Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 41

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
Pagina 141 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 106103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 25-1-2010 16:09 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Bij welke (online) winkels kun je nieuwe nsr blokken kopen?
Want ik zie op marktplaats nu wel nieuwe Honda NSR blokken aangeboden staan, maar ik vroeg me af ofdat er nog een alternatief is.
Zo'n 100% nieuw blok lijkt me wel chill namelijk


[ edit]

of hoe moeilijk is eigenlijk het vervangen van een krukas?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-1-2010 om 16:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-1-2010 om 16:02 uur.


Vervangen van de krukas is niet zo heel moeilijk. Als je weet wat je doet, de tijd neemt en alles netjes doet gaat dat wel goed hoor
 
So fuckin' what!?
De Schout 25-1-2010 16:09 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Bij welke (online) winkels kun je nieuwe nsr blokken kopen?
Want ik zie op marktplaats nu wel nieuwe Honda NSR blokken aangeboden staan, maar ik vroeg me af ofdat er nog een alternatief is.
Zo'n 100% nieuw blok lijkt me wel chill namelijk


[ edit]

of hoe moeilijk is eigenlijk het vervangen van een krukas?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-1-2010 om 16:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-1-2010 om 16:02 uur.


die nieuwe blokken op marktplaats zijn ook niet nieuw..
als het nog te leveren is (wat ik ten zeerste betwijfel) dan moet je bij een honda dealer terecht en dat gaat je aardig wat centjes kosten.

zelf een andere krukas in een nsr blok steken stelt ook helemaal niet veel voor. met dop 8,10,17 een kunststof hamer en wat geduld kom je een heel eind.

(als het een ori nsr blok is, ac08 met de ori 4-bak dan heb je een koppeling met een moer. daar moet je dan even speciaal tooltje voor maken, of lekker lomp met een beitel los slaan..)
 
tune tweak fiddle bang bummer
Paultje Pils 25-1-2010 17:24 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Heb je er een foto van?


Foto's zijn helaas niet al te duidelijk,maar camera heeft het opgegeven, dus ik kan geen betere maken.





 
If you can't dodge it, ram it.
Pixl 25-1-2010 17:26 Print reply

Posts: 3125
Ik heb ff een vraagje over tunen hea, binnenkort namelijk 3 puchjes ophalen en daar eens wat mee experimenteren om uiteindelijk m'n eigen cilinder ook te tunen.

Als je de uitlaatpoort wil verbreden of verhogen, moet je dan echt helemaal een stuk eruit halen, of is een paar milimeter uit de wand halen ook genoeg? (ik zal zo ff wat photoshoppen ter illustratie)
 
So fuckin' what!?
knoffy 25-1-2010 17:28 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Ik heb ff een vraagje over tunen hea, binnenkort namelijk 3 puchjes ophalen en daar eens wat mee experimenteren om uiteindelijk m'n eigen cilinder ook te tunen.

Als je de uitlaatpoort wil verbreden of verhogen, moet je dan echt helemaal een stuk eruit halen, of is een paar milimeter uit de wand halen ook genoeg? (ik zal zo ff wat photoshoppen ter illustratie)


je bedoelt heel het kanaal verbreden ?
 
Uijldert 25-1-2010 17:29 Print reply

Posts: 294
Ik heb een vraagje.
Ik heb een yamaha dt50r uit ongeveer 1990. Nu is mijn achterveer lek en ben opzoek naar een nieuwe. Er zijn echter amper achterveren voor deze brommers te krijgen. Nu vroeg ik me af of er een andere veer (liefst een hoge) te krijgen is die past op deze brommer (bijv yamaha nieuwe dt ofzo)
 
THE CRAZY DOCTOR 25-1-2010 17:31 Print reply

Posts: 1302
Hallo,
Ik ben bezig om mijn dr50 am6 te tunen,
ik heb het nog nooit gedaan en ik wil dus vragen hoeveel mm ik kan gaan. De cilinder is voor de brommercross en hij moet dus ook betrouwbaar blijven

De uitlaatpoort timing is 180 graden
De spoelpoort timing is 106 graden
De blowdown zit op 37
 
Pixl 25-1-2010 17:34 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]


je bedoelt heel het kanaal verbreden ?


Hele uitlaat kanaal verbreden ja, of alleen aan de binnenkant een paar mm uit de wand halen. Hier ff twee afbeeldingen snel in elkaar geflanst, van bovenaf gezien dan (de open kant is binnenkant)



of



Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 25-1-2010 om 17:34 uur.
 
So fuckin' what!?
Paultje Pils 25-1-2010 17:39 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Hele uitlaat kanaal verbreden ja, of alleen aan de binnenkant een paar mm uit de wand halen. Hier ff twee afbeeldingen snel in elkaar geflanst, van bovenaf gezien dan (de open kant is binnenkant)

afbeelding

of

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 25-1-2010 om 17:34 uur.


ik snap geen fuck van je plaatjes:P

EDIT: nu wel, optie 1 is beter zoals Thunderbird zegt.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 25-1-2010 om 17:45 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 25-1-2010 17:43 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Hele uitlaat kanaal verbreden ja, of alleen aan de binnenkant een paar mm uit de wand halen. Hier ff twee afbeeldingen snel in elkaar geflanst, van bovenaf gezien dan (de open kant is binnenkant)

afbeelding

of

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 25-1-2010 om 17:34 uur.

dat moet natuurlijk zo vloeiend mogelijk verlopen.. dus niet zoals op plaatje 2
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
w0ut3r 25-1-2010 17:47 Print reply

Posts: 1350
ik had vandaag met iemand een discussie over of een carburateur invloed heeft op de topsnelheid van een brommer...

Hij zei van wel, ik van niet (iig niet veel)...

Wat is het antwoord:?



 
www.TheGreenBoxz.nl
dutschbird 25-1-2010 17:49 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik had vandaag met iemand een discussie over of een carburateur invloed heeft op de topsnelheid van een brommer...

Hij zei van wel, ik van niet (iig niet veel)...

Wat is het antwoord:?






Heeft wel invloed op de topsnelheid, maar je zal het waarschijnlijk meer merken met optrekken.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
kpotmake 25-1-2010 17:52 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik had vandaag met iemand een discussie over of een carburateur invloed heeft op de topsnelheid van een brommer...

Hij zei van wel, ik van niet (iig niet veel)...

Wat is het antwoord:?




een mhr 80 (voorbeeld) met een 17,5mm dellorto zal minder toeren maken als icm een 24mm mikuni, dus heeft wel invloed op je top ja
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Paultje Pils 25-1-2010 17:52 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



Heeft nauwelijks invloed op de topsnelheid, maar je zal het waarschijnlijk meer merken met optrekken.


 
If you can't dodge it, ram it.
Pixl 25-1-2010 17:56 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

dat moet natuurlijk zo vloeiend mogelijk verlopen.. dus niet zoals op plaatje 2


Oké

Dan word dat eens flink experimenteren met die Puchjes

Ik las ergens dat 1mm ophogen ongeveer gelijk staat aan 1000 toeren meer, klopt dat?
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 106103 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 141 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 140, 141, 142 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved