Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 41

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
Pagina 40 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 107578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JohanSendapower 25-12-2009 21:47 Print reply

Posts: 307
ff een vraagje.. mijn yamaha dt is opgehouden met vonken... bobine is nog zo goed als nieuw... kan dat ook aan de contactpunten liggen? en hoe kan ik dat nakijken?

alvast bedankt voor de moeite
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
coupequattro 25-12-2009 21:49 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohanSendapower
ff een vraagje.. mijn yamaha dt is opgehouden met vonken... bobine is nog zo goed als nieuw... kan dat ook aan de contactpunten liggen? en hoe kan ik dat nakijken?

alvast bedankt voor de moeite



kijken of ze nog open gaan, en hoe ver. Andere bougie proberen scheelt een wereld.
 
Niek de Wildt 25-12-2009 21:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JohanSendapower
ff een vraagje.. mijn yamaha dt is opgehouden met vonken... bobine is nog zo goed als nieuw... kan dat ook aan de contactpunten liggen? en hoe kan ik dat nakijken?

alvast bedankt voor de moeite


Door te zoeken:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ja, een ontsteking kan helemaal verkeerd staan en toch goed vonken.
(dan vonkt hij namelijk op het verkeerde tijdstip)

Afstelling hoort te zijn:

Contactpuntjes: moeten totaal 0.4mm open

Voorontsteking: 1,25mm bij 50cc
1,30mm bij 50cc snel of 70 niet echt snel
en 1,35mm bij 70cc snel.

dus zoveel mm voor het BDP moeten de contactpuntjes openen
(std setup/af-fabriek is 1,2)

In graden is dit 16 tot 18° voor BDP


Vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)


Twijfel je dan over de vonk?
Doe dan even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.


Koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.

kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)

afbeelding
afbeelding

succes,


ediTip: Het vervangen van een condensator moet je voorzichtig doen, een condensator is gevoelig, zeker de isolatie ervan, als je hem te heet stookt bij solderen of als je hem er te grof in tikt kan de isolatie al scheuren.
De condensator eruit halen is simpel --> met (waterpomp)tang eruit trekken)
Er in zetten kun je het best met een pijpje doen die de diameter heeft van de buitenrand en dan (recht/rustig) er in persen of tikken.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-6-2009 om 15:12 uur.


 
JohanSendapower 25-12-2009 22:09 Print reply

Posts: 307
ligt in ieder geval niet aan de bougie.. die vonkt nog prima in de derbi... zal morgen even aant knutselen
 
Hopende u bij deze genoeg geinformeerd te hebben over bovenstaand onderwerp
XDr4g0nX 25-12-2009 22:28 Print reply

Posts: 3526
Hoe kan ik een voorschijfrem van een Honda NSR ontluchten als ik geen ontluchtingsnippel heb?
De oude eigenaar heeft blijkbaar een bout op de plek van de nippel er in gedraait, dus vroeg ik mij af hoe ik hem dan moest ontluchten?
 
Signature: [==||========] 20% complete
De Schout 25-12-2009 22:36 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Hoe kan ik een voorschijfrem van een Honda NSR ontluchten als ik geen ontluchtingsnippel heb?
De oude eigenaar heeft blijkbaar een bout op de plek van de nippel er in gedraait, dus vroeg ik mij af hoe ik hem dan moest ontluchten?


of de nippel gewoon maken, of de klauw loshalen, zorgen dat je banjobout het bovenste punt is, de zuiger blokkeren door middel van een steeksteutel tussen de remblokken oid, en dan via de banjo gaan ontluchten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
XDr4g0nX 25-12-2009 23:19 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


of de nippel gewoon maken, of de klauw loshalen, zorgen dat je banjobout het bovenste punt is, de zuiger blokkeren door middel van een steeksteutel tussen de remblokken oid, en dan via de banjo gaan ontluchten.

Zou een andere ontluchtingsnippel werken, of hebben ze allemaal een andere maat?
 
Signature: [==||========] 20% complete
-Bassie- 25-12-2009 23:52 Print reply

Posts: 6617
je hebt verschilende maten en zijn verkrijgbaar bij automaterialenzaken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
pieterschalkwijk 26-12-2009 11:11 Print reply

Posts: 157
hallo ik heb een honda mb met std cilinder en carburateur, dat is een aardig slome setup dus ik vroeg me af of hij sneller zal lopen met een proma gp uitlaat?
 
tsxhunter 26-12-2009 11:19 Print reply

Posts: 9332
zou dit een beetje willen lopen?? 50 cc snel, 12 mm mikuni carb. en die uitlaat die op mijn tsx zit? weet niet wat voor uitlaat het is. kijk in galery van me tsx.

alvast bedankt


edit: ow zie net dat ik geen duidelijke foto heb van de bovenlangse uitlaat. zal wel ff een maken

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 26-12-2009 om 11:20 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
coupequattro 26-12-2009 11:48 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
zou dit een beetje willen lopen?? 50 cc snel, 12 mm mikuni carb. en die uitlaat die op mijn tsx zit? weet niet wat voor uitlaat het is. kijk in galery van me tsx.

alvast bedankt


edit: ow zie net dat ik geen duidelijke foto heb van de bovenlangse uitlaat. zal wel ff een maken

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 26-12-2009 om 11:20 uur.



Die uitlaat op die rijdende tsx die je van mij kocht was een metrakit(type geen idee) Waarom blijf je niet gewoon lekker 70cc rijden? Loopt veel lekkerder
 
JB1 26-12-2009 11:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
hallo ik heb een honda mb met std cilinder en carburateur, dat is een aardig slome setup dus ik vroeg me af of hij sneller zal lopen met een proma gp uitlaat?


Een beetje.

Wil je echt sneller, moet je een andere cilinder.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
tsxhunter 26-12-2009 11:55 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]



Die uitlaat op die rijdende tsx die je van mij kocht was een metrakit(type geen idee) Waarom blijf je niet gewoon lekker 70cc rijden? Loopt veel lekkerder


nou.. heb nu een 50 cc snel op een ander blokje gezet. en wil um op een skelter bouwen maar zou die metrakit op die setup willen lopen?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
coupequattro 26-12-2009 12:01 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


nou.. heb nu een 50 cc snel op een ander blokje gezet. en wil um op een skelter bouwen maar zou die metrakit op die setup willen lopen?


Volgens mij net iets beter op 50 dan op 70cc, ik zou zeggen probeer het
 
coupequattro 26-12-2009 12:02 Print reply

Posts: 958
Valt electronica(kortsluiting ergens in koplampcircuit) onder fabrieksgarantie van derbi?
 

Dit topic is 107578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 40 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved