Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #59920 - "kleine vragen" topic - deel 41
|
Pagina 141 van 201
|
Dit topic is 106103 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pixl |
25-1-2010 16:09 |
|
De Schout |
25-1-2010 16:09 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Bij welke (online) winkels kun je nieuwe nsr blokken kopen?
Want ik zie op marktplaats nu wel nieuwe Honda NSR blokken aangeboden staan, maar ik vroeg me af ofdat er nog een alternatief is.
Zo'n 100% nieuw blok lijkt me wel chill namelijk
[ edit]
of hoe moeilijk is eigenlijk het vervangen van een krukas?
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-1-2010 om 16:02 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 25-1-2010 om 16:02 uur.
die nieuwe blokken op marktplaats zijn ook niet nieuw..
als het nog te leveren is (wat ik ten zeerste betwijfel) dan moet je bij een honda dealer terecht en dat gaat je aardig wat centjes kosten.
zelf een andere krukas in een nsr blok steken stelt ook helemaal niet veel voor. met dop 8,10,17 een kunststof hamer en wat geduld kom je een heel eind.
(als het een ori nsr blok is, ac08 met de ori 4-bak dan heb je een koppeling met een moer. daar moet je dan even speciaal tooltje voor maken, of lekker lomp met een beitel los slaan..)
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Paultje Pils |
25-1-2010 17:24 |
 Posts: 2110 |
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Pixl |
25-1-2010 17:26 |
 Posts: 3125 |
Ik heb ff een vraagje over tunen hea, binnenkort namelijk 3 puchjes ophalen en daar eens wat mee experimenteren om uiteindelijk m'n eigen cilinder ook te tunen.
Als je de uitlaatpoort wil verbreden of verhogen, moet je dan echt helemaal een stuk eruit halen, of is een paar milimeter uit de wand halen ook genoeg? (ik zal zo ff wat photoshoppen ter illustratie  )
|
|
So fuckin' what!? |
|
knoffy |
25-1-2010 17:28 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Ik heb ff een vraagje over tunen hea, binnenkort namelijk 3 puchjes ophalen en daar eens wat mee experimenteren om uiteindelijk m'n eigen cilinder ook te tunen.
Als je de uitlaatpoort wil verbreden of verhogen, moet je dan echt helemaal een stuk eruit halen, of is een paar milimeter uit de wand halen ook genoeg? (ik zal zo ff wat photoshoppen ter illustratie )
je bedoelt heel het kanaal verbreden ?
|
|
|
|
Uijldert |
25-1-2010 17:29 |
 Posts: 294 |
Ik heb een vraagje.
Ik heb een yamaha dt50r uit ongeveer 1990. Nu is mijn achterveer lek en ben opzoek naar een nieuwe. Er zijn echter amper achterveren voor deze brommers te krijgen. Nu vroeg ik me af of er een andere veer (liefst een hoge) te krijgen is die past op deze brommer (bijv yamaha nieuwe dt ofzo)
|
|
|
|
THE CRAZY DOCTOR |
25-1-2010 17:31 |
 Posts: 1302 |
Hallo,
Ik ben bezig om mijn dr50 am6 te tunen,
ik heb het nog nooit gedaan en ik wil dus vragen hoeveel mm ik kan gaan. De cilinder is voor de brommercross en hij moet dus ook betrouwbaar blijven
De uitlaatpoort timing is 180 graden
De spoelpoort timing is 106 graden
De blowdown zit op 37
|
|
|
|
Pixl |
25-1-2010 17:34 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]
je bedoelt heel het kanaal verbreden ?
Hele uitlaat kanaal verbreden ja, of alleen aan de binnenkant een paar mm uit de wand halen. Hier ff twee afbeeldingen snel in elkaar geflanst, van bovenaf gezien dan (de open kant is binnenkant)
of
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 25-1-2010 om 17:34 uur.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Paultje Pils |
25-1-2010 17:39 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Hele uitlaat kanaal verbreden ja, of alleen aan de binnenkant een paar mm uit de wand halen. Hier ff twee afbeeldingen snel in elkaar geflanst, van bovenaf gezien dan (de open kant is binnenkant)
afbeelding
of
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 25-1-2010 om 17:34 uur.
ik snap geen fuck van je plaatjes:P
EDIT: nu wel, optie 1 is beter zoals Thunderbird zegt.
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 25-1-2010 om 17:45 uur.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
25-1-2010 17:43 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Hele uitlaat kanaal verbreden ja, of alleen aan de binnenkant een paar mm uit de wand halen. Hier ff twee afbeeldingen snel in elkaar geflanst, van bovenaf gezien dan (de open kant is binnenkant)
afbeelding
of
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 25-1-2010 om 17:34 uur.
dat moet natuurlijk zo vloeiend mogelijk verlopen.. dus niet zoals op plaatje 2
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
w0ut3r |
25-1-2010 17:47 |
 Posts: 1350 |
ik had vandaag met iemand een discussie over of een carburateur invloed heeft op de topsnelheid van een brommer...
Hij zei van wel, ik van niet (iig niet veel)  ...
Wat is het antwoord:  ?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
dutschbird |
25-1-2010 17:49 |
|
kpotmake |
25-1-2010 17:52 |
 Posts: 3065 |
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Paultje Pils |
25-1-2010 17:52 |
 Posts: 2110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]
Heeft nauwelijks invloed op de topsnelheid, maar je zal het waarschijnlijk meer merken met optrekken.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
Pixl |
25-1-2010 17:56 |
 Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
dat moet natuurlijk zo vloeiend mogelijk verlopen.. dus niet zoals op plaatje 2
Oké
Dan word dat eens flink experimenteren met die Puchjes
Ik las ergens dat 1mm ophogen ongeveer gelijk staat aan 1000 toeren meer, klopt dat?
|
|
So fuckin' what!? |
|
Dit topic is 106103 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 141 van 201
|
|