Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
|
Pagina 170 van 201
|
Dit topic is 106042 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Para24 |
2-2-2010 2:18 |
 Posts: 182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
edit gelezen?
En wtf is GN?
Ja edit was overbodig, maakte ik er zelf al van. En GN = Good Night :P .. Bij deze..
|
|
|
|
Henk-88 |
2-2-2010 2:21 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
[...]
Ja edit was overbodig, maakte ik er zelf al van. En GN = Good Night :P .. Bij deze..
Ok, sleep tight
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Yytrium |
2-2-2010 11:16 |
 Posts: 95 |
Zou iemand mijn vraag op pagina 167 willen beantwoorden? Ik vind het niet nodig om er een nieuw topic over te maken namelijk...
|
|
|
|
XDr4g0nX |
2-2-2010 11:45 |
 Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
Goeieavond heren (en brommertladies onder ons),
2 korte vragen:
- Weet iemand waar ik een Honda NSR kroonstuk kan krijgen? Jos Dijkman en EasyParts hebben ze niet. Ben met de sneeuw onderuit gegaan bij het wegrijden op een parkeerplaats (reed gelukkig dus maar 2km/u) en stuur staat nog schever dan eerst. Een van de bevestigingspunten op de kroonplaat wat het sportstuur vasthoud is verbogen. Of anders met een hamer terugslaan? (Ben geen fan van beun).
www.motoimport.nl
DE plek voor Honda onderdelen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
- Weet iemand hoe ik een contactslot aansluit? Ik wil mijn huidige contactslot niet als referentie gebruiken omdat ik mn brommer zonder sleutel kan starten (heb hem zo gekocht). Ik zet hem uit door in de eerste de koppeling op te laten komen, maar ben dat eerlijk gezegd wel beu en ik wil hem ook veiliger kunnen parkeren. Ter info, het is een NSR contactslot, 1 rode, 1 groene, en 2 zwarte draden waarvan 1 een witte streep erover heeft. De andere (compleet) zwarte draad heeft een kop die met plastic is afgeschermd. Ik heb geen verstand van elektronica maar als iemand me een foto kan laten zien of een elektrisch schema (graag met uitleg) dan wil ik wel een gokje wagen om het ding er zelf op te zetten. Als ik het ding ermee kan mollen graag ook zeggen hoe het dus NIET moet.
Bedankt, wederom!
Honda NSR-I/II bedradingschema in de Knowledge Base
Linksboven staan de draden voor een contactslot, je kan er niet veel aan verpesten.
Stap 1: kroonplaatkapje en kroonplaat verwijderen.
Stap 2: oud contactslot losschroeven, en nieuwe vastschroeven.
Stap 3: draden aansluiten(elke kleur heeft maar 1 aansluiting) en testen
Stap 4: kroonplaat en kroonplaatkapje weer monteren.
En klaar ben je.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kpotmake |
2-2-2010 15:49 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
Goeieavond heren (en brommertladies onder ons),
2 korte vragen:
- Weet iemand waar ik een Honda NSR kroonstuk kan krijgen? Jos Dijkman en EasyParts hebben ze niet. Ben met de sneeuw onderuit gegaan bij het wegrijden op een parkeerplaats (reed gelukkig dus maar 2km/u) en stuur staat nog schever dan eerst. Een van de bevestigingspunten op de kroonplaat wat het sportstuur vasthoud is verbogen. Of anders met een hamer terugslaan? (Ben geen fan van beun).
- Weet iemand hoe ik een contactslot aansluit? Ik wil mijn huidige contactslot niet als referentie gebruiken omdat ik mn brommer zonder sleutel kan starten (heb hem zo gekocht). Ik zet hem uit door in de eerste de koppeling op te laten komen, maar ben dat eerlijk gezegd wel beu en ik wil hem ook veiliger kunnen parkeren. Ter info, het is een NSR contactslot, 1 rode, 1 groene, en 2 zwarte draden waarvan 1 een witte streep erover heeft. De andere (compleet) zwarte draad heeft een kop die met plastic is afgeschermd. Ik heb geen verstand van elektronica maar als iemand me een foto kan laten zien of een elektrisch schema (graag met uitleg) dan wil ik wel een gokje wagen om het ding er zelf op te zetten. Als ik het ding ermee kan mollen graag ook zeggen hoe het dus NIET moet.
