Heilige Antonius |
31-1-2010 14:11 |
 Posts: 1202 |
Slijten die segmenten dan niet (te) hard?
|
|
|
|
Robin 1993 |
31-1-2010 14:49 |
 Posts: 1234 |
mijn honda mt5 stottert nog steeds als ik veel toeren maakt maar ik kan de oorzaak maar niet vinden. Ontsteking en alles is in orde maar nu heb ik mischien een oorzaak gevonden. Er zit een kniek in me koppaking dus hij staat iets bol. Ik zag dit toevallig omdat er bellestejes tussen de cillinder uitkamen. Nu heb ik al geprobeerdt de koppaking zo rechtmogelijk te slaan en de cilinder goed vast te draaien maar het helpt niets, hij stottert nog steeds en er komen nog steeds belletjes. Dus kan de oorzaak hieraan liggen? dat hij stottert en dat ik dus effe een nieuwe koppaking moet kopen?
|
|
!!2 takt!! |
|
tijnklein |
31-1-2010 14:59 |
Posts: 135 |
Ik zou idd maar ff een nieuwe koppakking kopen je heb zowiezo vermogensverlies als tie langs de kop lekt...als je die nieuwe pakking erop heb zitte ff dreft erop spuiten en kijke op en belletje tevoorschijn komen
|
|
|
|
ChielTZR |
31-1-2010 15:05 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Slijten die segmenten dan niet (te) hard?
Ze slijten igg harder. This maar net wat je zelf wilt.
Door andere manieren op te voeren slijten je onderdelen ook harder.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Mt5_93 |
31-1-2010 15:08 |
Posts: 207 |
ok mijn topic is net gesloten, maar nu nog ff een vraagje,
mijn pakking zit vast aan mijn carter ik heb nu er een stukie af gescheurd maar hoe krijg ik de rest eraf?
|
|
|
|
ChielTZR |
31-1-2010 15:09 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
ok mijn topic is net gesloten, maar nu nog ff een vraagje,
mijn pakking zit vast aan mijn carter ik heb nu er een stukie af gescheurd maar hoe krijg ik de rest eraf?
Verzin zelf wat. Gebruik een mesje, schroevendraaier oid.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Mt5_93 |
31-1-2010 15:18 |
Posts: 207 |
ok dan dat word dan een echt klote klusje
|
|
|
|
Markjo |
31-1-2010 15:22 |
 Posts: 1061 |
dan laat je het toch doen, wat een gezeik
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Robin 1993 |
31-1-2010 15:24 |
 Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tijnklein
Ik zou idd maar ff een nieuwe koppakking kopen je heb zowiezo vermogensverlies als tie langs de kop lekt...als je die nieuwe pakking erop heb zitte ff dreft erop spuiten en kijke op en belletje tevoorschijn komen
Zijn er trouwens nog verschillende maten in koppakingen? bij een honda mt5, want ik heb een 50cc snel
|
|
!!2 takt!! |
|
Para24 |
31-1-2010 15:30 |
 Posts: 182 |
Als ik een stoplicht zie aankomen en ik zit in een wat hogere versnelling, dan wil ik soms wel is met mijn koppeling in (natuurlijk) helemaal terug schakelen (en dan de koppeling in houden) zodat als ik stil sta ik al in z'n 1e versnelling sta.
Het viel mij op dat als ik dit doe het na de 1e keer naar beneden trappen, ik een best wel grote knal hoor als ik terug schakel. Het shakelgeluid klinkt i.i.g veel harder.
Weet iemand of dit normaal is? En waarom dan?
Alvast bedankt.
|
|
|
|
Maup |
31-1-2010 15:31 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
Mijn derbi GPR lekt olie uit de aftapplug. Het is niet heel veel op zich, maar na een nacht staan ligt er wel een plasje onder van 3x3 cm. Het is wel echt de blokolie en er hangt een druppeltje aan de vulplug. Ik heb er al een nieuwe plug in gedaan, een klein ringetje erachter (hij gaat niet precies om het schroefdraad hij is wel iets te ruim zegmaar)en er nieuwe olie ingedaan. Wat kan het nog meer zijn en hoe kan ik dit het beste verhelpen? 
Mvg
Even goed de plug en blok rondom het aftapgat goed schoonmaken. Daarna plug er opnieuw indraaien en kijken of het verholpen is.
Blijft hij nog steeds lekken-> kijk of je een rubber ringetje kan vinden/kopen die precies om je schroefdraad past. Dan de plug met het ringetje eronder er weer in draaien en kijken of je probleem is opgelost
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Royal Club |
31-1-2010 15:32 |
 Posts: 60390 |
is normaal. waarom? denk dat het iets met het toerental is waar je bak op moet gaan draaien te maken heeft
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Max_Derbi |
31-1-2010 15:33 |
Posts: 56 |
heey luitjes
laatst doet mijn electronica een beetje raar
en ik ben zelf totaal geen ster in deze zaak
maar mijn voorverlichting en toeren teller die vallen de heletijd uit en springen dan weer aan..
en als ik hoogtoerig blijf rijden met een redelijke top (rond de 60)
dan blijft hij wel aan..
maar zodra ik weer rustig rijd dan valt 't zaakje weer uit
wat kan 't probleem zijn?
|
|
max is the name, driving derbi is my game |
|
Para24 |
31-1-2010 15:45 |
 Posts: 182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
is normaal. waarom? denk dat het iets met het toerental is waar je bak op moet gaan draaien te maken heeft
Bedankt! Is het ook slecht?
|
|
|
|
DerbiLimited08 |
31-1-2010 15:49 |
 Posts: 492 |
Iemand hiermee ervaring? klik
|
|
|
|