Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #59561 - Orion Rx50 of AGB-30
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 24547 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Arjan 2-Stroke |
13-11-2009 22:28 |
Posts: 595 |
voor deze prijs heb je een prima 2ehands derbi, maar even antwoord op jouw vraag: ik vind die AGB-30 mooier, verschil in kwaliteit tussen die rx50 en orion zal er niet veel zijn denk ik, de blokken zijn zo te zien ook gelijk.
Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 14-11-2009 om 9:13 uur.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
steef ts70xk |
13-11-2009 22:35 |
Posts: 3244 |
ik zouw dan idd ook voor een 2de hands gaan.. bij hun wil je geen brommer kope:S en ze levere die dinge ook niet meer... wouw toen ook kijken voor deze brommer en toen zeide ze dat ze hem niet meer verkope vanwege te veel problemen enzo.... en hoe ze daar de onderhoud doen wil je niet wete
|
|
|
|
TECstar |
14-11-2009 1:13 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Arjan 2-Stroke
voor deze prijs heb je een prima 2ehands derbi, maar even antwoord op jouw vraag: ik vind die orion mooier, verschil in kwaliteit tussen die apollo en orion zal er niet veel zijn denk ik, de blokken zijn zo te zien ook gelijk.
Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 13-11-2009 om 22:29 uur.
is allebei orion
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Coole |
14-11-2009 2:30 |
Posts: 423 |
Volgens mij is de kwaliteit van beide brommers niet al te best. Daar komt ook bij dat je er heel weinig onderdelen voor kan vinden.
Voor 1500 euro kan je een mooie 2e hands Yamaha DT, Derbi Senda of Aprilia RX kopen! Deze dingen zou ik als ik jou was niet kopen.
Dit bericht is gewijzigd door Coole op 14-11-2009 om 2:32 uur.
|
|
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou |
|
steventje50 |
17-11-2009 16:15 |
Posts: 80 |
Ik wil niet lullig doen maar die dingen gaan echt heel erg sloom. En moeilijk op te voeren.
En het is Chinees.
Maar als ik moest kiezen zou ik de rx50 kiezen.
|
|
Honda X8RS/2x Yamaha RD 50 MX |
|
TECstar |
17-11-2009 16:43 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steventje50
Maar als ik moest kiezen zou ik de rx50 kiezen.
vind ik ook
die is wel wat mooier
maar dan wel de normale nemen, niet die met blauw kenteken (is ook een optie las ik net )
en zo moeilijk zijn deze dingen niet snel te maken
gewoon 125cc blokkie kopen, plug&play
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Micha.L |
17-11-2009 17:49 |
Posts: 535 |
Ja, maar de ts geeft aan dat hij een orion wil kopen omdat hij een derbi niet kan betalen, maar voor het geld van een orion heeft hij een tweedehands die derbi die stukken betrouwbaarder is dan een orion
|
|
|
|
lexyver |
17-11-2009 18:06 |
Posts: 553 |
Zoals de meesten al zeggen, beter een 2e hands van een "goed" merk.
Al vind ik die RX50 echt veel mooier dan de meeste derbi's!
|
|
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography! |
|
st.nyksterdriver |
17-11-2009 18:10 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lexyver
Zoals de meesten al zeggen, beter een 2e hands van een "goed" merk.
Al vind ik die RX50 echt veel mooier dan de meeste derbi's!
van de zijkant zijn de idd wel om aan te zien maar ze zijn echt dun hoor nog dunner dan een mt bij mij op school staat ook zoon ding het zadel is even breed als je hand
|
|
|
|
TECstar |
17-11-2009 18:13 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
van de zijkant zijn de idd wel om aan te zien maar ze zijn echt dun hoor nog dunner dan een mt bij mij op school staat ook zoon ding het zadel is even breed als je hand
zadel is dun, maar zit niet verkeerd (en blijft droog, hoe hard het ook regent)
verder zit het 10000000000x beter als een senda
die krengen zijn eigenlijk fucking klein, terwijl deze juist wel lekker groot is
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
orionmotors |
19-11-2009 23:56 |
Posts: 2 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: steef ts70xk
ik zouw dan idd ook voor een 2de hands gaan.. bij hun wil je geen brommer kope:S en ze levere die dinge ook niet meer... wouw toen ook kijken voor deze brommer en toen zeide ze dat ze hem niet meer verkope vanwege te veel problemen enzo.... en hoe ze daar de onderhoud doen wil je niet wete
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Coole
Volgens mij is de kwaliteit van beide brommers niet al te best. Daar komt ook bij dat je er heel weinig onderdelen voor kan vinden.
Een goede avond.
Wij merkten deze week dat er nogal wat mensen via dit forum op onze website waren aanbeland, en besloten even een kijkje op jullie leuke forum te nemen.
Als wij zo vrij mogen zijn, willen wij graag enkele misverstanden uit de wereld helpen, zonder verder reclame intenties te hebben, slechts het corrigeren van enkele dingen die niet juist zijn.
Orion brommers worden in Nederland geïmporteerd en verdeelt door Orion Motors Benelux. Voor zover wij zelf weten bestaan wij gewoon en verkopen wij dagelijks brommers, zelfs steeds meer naarmate er meer Orion's in Nederland en België rondrijden en het merk meer bekendheid krijgt. Iedere Orion is op zichzelf een uithangbord, en juist pas na wat langere tijd kan geconcludeerd worden of een Orion wel of geen goede brommer is.
Hoe de schrijver erbij komt dat wij geen brommers meer zouden leveren vanwege te veel problemen etc. is ons een raadsel. Integendeel, wij verkopen steeds meer brommers, en de nieuwe RX50 heeft absoluut niet meer problemen dan de gerenommeerde merken waar velen van jullie op rijden. Wat betreft het onderhoud van de Orion's, dat kan iedere lokale 4-takt specialist uitvoeren, aangezien het Lifan blok gebaseerd is op de techniek van de alom bekende Honda CB50 blokjes.
Al onze klanten kunnen 24 uur per dag zelf hun onderdelen online bestellen via onze website www.orionmotors.nl in de diverse onderdelen categoriën, behorend bij de brommer die je hebt. De onderdelen liggen altijd op voorraad - dat is verplicht door onze fabriek, anders krijg je geen importeurschap - en worden binnen 1 werkdag met DHL door heel de Benelux bij je thuis, of bij de werkplaats waar je brommer ter reparatie staat afgeleverd. Geen woekerprijzen meer aan je lokale dealer betalen voor onderdelen, iedereen in Nederland kan zien wat de onderdelen kosten. Doorgaans 40 tot 70% goedkoper dan dure 'merk-onderdelen', die in kwaliteit zeker niet 40 tot 70% beter zijn. ALLE onderdelen liggen trouwens op voorraad, dus niet alleen de remhendeltjes en gaskabels, maar ook de pro-link bevestiging voor de instelbare achtervering bijvoorbeeld.
Wij vermoeden dat de schrijvers van bovenstaande teksten ons verwarren met een ander merk of bedrijf.
Natuurlijk, voor 1500 euro zijn er best 2ehands Derbi's e Yamaha's te vinden. Maar ja, wat koop je dan? Stel nu eens dat het blok niet al te best is en vervangen moet worden of gereviseerd? Ben je dan blij met een AM6 blok? Enig idee wat de kosten zijn van revisie of vervanging? En weggooien doe je niet zo snel, want die blokken kosten tot wel 1100 euro. Daar koop je dus bijna een compleet nieuwe Orion voor.
Enig idee wat een 4-takt Lifan blok kost? Niet lachen: ¤ 340,00... en klanten die de brommer bij ons hebben gekocht krijgen nog eens 20% Vaste klanten Korting, dus zij betalen slechts ¤ 272,00. Lachertje natuurlijk. Maar dan zal het Lifan blok wel niet zo lang meegaan dachten jullie? Wij weten van 1 van onze eerste klanten, dat die met het originele blok in de afgelopen 2 jaar tot op heden 18.000 Km heeft gereden, en het blok rijdt nog steeds als een klok met de eerste zuiger en optimale compressie etc. 4-takt hè... geen slijtage.
Dus ja, je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.
Natuurlijk speelt prestige ook een rol, want een Yamaha of Derbi geeft aanzien, dat is zeker. Maar helaas kan niet iedereen zich dat permitteren. Wij denken dat Orion een grote groep mensen de kans geeft om ook brommer te rijden, die anders zouden moeten blijven fietsen. En dat is ook onze inzet, om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten genieten van het brommeren.
Verder zou het fijn zijn wanneer mensen die zelf geen Orion-ervaring hebben enigzins terughoudend zouden zijn met hun waarde-oordelen, want wij lezen nu teveel onwaarheden gebaseerd op vooroordelen over Chinese brommers. Of bel ons gewoon (telefoonnummers op onze website te vinden).
Wij zullen dit forum verder niet vervuilen met lange teksten, dit was eenmalig. Mochten er verdere vragen zijn over de Orion's, dan beantwoorden wij die graag via de Contact pagina op onze website.
Veel succes met dit forum!
Orion Motors Benelux
|
|
|
|
XDr4g0nX |
20-11-2009 0:34 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]
4-takt hè... geen slijtage.
Dat is ook niet helemaal waar dat 4-takt (bijna) geen slijtage ondervindt, het klopt wel dat die blokken inderdaad minder snel slijtage vertonen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]
Verder zou het fijn zijn wanneer mensen die zelf geen Orion-ervaring hebben enigzins terughoudend zouden zijn met hun waarde-oordelen, want wij lezen nu teveel onwaarheden gebaseerd op vooroordelen over Chinese brommers.
Ik heb zelf een Chinese scooter gehad en daar heb ik genoeg problemen mee gehad.
Ook heb ik een vriend die vroeger een Orion AGB-29 50cc heeft gehad, en om de week hoorde ik dat hij weer terug was gegaan naar de dealer omdat er weer iets mis was.
En na een totaal aantal van 57 keer naar de dealer te zijn gegaan heeft de brommer de geest gegeven in de vorm van een gebroken frame.
Hij heeft de brommer in totaal een jaar gehad
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]
Enig idee wat een 4-takt Lifan blok kost? Niet lachen: ¤ 340,00... en klanten die de brommer bij ons hebben gekocht krijgen nog eens 20% Vaste klanten Korting, dus zij betalen slechts ¤ 272,00. Lachertje natuurlijk. Maar dan zal het Lifan blok wel niet zo lang meegaan dachten jullie? Wij weten van 1 van onze eerste klanten, dat die met het originele blok in de afgelopen 2 jaar tot op heden 18.000 Km heeft gereden, en het blok rijdt nog steeds als een klok met de eerste zuiger en optimale compressie etc.
18.000 Km
...
Mijn NSR blok heeft er nu in totaal 76.000 Km opzitten met 1 revisie ongeveer 3.000 Km geleden.
On-topic:
Welke brommer je wilt halen ligt helemaal aan jou, een nieuwe brommer van Orion of een 2e-hands Senda etc.
De keus is grotendeels 2-takt tegen 4-takt, maar dat ligt helemaal aan jou smaak.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Royal Club |
20-11-2009 8:47 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orionmotors
[...]
[...]
Een goede avond.
Wij merkten deze week dat er nogal wat mensen via dit forum op onze website waren aanbeland, en besloten even een kijkje op jullie leuke forum te nemen.
Als wij zo vrij mogen zijn, willen wij graag enkele misverstanden uit de wereld helpen, zonder verder reclame intenties te hebben, slechts het corrigeren van enkele dingen die niet juist zijn.
Orion brommers worden in Nederland geïmporteerd en verdeelt door Orion Motors Benelux. Voor zover wij zelf weten bestaan wij gewoon en verkopen wij dagelijks brommers, zelfs steeds meer naarmate er meer Orion's in Nederland en België rondrijden en het merk meer bekendheid krijgt. Iedere Orion is op zichzelf een uithangbord, en juist pas na wat langere tijd kan geconcludeerd worden of een Orion wel of geen goede brommer is.
Hoe de schrijver erbij komt dat wij geen brommers meer zouden leveren vanwege te veel problemen etc. is ons een raadsel. Integendeel, wij verkopen steeds meer brommers, en de nieuwe RX50 heeft absoluut niet meer problemen dan de gerenommeerde merken waar velen van jullie op rijden. Wat betreft het onderhoud van de Orion's, dat kan iedere lokale 4-takt specialist uitvoeren, aangezien het Lifan blok gebaseerd is op de techniek van de alom bekende Honda CB50 blokjes.
Al onze klanten kunnen 24 uur per dag zelf hun onderdelen online bestellen via onze website www.orionmotors.nl in de diverse onderdelen categoriën, behorend bij de brommer die je hebt. De onderdelen liggen altijd op voorraad - dat is verplicht door onze fabriek, anders krijg je geen importeurschap - en worden binnen 1 werkdag met DHL door heel de Benelux bij je thuis, of bij de werkplaats waar je brommer ter reparatie staat afgeleverd. Geen woekerprijzen meer aan je lokale dealer betalen voor onderdelen, iedereen in Nederland kan zien wat de onderdelen kosten. Doorgaans 40 tot 70% goedkoper dan dure 'merk-onderdelen', die in kwaliteit zeker niet 40 tot 70% beter zijn.
onderdelen die 40 tot 70% goedkoper zijn als merk onderdelen? dus jullie leveren imitatie onderdelen? vet.
en daarbij zijn ze nog eens 40 tot 70% kwalitatief beter als mijn onderdelen bij yamaha vandaan ..
ALLE onderdelen liggen trouwens op voorraad, dus niet alleen de remhendeltjes en gaskabels, maar ook de pro-link bevestiging voor de instelbare achtervering bijvoorbeeld.
Wij vermoeden dat de schrijvers van bovenstaande teksten ons verwarren met een ander merk of bedrijf.
Natuurlijk, voor 1500 euro zijn er best 2ehands Derbi's e Yamaha's te vinden. Maar ja, wat koop je dan? Stel nu eens dat het blok niet al te best is en vervangen moet worden of gereviseerd? Ben je dan blij met een AM6 blok? Enig idee wat de kosten zijn van revisie of vervanging? En weggooien doe je niet zo snel, want die blokken kosten tot wel 1100 euro. Daar koop je dus bijna een compleet nieuwe Orion voor.
er zijn voldoende blokken 2e hands te vinden die in prima staat zijn voor rondom de 300euro, ik heb zelf een blok gekocht voor 60euro en gereviseerd, ik was 90euro kwijt aan de revisie, de krukas die erin zat heb ik vervangen voor een andere die ik nog had liggen in verband met een langere slag. deze krukas heb ik voor 60 euro verkocht. blok heeft me dus een schamele 30euro gekost, nouja, 70, als je 40euro meerekent voor het aanpassen van de koppeling voor het grote vermogen.
Enig idee wat een 4-takt Lifan blok kost? Niet lachen: ¤ 340,00... en klanten die de brommer bij ons hebben gekocht krijgen nog eens 20% Vaste klanten Korting, dus zij betalen slechts ¤ 272,00. Lachertje natuurlijk. Maar dan zal het Lifan blok wel niet zo lang meegaan dachten jullie? Wij weten van 1 van onze eerste klanten, dat die met het originele blok in de afgelopen 2 jaar tot op heden 18.000 Km heeft gereden, en het blok rijdt nog steeds als een klok met de eerste zuiger en optimale compressie etc. 4-takt hè... geen slijtage.
dan zal die man wel heel erg veel onderhoud zelf doen en onderdelen vervangen hebben voor originele honda onderdelen. ik geloof namelijk niet dat een blok wat nieuw 340euro kost kwaliteit is.
Dus ja, je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.
Natuurlijk speelt prestige ook een rol, want een Yamaha of Derbi geeft aanzien, dat is zeker. Maar helaas kan niet iedereen zich dat permitteren. Wij denken dat Orion een grote groep mensen de kans geeft om ook brommer te rijden, die anders zouden moeten blijven fietsen. En dat is ook onze inzet, om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten genieten van het brommeren.
Verder zou het fijn zijn wanneer mensen die zelf geen Orion-ervaring hebben enigzins terughoudend zouden zijn met hun waarde-oordelen, want wij lezen nu teveel onwaarheden gebaseerd op vooroordelen over Chinese brommers. Of bel ons gewoon (telefoonnummers op onze website te vinden).
Wij zullen dit forum verder niet vervuilen met lange teksten, dit was eenmalig. Mochten er verdere vragen zijn over de Orion's, dan beantwoorden wij die graag via de Contact pagina op onze website.
Veel succes met dit forum!
Orion Motors Benelux
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 20-11-2009 om 8:49 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
20-11-2009 9:01 |
Posts: 12846 |
Denk dat het duidelijk is dat jullie niet op de post van Orionmotors gereageert kan worden via dit forum. Probeer ook de vraag van de TS te beantwoorden.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Pietje Puk |
16-10-2013 22:55 |
Posts: 1 |
Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen op dit forum, mijn naam is Piet en ik heb sinds kort een Orion AGB 30. Ik ben al meer dan 30 jaar monteur en ik ben wel wat gewend, maar dit slaat echt alles.
Het is werkelijk onvoorstelbaar wat er kapot kan gaan in slechts 1100 km.
Er is bijna niets wat fatsoenlijk vast zit, niet roest of gewoon kapot is.
Even een kleine opsomming:
- Uitlaatspruitstuk bout gebroken
- Carburateur is een bout uitgelopen, zit dus nog met 1 bout vast
- Frame is gescheurd
- Wiellagers zijn allemaal stuk
- De bouten van de vering en motorblok zitten niet vast
- Alles roest onvoorstelbaar snel
- Alle rubber dele en slangen lossen spontaan op
Het lijkt onmogelijk, maar hij heeft echt slecht 1100 km. gelopen, dit is slechts een deel van de mankementen, ik probeer om dit tot een goed einde te brengen, maar iedere keer als ik er aan begint wordt de lijst langer.
Koop alleen zo'n ding als je je verveeld en een uitdaging zoekt, het lijkt allemaal prachtig, maar echt hij is voor alle geld te duur.
|
|
|
|
Dit topic is 24547 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|