Bedankt, wederom!
naar honda dealer gaan en bestellen
en dat contactslot even doormeten en met gezond verstand kom je er dan wel uit
ow de vraag was al beantwoord..
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 2-2-2010 om 15:49 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kpotmake |
2-2-2010 16:00 |
 Posts: 3065 |
als ik met mijn bromm in de sneeuw ga rijden start hij in het begin goed, loopt mooi stationair, etc.
maar als ik dan een kilometer of 5 - 10 heb gereden, gaat hij opvallend langzamer stationair lopen, en valt hij af en toe uit.
als hij uitvalt gaat hij eerst arm lopen, alsof de benzine op is, en valt dan uit, dan moet ik even wachten voordat ik hem weer kan starten. Is dit een kwestie van troep in de benzine (omdat hij eerst armer gaat lopen --> vuiltje in sproeier) of heeft iemand hier een andere verklaring voor mbt. de sneeuw en de kou?
Het is vandaag namelijk een keer of 5 gebeurd
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Robin 1993 |
2-2-2010 16:40 |
 Posts: 1234 |
waar zit de massakabel (aardedraad) van een honda mt5? want ik kan hem niet vinden
|
|
!!2 takt!! |
|
Maakje |
2-2-2010 17:01 |
 Posts: 808 |
Hallo! Ik wil graag een stel supermotard stickers van een derbi senda uit 2003 (rood) Zou ik die toevallig ergens op een site kunnen vinden? En als iemand ze hier zo heeft liggen zou ik ze ook graag willen overnemen!
Danku!
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
knoffy |
2-2-2010 17:13 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
waar zit de massakabel (aardedraad) van een honda mt5? want ik kan hem niet vinden
op je bobine bij je lampjes.. waar niet
|
|
|
|
pitsko |
2-2-2010 17:17 |
 Posts: 532 |
Heeft iemand ervaring met Acerbis (Rally Brush)handkappen?
Zo ja, passen die op een sm?
|
|
Dus. |
|
mestyle |
2-2-2010 17:20 |
Posts: 630 |
hoort dat tandwieltje van tsx altijd het middelste tandje in het midden te staan? bij mij doet die het in alle versnellingen behalve in zijn vrij die in de schakelwals zit dat tandje
Dit bericht is gewijzigd door mestyle op 2-2-2010 om 17:20 uur.
|
|
|
|
Konjin |
2-2-2010 17:23 |
 Posts: 379 |
waar kun je tegenwoordig nog kettingvet krijgen om je ketting in uit te koken?
|
|
|
|
Paultje Pils |
2-2-2010 17:27 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Konjin
waar kun je tegenwoordig nog kettingvet krijgen om je ketting in uit te koken?
Motorzaak haal ik mijn spul voor. Wat helpt om eerst schoon te maken, is koken in diesel. Schijnt oud truckje te zijn.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Konjin |
2-2-2010 17:30 |
 Posts: 379 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Motorzaak haal ik mijn spul voor. Wat helpt om eerst schoon te maken, is koken in diesel. Schijnt oud truckje te zijn.
welke motorzaak, wpm?
|
|
|
|
hggf |
2-2-2010 18:28 |
 Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Konjin
waar kun je tegenwoordig nog kettingvet krijgen om je ketting in uit te koken?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]
Motorzaak haal ik mijn spul voor. Wat helpt om eerst schoon te maken, is koken in diesel. Schijnt oud truckje te zijn.
Oude tandenborstel en dieselolie werkt ook erg goed.
Gebruik het vaak om de ketting van mijn BMX schoon te maken.
Gewoon de ketting er even in laten "weken" en dan schrobben met de tandenborstel en dan droogmaken met een oude/poets doek.
Let op!!! Als je niet oppast krijg je hier vlekken van op je kleren die er niet meer uit gaan!
Dit bericht is gewijzigd door hggf op 2-2-2010 om 18:31 uur.
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
Dit topic is 106042 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 170 van 201
|
|