Paultje Pils |
1-2-2010 16:55 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: beunmike
goeiendag mensen
ik ben aan het zoeken naar een cilinder
ben airsel 70 en 80 tegen gekomen
zit hier wel degelijk een verschil in of is het gewoon dezlefde?
Een is 70cc, ander is 80cc  Qua timingen en afwerking weet ik het niet.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
lukebanning |
1-2-2010 16:57 |
 Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: beunmike
goeiendag mensen
ik ben aan het zoeken naar een cilinder
ben airsel 70 en 80 tegen gekomen
zit hier wel degelijk een verschil in of is het gewoon dezlefde?
als het dezelfde zou zijn zouden ze wel hetzelfde heten denk ik hè.
de airsal 70 is waarschijnlijk ongeveer 70cc en de 80 is waarschijnlijk een 80cc cilinder...
|
|
|
|
der Chef |
1-2-2010 16:59 |
 Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
als het dezelfde zou zijn zouden ze wel hetzelfde heten denk ik hè.
de airsal 70 is waarschijnlijk ongeveer 70cc en de 80 is waarschijnlijk een 80cc cilinder...
Denk dat hij dat zelf ook nog wel had kunnen zien?
Denk dat hij de prestaties bedoeld
|
|
|
|
lukebanning |
1-2-2010 17:04 |
 Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]
Denk dat hij dat zelf ook nog wel had kunnen zien?
Denk dat hij de prestaties bedoeld
Aan zijn vraagstelling te zien vraag ik me dat eerlijk gezegd af...
Wat voor brommer heb je beunmike..?
|
|
|
|
Paultje Pils |
1-2-2010 17:05 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
Aan zijn vraagstelling te zien vraag ik me dat eerlijk gezegd af...
Wat voor brommer heb je beunmike..?
Lijkt me z'n derbi, als je zijn profiel bekijkt
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Para24 |
1-2-2010 17:49 |
 Posts: 182 |
|
|
|
|
Yytrium |
1-2-2010 17:53 |
 Posts: 95 |
Goeieavond heren (en brommertladies onder ons),
2 korte vragen:
- Weet iemand waar ik een Honda NSR kroonstuk kan krijgen? Jos Dijkman en EasyParts hebben ze niet. Ben met de sneeuw onderuit gegaan bij het wegrijden op een parkeerplaats (reed gelukkig dus maar 2km/u) en stuur staat nog schever dan eerst. Een van de bevestigingspunten op de kroonplaat wat het sportstuur vasthoud is verbogen. Of anders met een hamer terugslaan? (Ben geen fan van beun).
- Weet iemand hoe ik een contactslot aansluit? Ik wil mijn huidige contactslot niet als referentie gebruiken omdat ik mn brommer zonder sleutel kan starten (heb hem zo gekocht). Ik zet hem uit door in de eerste de koppeling op te laten komen, maar ben dat eerlijk gezegd wel beu en ik wil hem ook veiliger kunnen parkeren. Ter info, het is een NSR contactslot, 1 rode, 1 groene, en 2 zwarte draden waarvan 1 een witte streep erover heeft. De andere (compleet) zwarte draad heeft een kop die met plastic is afgeschermd. Ik heb geen verstand van elektronica maar als iemand me een foto kan laten zien of een elektrisch schema (graag met uitleg) dan wil ik wel een gokje wagen om het ding er zelf op te zetten. Als ik het ding ermee kan mollen graag ook zeggen hoe het dus NIET moet.
Bedankt, wederom!
|
|
|
|
Drumsan |
1-2-2010 18:11 |
 Posts: 1223 |
Iemand een idee waar je een goedkope spuitcompressor kan halen of huren?
|
|
|
|
ChielTZR |
1-2-2010 18:27 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Iemand een idee waar je een goedkope spuitcompressor kan halen of huren?
Werkhok van je buurman.
Nu even ontopic: Gewoon wachten op een aanbieding van een bouwmarkt ofzo. De meeste kunnen normaal spuiten wel aan. Niet zon prutjeding, maar gewoon zon normale (wat ik normaal noem) kunnen het wel.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
1-2-2010 18:32 |
 Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
Werkhok van je buurman.
Nu even ontopic: Gewoon wachten op een aanbieding van een bouwmarkt ofzo. De meeste kunnen normaal spuiten wel aan. Niet zon prutjeding, maar gewoon zon normale (wat ik normaal noem) kunnen het wel.
Beschrijf wat voor een compressor hij moet hebben. Iets specifieker ipv dit gezwam 'prutdingetje' en 'normaal' dat zegt heb waarschijnlijk niets. Vertel hem dan over werkdruk, hoeveel m3 lucht je per sec/uur nodig hebt en eventueel merk.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
ChielTZR |
1-2-2010 18:41 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Beschrijf wat voor een compressor hij moet hebben. Iets specifieker ipv dit gezwam 'prutdingetje' en 'normaal' dat zegt heb waarschijnlijk niets. Vertel hem dan over werkdruk, hoeveel m3 lucht je per sec/uur nodig hebt en eventueel merk.
Werkdruk: ongeveer rond 2-3 bar
Voorraadtank lucht: minimaal 50/60 liter, hangt af van de hoeveelheid lucht die je compressor pompen kan.
Een normale verfspuit verbruikt rond de 300 liter/minuut.
Kleinere compressor in combinatie met een grotere tank kan ook.
En tja, merken, maakt in principe niet zo veel uit, maar met Airpress zit je naar mijn mening altijd goed. Andere merken kunnen ook voldoen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Whow |
1-2-2010 19:52 |
Posts: 9 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Derbi GPR50 Racing en een Derbi GPR50 2T???
|
|
|
|
Para24 |
1-2-2010 20:23 |
 Posts: 182 |
Tandwielverhouding van 12-46
naar 12-52
Hoeveel gaat dit schelen?
Alvast bedankt!
|
|
|
|
Thymen |
1-2-2010 20:25 |
Posts: 440 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Para24
Tandwielverhouding van 12-46
naar 12-52
Hoeveel gaat dit schelen?
Alvast bedankt!
wat voor een brommer, en de rest van de setup?
|
|
Aprilia MX |
|
Para24 |
1-2-2010 20:31 |
 Posts: 182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thymen
[...]
wat voor een brommer, en de rest van de setup?
Gilera GSM. Origineel.
|
|
|
|