Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #59824 - wat is hier aan de hand (foto's)?
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 4308 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RBN |
7-12-2009 17:23 |
 Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
No shit sherlock.
Maar geef eens antwoord op mijn vragen...
zeg niet: "welke vragen", want dan moet je echt beter leren lezen
heb ik gedaan, maar klopt dat van die zuiger?
|
|
|
|
Niek de Wildt |
7-12-2009 18:47 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
heb ik gedaan, maar klopt dat van die zuiger?
Wat denk je dat: "no shit sherlock" betekend?
|
|
|
|
RBN |
7-12-2009 21:02 |
 Posts: 858 |
eigenlijk geen idee, maar wil je me helpen met het probleem of niet?
|
|
|
|
Royal Club |
7-12-2009 21:03 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
eigenlijk geen idee, maar wil je me helpen met het probleem of niet?
wat doet ie tot nu toe man
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RBN |
7-12-2009 21:11 |
 Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
wat doet ie tot nu toe man
ja daar ben ik toch ook blij mee, maar ik snap niet waar zo'n antwoord voor nodig is, ik begrijp het niet.
ik bedoel: ik weet nu nog steeds niet of ik in dat geval een andere zuiger nodig heb, of dat ik iets anders moet aanpassen/veranderen oid.
of dat ik nog een keer deze zuiger erin moet zetten (een nieuwe dan) en andere dingen moet aanpassen.
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 7-12-2009 om 21:14 uur.
|
|
|
|
Fabio |
7-12-2009 21:34 |
 Posts: 1737 |
Dag Raban,
Vervelend dat dit is gebeurt. Ik denk dat Niek gelijk heeft wat betreft de detonatie. Helaas is de kennis van sommige lui bij Leertouwer niet optimaal wat betreft de wat oudere blokken(no offense). Ik heb een beetje voor je gezocht naar een originele zuiger. Welke dus hoort bij de originele cilinder en originele cilinderkop. Ik heb een mooie advertentie van ebay.it. Bekijk deze link even.
http://cgi.ebay.it/M...?hash=item439b15fe3b
Wat valt je nog meer op behalve dat de zuiger aan de bovenkant hoogstwaarschijnlijk vlakker is dan je huidige zuiger? (Let wel, betreft hier een overmaat!)
Met 'no shit sherlock' geeft hij aan dat jouw stelling al duidelijk was beantwoord. Dus het antwoord op jouw vraag "als hij niet de goede maten heeft betekend het dus dat ik een verkeerde zuiger gemonteerd heb?" is dus ja. (sherlock verwijst naar jouw goede speurwerk in een van de vorige posts van Niek)
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 7-12-2009 om 21:49 uur.
|
|
|
|
RBN |
7-12-2009 22:40 |
 Posts: 858 |
Ja anderzijds ben ik ook blij dat ik dit ontdekt heb, misschien wel de oorzaak van al mijn problemen met deze brommer.
wat me meteen erg opvalt is dat de ene onderkant langer is dan de andere, zoals je mij al is eerder had verteld. zuigergestuurde inlaat.
maar dit was toch niet van heel groot belang? [in ieder geval niet zo groot dat er dit soort gaat optreden)
verder lijkt hij iets kleiner (korter) maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
ja dan is er natuurlijk nog het probleem; ik weet niet hoe vaak deze cilinder gehoond is in totaal, dus ik weet nooit welke zuiger er precies in hoort. of komt dit niet zo nauw (steeds een maat groter per hoon van cilinder)?
en aangezien jij ook de P4 hebt, wat denk jij dat de oorzaak is?
- verkeerde zuiger
- ontsteking
- afstelling
- euro 95/98
?
ik heb ook nog even op ebay.it gekeken
http://shop.ebay.it/...86Q2ec0Q2em14?_pgn=2
maar er zijn dus inderdaad verschillende maten, ik kan het vastwel laten opmeten bij iemand die ook cilinders hoont neem ik aan?
en hoe duur zijn de verzendkosten ongeveer? en hoelang duurt het voordat ik ze dan heb?
oke ik ben verder niet bekend met deze term, maar dacht al iets in die richting. bij deze weet ik dat dan + het antwoord
groeten
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 7-12-2009 om 22:48 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
7-12-2009 22:52 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ja anderzijds ben ik ook blij dat ik dit ontdekt heb, misschien wel de oorzaak van al mijn problemen met deze brommer.
wat me meteen erg opvalt is dat de ene onderkant langer is dan de andere, zoals je mij al is eerder had verteld. zuigergestuurde inlaat.
maar dit was toch niet van heel groot belang? [in ieder geval niet zo groot dat er dit soort gaat optreden)
verder lijkt hij iets kleiner (korter) maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Nee dat is niet de bedoeling.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
ja dan is er natuurlijk nog het probleem; ik weet niet hoe vaak deze cilinder gehoond is in totaal, dus ik weet nooit welke zuiger er precies in hoort. of komt dit niet zo nauw (steeds een maat groter per hoon van cilinder)?
Ja dat komt precies, en dat moet men opmeten met speciaal meetgereedschap.
Dit doet de brommerboer voor je als je daar een zuiger haalt.
Maar jij moet ervoor zorgen dat ze hun werk goed doen en je controleren of je niet een compleet andere zuiger in je handen krijgt
(wat denk je, zou het helpen om ze het verhaal van de eerder gekregen zuiger te vertellen!?...)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
en aangezien jij ook de P4 hebt, wat denk jij dat de oorzaak is?
- verkeerde zuiger
- ontsteking
- afstelling
- euro 95/98
Zoals al eerder gezegt kan het het allemaal zijn, maar denk ik dat het aan de zuiger ligt aangezien die door een beunhaas is uitgezocht.
Ook had ik al gezegt de ontsteking gewoon goed stond en de peut ook gewoon goed was.
HEB JE UBERHAUPT WEL GELEZEN WAT IK ALLEMAAL HEB GETYPT!? ik stel voor dat je alles nog een keer rustig doorleest.
Het it volkomen logisch dat ik nu geaggiteerd ben aangezien ik je probeer te helpen, maar je zelf te lui bent om een zorgvuldig samengestelde tekst van mij door te lezen en vervolgens vragen te stellen over precies die dingen die ik erin heb gezet.
Zo moet je inmiddels hebben opgemerkt dat je een aantal dingen moeten controleren en dan je bevindingen/metingen hier melden zodat ik je kan vertellen wat er nou fout is.
Je vraagt "welke van deze oorzaken is het nou?" je sluit ze stuk voor stuk en dan kom je bij de oorzaak.
Hoe je ze moet uitsluiten heb ik dus precies weer uitgelegd.
Als je nu dus nog iets weet te vragen voordat je zelf de dingen heb opgemeten/nagekeken die we moeten weten om je verder te helpen, dan ben je een ongelofelijk achterlijke gladiool.
|
|
|
|
Fabio |
7-12-2009 22:58 |
 Posts: 1737 |
Zoals ik in mn vorige post aangaf, ik denk dat Niek gelijk heeft en dat de oorzaak ligt in je zuiger. Ik heb je eerder gewezen op de ontsteking maar als jij aangeeft dat deze goed is afgesteld. Dus de contactpuntenafstand maar ook het ontstekingstijdstip. Dan lijkt me dit niet het probleem.
De benzine(peut  ) kan je wel afschrijven en de afstelling van de carb zal eerder de detonatie verslecht hebben dan veroorzaakt.
Ik heb genoeg cilinderkoppen gezien welke "getuned" waren met schuurpapier. Ik denk dat Niek ze ook wel kent  Het gevolg van deze cilinderkoppen is dat de verbranding zeer ongelijk verdeeld wordt. Met dergelijke schade tot gevolg. Een ongelijke vorm van de cilinderkop kan zeer zeker maar daar moet de zuiger op aangepast zijn. In jouw geval past denk ik de zuiger niet icm de verbrandingsruimte. De kop aanpassen aan de zuiger is dan een optie maar misschien een passende zuiger goedkoper/origineler.
De maat van de cilinder is op te meten door middel van een digitale schuifmaat. Persoonlijk zou ik terug gaan naar Leertouwer. Ik neem aan dat je de originele zuiger aan ze gegeven hebt voordat de cilinder werd gehoond? Zij wisten dus welke zuiger er in hoorde en hebben gewoon de verkeerde gegeven. Ik denk alleen niet dat je het op hun kan verhalen. De maat van de huidige zuiger zal wel te vinden zijn aan de binnenkant of op de bovenkant van de zuiger.
Inderdaad hoort de originele zuiger dus korter te zijn aan een kant, waar we het inderdaad eerder over gehad hebben. Dit is niet voor niets maar zal eerder te maken hebben met een betere vulling van de cilinder. Ik denk dat Niek je meer kan vertellen over eventuele schadelijke gevolgen. Ik zie ook dat de originele zuiger een L-veer heeft en een tweede, standaard veer. Ik meen dat ik de juiste zuiger in mijn cilinder heb zitten maar dan van het merk Asso. Ik heb gezocht maar ik kan geen catalogus of website vinden waar ik de zuiger zou kunnen bestellen.
Edit: Kijk ook even op deze link:
http://www.harglo-pe...istons_and_rings.htm
Daar staan de twee verschillende vormen van zuigers voor een minarelli blok. De linker heb ik. Of de rechter past bij de cilinderkop durf ik je niet te zeggen. Je zou kunnen proberen een mail te sturen naar dat bedrijf en vragen welke zuiger zij adviseren. Wel vermelden wat voor cilinderkop je hebt.
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 8-12-2009 om 0:01 uur.
|
|
|
|
RBN |
8-12-2009 8:38 |
 Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Nee dat is niet de bedoeling.
[...]
Ja dat komt precies, en dat moet men opmeten met speciaal meetgereedschap.
Dit doet de brommerboer voor je als je daar een zuiger haalt.
Maar jij moet ervoor zorgen dat ze hun werk goed doen en je controleren of je niet een compleet andere zuiger in je handen krijgt
(wat denk je, zou het helpen om ze het verhaal van de eerder gekregen zuiger te vertellen!?...)
[...]
Zoals al eerder gezegt kan het het allemaal zijn, maar denk ik dat het aan de zuiger ligt aangezien die door een beunhaas is uitgezocht.
Ook had ik al gezegt de ontsteking gewoon goed stond en de peut ook gewoon goed was.
HEB JE UBERHAUPT WEL GELEZEN WAT IK ALLEMAAL HEB GETYPT!? ik stel voor dat je alles nog een keer rustig doorleest.
Het it volkomen logisch dat ik nu geaggiteerd ben aangezien ik je probeer te helpen, maar je zelf te lui bent om een zorgvuldig samengestelde tekst van mij door te lezen en vervolgens vragen te stellen over precies die dingen die ik erin heb gezet.
Zo moet je inmiddels hebben opgemerkt dat je een aantal dingen moeten controleren en dan je bevindingen/metingen hier melden zodat ik je kan vertellen wat er nou fout is.
Je vraagt "welke van deze oorzaken is het nou?" je sluit ze stuk voor stuk en dan kom je bij de oorzaak.
Hoe je ze moet uitsluiten heb ik dus precies weer uitgelegd.
Als je nu dus nog iets weet te vragen voordat je zelf de dingen heb opgemeten/nagekeken die we moeten weten om je verder te helpen, dan ben je een ongelofelijk achterlijke gladiool.
Het bericht was aan Fabio gericht, omdat wij allebei hetzelfde blok hebben, wilde ik ook nog even zijn mening horen, misschien dat hij uit ervaring en zwak punt wist oid.
ik heb jou posts goed doorgelezen en ik ga er ook mee aan de slag
gr
|
|
|
|
mb8 |
9-12-2009 21:03 |
Posts: 90 |
vloeibare pakking zal er niet voor zorgen dat je dus een ongecontroleerde verbranding door gloeiresten krijgt, ( zowiezo never vloeibare pakking als koppakking gebruiken), het is moeilijk om vanuit hier te bepalen wat het kan hebben veroorzaakt, ikzelf heb een probleem gehad met een foutief uitgedraaide kop de alu pakking brokkelde af en ging gloeien in de verbrandingsruimte, toen je volgas in zijn vrij gaf voor dit probleem, hoorde je toen een tik of een pingel en of knetteren boven in zijn toeren? < zo ja te kleine sproeier met waarschijnlijk een te veel vervroegde ontsteking ( onsteking maximaal vervroegen kan mits je er een grotere sproeier insteekt).
er kan ook wat onder in je krukas gelegen hebben, oude metaal resten van een vroeger vastloper?
je squish rand kan veel te krap zijn, of de helling in de kop van de squish rand naar bougie te stijl, deze overgangs rand te stijl kan ook zelfdetonatie veroorzaken.
|
|
|
|
Dit topic is 4308 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|