| Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
|
Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
|
Pagina 40 van 201
|
| Dit topic is 107578 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JohanSendapower |
25-12-2009 21:47 |
 Posts: 307 |
ff een vraagje.. mijn yamaha dt is opgehouden met vonken... bobine is nog zo goed als nieuw... kan dat ook aan de contactpunten liggen? en hoe kan ik dat nakijken?
alvast bedankt voor de moeite
|
|
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp |
|
coupequattro |
25-12-2009 21:49 |
 Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JohanSendapower
ff een vraagje.. mijn yamaha dt is opgehouden met vonken... bobine is nog zo goed als nieuw... kan dat ook aan de contactpunten liggen? en hoe kan ik dat nakijken?
alvast bedankt voor de moeite
kijken of ze nog open gaan, en hoe ver. Andere bougie proberen scheelt een wereld.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
25-12-2009 21:49 |
| Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JohanSendapower
ff een vraagje.. mijn yamaha dt is opgehouden met vonken... bobine is nog zo goed als nieuw... kan dat ook aan de contactpunten liggen? en hoe kan ik dat nakijken?
alvast bedankt voor de moeite
Door te zoeken:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ja, een ontsteking kan helemaal verkeerd staan en toch goed vonken.
(dan vonkt hij namelijk op het verkeerde tijdstip)
Afstelling hoort te zijn:
Contactpuntjes: moeten totaal 0.4mm open
Voorontsteking: 1,25mm bij 50cc
1,30mm bij 50cc snel of 70 niet echt snel
en 1,35mm bij 70cc snel.
dus zoveel mm voor het BDP moeten de contactpuntjes openen
(std setup/af-fabriek is 1,2)
In graden is dit 16 tot 18° voor BDP
Vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)
Twijfel je dan over de vonk?
Doe dan even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.
Koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.
kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)
afbeelding
afbeelding
succes,
ediTip: Het vervangen van een condensator moet je voorzichtig doen, een condensator is gevoelig, zeker de isolatie ervan, als je hem te heet stookt bij solderen of als je hem er te grof in tikt kan de isolatie al scheuren.
De condensator eruit halen is simpel --> met (waterpomp)tang eruit trekken)
Er in zetten kun je het best met een pijpje doen die de diameter heeft van de buitenrand en dan (recht/rustig) er in persen of tikken.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-6-2009 om 15:12 uur.
|
|
|
|
JohanSendapower |
25-12-2009 22:09 |
 Posts: 307 |
ligt in ieder geval niet aan de bougie.. die vonkt nog prima in de derbi... zal morgen even aant knutselen
|
|
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp |
|
XDr4g0nX |
25-12-2009 22:28 |
 Posts: 3526 |
Hoe kan ik een voorschijfrem van een Honda NSR ontluchten als ik geen ontluchtingsnippel heb?
De oude eigenaar heeft blijkbaar een bout op de plek van de nippel er in gedraait, dus vroeg ik mij af hoe ik hem dan moest ontluchten?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
De Schout |
25-12-2009 22:36 |
| Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Hoe kan ik een voorschijfrem van een Honda NSR ontluchten als ik geen ontluchtingsnippel heb?
De oude eigenaar heeft blijkbaar een bout op de plek van de nippel er in gedraait, dus vroeg ik mij af hoe ik hem dan moest ontluchten?
of de nippel gewoon maken, of de klauw loshalen, zorgen dat je banjobout het bovenste punt is, de zuiger blokkeren door middel van een steeksteutel tussen de remblokken oid, en dan via de banjo gaan ontluchten.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
XDr4g0nX |
25-12-2009 23:19 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
of de nippel gewoon maken, of de klauw loshalen, zorgen dat je banjobout het bovenste punt is, de zuiger blokkeren door middel van een steeksteutel tussen de remblokken oid, en dan via de banjo gaan ontluchten.
Zou een andere ontluchtingsnippel werken, of hebben ze allemaal een andere maat?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
-Bassie- |
25-12-2009 23:52 |
 Posts: 6617 |
je hebt verschilende maten en zijn verkrijgbaar bij automaterialenzaken.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
pieterschalkwijk |
26-12-2009 11:11 |
 Posts: 157 |
hallo ik heb een honda mb met std cilinder en carburateur, dat is een aardig slome setup dus ik vroeg me af of hij sneller zal lopen met een proma gp uitlaat?
|
|
|
|
tsxhunter |
26-12-2009 11:19 |
 Posts: 9332 |
zou dit een beetje willen lopen?? 50 cc snel, 12 mm mikuni carb. en die uitlaat die op mijn tsx zit? weet niet wat voor uitlaat het is. kijk in galery van me tsx.
alvast bedankt
edit: ow zie net dat ik geen duidelijke foto heb van de bovenlangse uitlaat. zal wel ff een maken
Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 26-12-2009 om 11:20 uur.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
coupequattro |
26-12-2009 11:48 |
|
|
JB1 |
26-12-2009 11:54 |
 Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
hallo ik heb een honda mb met std cilinder en carburateur, dat is een aardig slome setup dus ik vroeg me af of hij sneller zal lopen met een proma gp uitlaat?
Een beetje.
Wil je echt sneller, moet je een andere cilinder.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
tsxhunter |
26-12-2009 11:55 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]
Die uitlaat op die rijdende tsx die je van mij kocht was een metrakit(type geen idee) Waarom blijf je niet gewoon lekker 70cc rijden? Loopt veel lekkerder
nou.. heb nu een 50 cc snel op een ander blokje gezet. en wil um op een skelter bouwen  maar zou die metrakit op die setup willen lopen?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
coupequattro |
26-12-2009 12:01 |
|
|
coupequattro |
26-12-2009 12:02 |
 Posts: 958 |
Valt electronica(kortsluiting ergens in koplampcircuit) onder fabrieksgarantie van derbi?
|
|
|
|
| Dit topic is 107578 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 40 van 201
|
|