Hallo,

Men MTX geeft niet goed licht,

Als ik de acculader van 12 V op het lipje zet waar de stroom van het blok op komt dan brand het allemaal perfect zoals het hoort,

Als ik de brommer dan start en ga rijden dan heb ik heel erg zwak licht, ik kan er eigenlijk niets mee zien.

Het lijkt me dat de spanningsregelaar niet kapot is want met stroom van de acculader werkt het licht wel gewoon goed...

Heeft iemand misschien een oplossing?


Het gaat om een watergekoelde mtx-sh, dus met een nsr blok

meet eerst maar ff hoeleel spanning je verlichting geeft, en je verlichting gaat niet via je accu maar via je lichtspoel, hij staat zelfs helemaal los van je accu omdat je licht op wisselspanning werkt en je accu op gelijkspanning. Wel gaat je licht via je spanningsregelaar, dus ik zou deze vervangen, dan moet alles het weer doen maar om te beginnen zou ik eerst controleren of je genoeg massa hebt op je licht, dus gewoon een extra draad trekken van de min pool van je lamp naar je frame
en dat je verlichting werkt met je acculader zegt alleen iets over je lamp en niet over je spanningsregelaar

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 27-12-2009 om 14:05 uur.

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 27-12-2009 om 14:06 uur.
 

Dit topic is 107584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 42 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved