Johann |
29-1-2010 21:27 |
 Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
cker weten 10-w40?
ik lees dat het voor 4t is?! of boeit dat niet
2takt moet je hebben, anders ga je naar de bromboer die hebben het wel, en tankstations niet vaak.
|
|
|
|
tsxhunter |
29-1-2010 21:29 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]
2takt moet je hebben, anders ga je naar de bromboer die hebben het wel, en tankstations niet vaak.
4 takt is ook goed, zolang het maar voor natte platen koppeling is. ik rijd zelf met 0w40 in mijn tsx voor auto's nu. nog geen problemen na zo'n 500 km.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Johann |
29-1-2010 21:30 |
 Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
4 takt is ook goed, zolang het maar voor natte platen koppeling is. ik rijd zelf met 0w40 in mijn tsx voor auto's nu. nog geen problemen na zo'n 500 km.
Olie is olie, daar heb je gelijk in. Maar ik gooi liever de juiste rommel in  Het is een versnellingsbak en geen carter die je drijfstangen en cilinderwand moet smeren.
Dit bericht is gewijzigd door Johann op 29-1-2010 om 21:31 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
29-1-2010 22:07 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]
Olie is olie, daar heb je gelijk in. Maar ik gooi liever de juiste rommel in Het is een versnellingsbak en geen carter die je drijfstangen en cilinderwand moet smeren.
Dit bericht is gewijzigd door Johann op 29-1-2010 om 21:31 uur.
Bromboer in't dorp zei dat deze olie voor am6 beter was.
was 4takt voor natte plaatjes.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
ikkejw |
29-1-2010 23:05 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_93
welke olie moet ik eigenlijk allemaal in mn blok doen?
(mt5 blok)
ATF type D (zelfde wat je in een puch gooit)
10W40 is motorolie. bedoeld om krukas & cilinderwand te smeren.
ATF is versnellingsbakolie met toevoegingen voor natte platen.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ChielTZR |
29-1-2010 23:35 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
ATF type D (zelfde wat je in een puch gooit)
10W40 is motorolie. bedoeld om krukas & cilinderwand te smeren.
ATF is versnellingsbakolie met toevoegingen voor natte platen.
10W40 motorolie voor natte platen heeft ook additieven voor natte platen, dus zou in principe ook geschikt moeten zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Gary op 29-1-2010 om 23:36 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
knoffy |
30-1-2010 8:29 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
ATF type D (zelfde wat je in een puch gooit)
10W40 is motorolie. bedoeld om krukas & cilinderwand te smeren.
ATF is versnellingsbakolie met toevoegingen voor natte platen.
atf is dat niet die rooie dikke drap voor auto versnellings bakken niet voor in een versnellingsbak voor brommers
|
|
|
|
Ericj92 |
30-1-2010 9:06 |
Posts: 27 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
Ik had een 10A zekering tussen de gelijkrichter en de accu zitten, maar nu is die zekering doorgebrand. En op de accu staat 2A.
Wat voor nieuwe zekering moet ik nu kopen?
Een zekering brandt niet voor niets door. controleer eerst eens of je ergens kortsluiting hebt.
Maar een nieuwe zekering moet dezelfde waarde hebben als de oude, dus neem maar weer een 10A zekering.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
30-1-2010 11:52 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]
atf is dat niet die rooie dikke drap voor auto versnellings bakken niet voor in een versnellingsbak voor brommers
nee atf is speciaal voor natte koppelings platen
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
10W40 is motorolie. bedoeld om krukas & cilinderwand te smeren.
ATF is versnellingsbakolie met toevoegingen voor natte platen.
10w40 is niet alleen voor krukas en cilinderwand ook voor de tandwielen
wat je dus moet hebben is 10w40 voor natte koppelings platen
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 30-1-2010 om 11:57 uur.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
30-1-2010 12:12 |
 Posts: 7728 |
deze moet je hebben, zit je altijd goed:

hij is er trouwens ook in 10w30
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
st.nyksterdriver |
30-1-2010 12:26 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
deze moet je hebben, zit je altijd goed:
afbeelding
hij is er trouwens ook in 10w30
is die wel voor natte koppelings platen ? want als je al een licht slippende koppeling hebt is die niet aan te raden denk ik.
|
|
|
|
Pixl |
30-1-2010 12:30 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
is die wel voor natte koppelings platen ? want als je al een licht slippende koppeling hebt is die niet aan te raden denk ik.
Hij raad dat echt niet zomaar aan hoor
|
|
So fuckin' what!? |
|
Paul de Salmiakbal |
30-1-2010 13:01 |
 Posts: 5285 |
Ik heb gister een poortmap gemaakt van me 70cc Airsal mbv de faq op dit forum. Daar word echter niet in beschreven hoe je de inlaattiming moet berekenen. Ik heb al gezocht op internet en op dit forum maar kon niks vinden.
En als je dan je uitlaat/spoel/inlaattiming/blowdown etc hebt, hoe weet je dan tot hoever je kunt vijlen?
|
|
|
|
Royal Club |
30-1-2010 13:43 |
|
tosser |
30-1-2010 14:02 |
Posts: 393 |
hallo,
hoe moet je de ontsteking van een suzuki tsx afstellen?
er staan 2 streepjes op de grondplaat maar op welk streepje moet je hem afstellen? de linkse of de rechtse?
gr lars
EDIT: heb het al gevonden met de search!!
Dit bericht is gewijzigd door tosser op 30-1-2010 om 14:11 uur.
|
|
|
|