Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 41

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
Pagina 24 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 106005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

shirioko 21-12-2009 14:03 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ok ff afstel vraagje

had toen ik mn nsr kocht de volgende set-up
70 malossi
18mm keihin
geen luchtfilter
70cc techno uitlaat
sproeier 100
reed zeer goed

nu heb ik die 70 er weer onder met de volgende spullen
70 malossi
16mm keihin
twinair "power"filter
70cc metrakit uitlaat

toen ik daar sproeier 100 in deed wilde hij niet op toeren komen, en als je gas gaf hoorde je een soort bllooaappp (maar hij ging niet uit!)
als je dan ging rijden, stotterde die heel erg in het begin, maar zodra je daar overheen kwam schoot hij vooruit
ook als je hem aan wilde doen, (1e start met choke uitgezonderd) moest je ook volgas geven
dus ik dacht, ik probeer een kleinere sproeier
dus ik net sproeier 90 erin douwen, maar nu wilt hij eig niet eens goed aangaan
met choke gingdie wel aan, en het stationair geluid klonk vele malen beter
maar als ik dan gas gaf kreeg ik een blooaapppp en ging die wel uit

wie oh wie kan mij helpen


bougie schoongemaakt, nieuwe geprobeerd? zo te lezen is sproeier 100 wel beter dan 90, en ik zou ff je luchtschroef afstellen dat ie start zonder volgas te geven. En ik zou je carb ook helemaal grondig schoonmaken, ook je verstuiverbuis (die met al die gaatjes waar je gasnaald in gaat) en alle sproeiertjes en gaatjes goed doorblazen
 
TECstar 21-12-2009 14:07 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

bougie schoongemaakt, nieuwe geprobeerd? zo te lezen is sproeier 100 wel beter dan 90, en ik zou ff je luchtschroef afstellen dat ie start zonder volgas te geven. En ik zou je carb ook helemaal grondig schoonmaken, ook je verstuiverbuis (die met al die gaatjes waar je gasnaald in gaat) en alle sproeiertjes en gaatjes goed doorblazen


nieuwe bougie ingedraait
alles schoongemaakt
stelschroeven op alle standen geprobeert
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Plux 21-12-2009 14:59 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


nieuwe bougie ingedraait
alles schoongemaakt
stelschroeven op alle standen geprobeert


Hm ff een vraagje over afstellen. Ik heb m'n hele blok uit elkaar gehaald, 3 keer in een maand (xD), omdat er eerst een keerring lek was, en daarna het big-end naar de kloten. Nu zit alles weer in elkaar, alleen wil hij stationair niet echt lekker lopen. Soms blijft 'ie even hangen in toeren, en daarna valt 'ie uit. Is dit een te kleine sproeier, of heeft dit met iets anders te maken?

Suzuki TSX - setup:
50cc snel
16mm mikuni
proma uitlaat
powerfilter

Ik heb nog geen olie in de olietank zitten, zou het kunnen dat hij valse lucht trekt door het olie slangetje?
 
knoffy 21-12-2009 15:02 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]


Hm ff een vraagje over afstellen. Ik heb m'n hele blok uit elkaar gehaald, 3 keer in een maand (xD), omdat er eerst een keerring lek was, en daarna het big-end naar de kloten. Nu zit alles weer in elkaar, alleen wil hij stationair niet echt lekker lopen. Soms blijft 'ie even hangen in toeren, en daarna valt 'ie uit. Is dit een te kleine sproeier, of heeft dit met iets anders te maken?

Suzuki TSX - setup:
50cc snel
16mm mikuni
proma uitlaat
powerfilter

Ik heb nog geen olie in de olietank zitten, zou het kunnen dat hij valse lucht trekt door het olie slangetje?


valse lucht ja
 
Maakje 21-12-2009 15:41 Print reply

Posts: 808
Hallo,

Mijn tomos ratelt laatste tijd wel eens en dat komt dus waarschijnlijk door het vraagtekenveertje in het blok. Nu ben ik bezig het kapje eraf te halen van het blok, maar ik krijg hem maar niet los. Ik heb alle imbussen eruit gehaald. Iemand een idee hoe ik hem evt. los kan krijgen, of dat ik nog iets los moet schroeven?

