Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
|
Pagina 187 van 201
|
Dit topic is 105962 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kpotmake |
5-2-2010 18:05 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skiby
Hé,
als ik m'n brommer op de bok zet, en hem in de eerste versnelling zet en dan de koppeling helemaal inknijp, dan blijft het wiel draaien, en is ook bijna niet tegen te houden (bij een warm blok, goed afgevuld met castrol versnellingsbak-olie)
de koppeling staat goed afgesteld, want hij trekt het heveltje op het blok helemaal 'om'.
kan het zijn dat ik na 12000 km normaal rijden met een standaard ontgrensde setup al versleten koppelingsplaten heb?
Dit bericht is gewijzigd door skiby op 5-2-2010 om 16:18 uur.
als je koppeling versleten is gaat ie niet plakken
en dat is gewoon normaal wat jij beschrijft, een koppeling ontkoppelt nooit helemaal, plakt altijd een beetje
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Royal Club |
5-2-2010 18:06 |
 Posts: 60390 |
is je koppelings huis niet ingeslagen?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
.luuk |
5-2-2010 18:28 |
 Posts: 1483 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb1979
40cc lijkt me inderdaad wel héél veel voor een RC auto.
Denk ook dat het maximum 10-15cc is.
kijk maar, :
O.S.MAX CV-MX 15 features:
Weight: 225 g
Displacement : 2,49 cm3
Power: 0,6 BHP - 22000 RPM
Bore: 15,2 mm
RPM Range: 3000 - 25000
Stroke: 13,7 mm
maar je hebt ook 1/5 1/6 modellen, die hebben dus wel veeel meer cc's maar die zijn benzine ipv nitromethaan
|
|
|
|
skiby |
5-2-2010 19:38 |
Posts: 143 |
@kpotmake,
dat dacht ik dus ook!
maar goed, dan zal het wel zo horen, zal morgen even proberen of er toch niet een onderdeeltje ergens wat speling heeft
bedankt voor de reacties.
|
|
|
|
dutschbird |
5-2-2010 19:40 |
 Posts: 1760 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
[...]
kijk maar, :
O.S.MAX CV-MX 15 features:
Weight: 225 g
Displacement : 2,49 cm3
Power: 0,6 BHP - 22000 RPM
Bore: 15,2 mm
RPM Range: 3000 - 25000
Stroke: 13,7 mm
maar je hebt ook 1/5 1/6 modellen, die hebben dus wel veeel meer cc's maar die zijn benzine ipv nitromethaan
Maximum van de ''normale'' rc wagens is rond de 4,5-5cc
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
Pizza501 |
5-2-2010 19:48 |
 Posts: 308 |
mijn rc wagentje had 4 cc volgens mij, maar hij had wel 2.9 pk, echt veel in verhouding, maar die motortjes draaien ook 32000 toeren/min. en rijden op nitro-ethanol.
mijn schaal was 1:8, de grotere van 1:5 of 1:6 hebben meestal een 23cc 2 takt motor
|
|
Alfa Romeo 8C Competizione |
|
mestyle |
5-2-2010 20:09 |
|
shirioko |
5-2-2010 21:12 |
 Posts: 2273 |
past de remschijf voor van een aprilia rs50 nm op een aprilia rs50 om?
|
|
|
|
mbetuwe |
5-2-2010 21:42 |
 Posts: 100 |
|
|
wij kunnen alles maar niet alles even goed |
|
Para24 |
6-2-2010 1:09 |
 Posts: 182 |
Ik wil het toch nog 1x vragen voor de zekerheid, anders bestel ik iets van 20eu voor niks.
Een tandwiel voor een Gilera Zulu met precies dezelfde maat als die voor een Gilera GSM (415, 1/2x3/16). Kan die ook worden gebruikt op een GSM dan?
Edit: Ik zie nu dat de maat, de maat voor de ketting aangeeft. Weet iemand alsnog of tandwielen voor een GSM (met morini blok) hetzelfde zijn als voor een Zulu.
Hier zag ik ze trouwens staan: http://www.easyparts...s/0-156-534-547/0/4/
Bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 6-2-2010 om 1:14 uur.
|
|
|
|
shirioko |
6-2-2010 9:38 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
Ik wil het toch nog 1x vragen voor de zekerheid, anders bestel ik iets van 20eu voor niks.
Een tandwiel voor een Gilera Zulu met precies dezelfde maat als die voor een Gilera GSM (415, 1/2x3/16). Kan die ook worden gebruikt op een GSM dan?
Edit: Ik zie nu dat de maat, de maat voor de ketting aangeeft. Weet iemand alsnog of tandwielen voor een GSM (met morini blok) hetzelfde zijn als voor een Zulu.
Hier zag ik ze trouwens staan: http://www.easyparts...s/0-156-534-547/0/4/
Bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 6-2-2010 om 1:14 uur.
voor- of achtertandwiel?
als ze dezelfde blok hebben zou het voortandwiel moeten passen, het achtertandwiel weet ik niet. Zou iemand hier op het forum misschien voor je kunnen opmeten  (aantal schroefgaten, schroefmaat en afstand tot de naaf)
|
|
|
|
DJL1993 |
6-2-2010 10:30 |
Posts: 131 |
hoe weet ik of er zand in mn cilinder zit zonder het open te maken?
hoor je dat of niet
|
|
|
|
ChielTZR |
6-2-2010 11:42 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hoe weet ik of er zand in mn cilinder zit zonder het open te maken?
hoor je dat of niet
Als je zand in je cilinder hebt gaat je cilinder niet erg lang mee. Waarom wil je dit weten?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
BenjaminDG |
6-2-2010 11:44 |
 Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DJL1993
hoe weet ik of er zand in mn cilinder zit zonder het open te maken?
hoor je dat of niet
Kijk in je vlotter bak of daar soms vuil in ligt, kijk ook even in de inlaat van je carburateur of aan je luchtfilterbuis.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
coupequattro |
6-2-2010 11:53 |
 Posts: 958 |
21mm Dellortho carb blijft overstromen, benzine komt bij carburateurverwarming eruit. Vlotter al bijgebogen, carb al een aantal keren schoongemaakt en vlotterpakking vervangen. Vlotterpen zit goed, vlotter is beweegbaar. Als ik blaas in de benzinetoevoer, en druk de vlotter omhoog krijg ik als de vlotter halverwege is geen lucht er meer door. Carburateur hangt horizontaal. Wat kan dit verder zijn?
|
|
|
|
Dit topic is 105962 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 187 van 201
|
|