Bedankt!
 
bloaze manne, meej diene woage!
brommerrijdertje 21-12-2009 17:04 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maakje
Hallo,

Mijn tomos ratelt laatste tijd wel eens en dat komt dus waarschijnlijk door het vraagtekenveertje in het blok. Nu ben ik bezig het kapje eraf te halen van het blok, maar ik krijg hem maar niet los. Ik heb alle imbussen eruit gehaald. Iemand een idee hoe ik hem evt. los kan krijgen, of dat ik nog iets los moet schroeven?

Bedankt!



met een schroevendraaier tussen de naad wringen
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Niek de Wildt 21-12-2009 17:19 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]



met een schroevendraaier tussen de naad wringen


Ik merk wel vaker dat je dit soort onzin post, denk voortaan even na voor je iets typt.

@Maakje:

Met een kunstof hamer kun je op de assen tikken en de zijkant van de carterkap.
Alleen bij ophangingspunten waar dus GEEN olie komt mag je tussen de carterkap wrikken met een schroevendraaier, anders dicht hij later niet meer af en kun je je blok weggooien.

 
koekie - Administrator 21-12-2009 18:37 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]



met een schroevendraaier tussen de naad wringen


Wederom een ontzettend nutteloze reply. Laat dit voortaan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik merk wel vaker dat je dit soort onzin post, denk voortaan even na voor je iets typt.





Ik ben het met je eens, maar je helpt ons veel meer door een meldmod te doen!


 
Haaks de hoek om!
brommerrijdertje 21-12-2009 19:16 Print reply

Posts: 380
Wat voor bougie moet er in een originele vespa ciao??
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
Maakje 21-12-2009 19:36 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ik merk wel vaker dat je dit soort onzin post, denk voortaan even na voor je iets typt.

@Maakje:

Met een kunstof hamer kun je op de assen tikken en de zijkant van de carterkap.
Alleen bij ophangingspunten waar dus GEEN olie komt mag je tussen de carterkap wrikken met een schroevendraaier, anders dicht hij later niet meer af en kun je je blok weggooien.



Jaaaa bedankt! Nu nog de zuiger vervangen en hij loopt weer als een zonnetje!
 
bloaze manne, meej diene woage!
kpotmake 21-12-2009 20:17 Print reply

Posts: 3065
is yasuni r3 overkill op airsal 80 voor am6 icm 17,5 carb, en kan ik dus beter voor r2 gaan of niet?

en weet iemand hoe deze uitlaat presteert in verhouding tot r2 / r3 icm airsal 80?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Royal Club 21-12-2009 20:27 Print reply

Posts: 60390
nee, R3 is niet zo heeeeeel erg hoogtoerig, maar is wel geschikt voor cilinders met inhoud iets boven de 70cc, zoals je airsal dus. misschien dat je niet het top toerental van de cilinder zal draaien maar ik denk dat het wel fijner zal rijden als met een pro race of iets in die trand.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake 21-12-2009 20:37 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nee, R3 is niet zo heeeeeel erg hoogtoerig, maar is wel geschikt voor cilinders met inhoud iets boven de 70cc, zoals je airsal dus. misschien dat je niet het top toerental van de cilinder zal draaien maar ik denk dat het wel fijner zal rijden als met een pro race of iets in die trand.

ok

ik denk zelf dat ik meer uit mijn airsal kan halen met r3 dan met pro race. omdat ik denk dat de powerband van de pro race buiten die van mijn airsal valt (tis geen mhr team he)

zie ik dit goed zo of klopt mijn verhaal niet helemaal?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
shirioko 21-12-2009 21:58 Print reply

Posts: 2273
ik ga proberen mijn carburateur winterbestendig te maken. Hoe kan ik dat het beste doen?
Ik heb de FAQ al gelezen over het voorkomen van dichtvriezen van je carb, en ik ben van plan om het volgende te doen:
- kvs aansluiten op mijn spruitstuk (er zit een cilinder aan de bovenkant van mijn spruitstuk met 2 nippels)
- benzine verwarmen (benzineslang 4x om de kvs slang heen draaien)
- isolatiemateriaal om de carburateur heen doen
wat kan ik nog meer/beter doen?
alvast bedankt, ik moet morgen ermee naar mijn werk, ik ben vandaag al thuis gebleven met motorpech
 
st.nyksterdriver 21-12-2009 22:00 Print reply
Posts: 3376
bevirest die onderweg ook of allen als je hem 's ochtends wil starten
het gaat om je rs he ?

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 21-12-2009 om 22:00 uur.
 

Dit topic is 106005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 24 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved