Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nachttopic Deel 41 0:00 - 7:00

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59258 - Nachttopic Deel 41 0:00 - 7:00
Pagina 126 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 65973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Makrolon 19-12-2009 0:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Ga jij dat filmpje eens snel op youtube zoeken!

Btw onze leasebak (Opel Zafira 1.8 140pk 5vers tiptronic) is vandaag opgehaald voor zijn laatste beurt krijgt voordat hij over 3 maanden wordt vervangen.

Krijgen we dus als leenauto een Golf 1.4FSI 6bak met 170pk 240NM!
Dat ding rijdt zo super relax!
Heeft een Turbo (1.8bar) ÉN een Compressor! je leest het goed!
Omdat een kleine motor relatief weinig uitlaatgassen produceerd om de turbo aan te slingeren, werkt deze dus pas goed bij een erg hoog toerental (veel uitlaatgas) en heb je dus een erg groot turbogat, dus hebben ze er een compressor bij gezet (aangedreven door waterpomp) heel licht vertand is zegmaar (hij draaid namelijk 5x zo snel als de motor) en heeft dus meteen vanaf 1000 toeren zijn hoogste rendement, en kan dus ook niet verder als 3500 toeren, waar hij dmv een electromagneet loskoppeld (en dus ook geen weerstand meer geeft) bij die 3500toeren is de turbo zelf al goed op snelheid en dus trekt hij dus aan één stuk door als een tierelier.
Vanaf 1000toeren heb je al 175NM en vanaf 1500toeren tot 5000toeren heb je het volle koppel tot je beschikking!
Omdat de turbo dan nog lekker doorlaaid heb je bij 5500 pas je top vermogen en trekt hij door tot 7k.
Dat ding trekt echt in elke versnelling achterlijk.
70 in zijn 6 en dan vol gas zit je zo aan de 120.
Compressie is ook behoorlijk hoog met 1:10.
Verder heeft hij dus FSI wat inhoud dat hij direct is ingespoten, maar dan ook nog bij deellast een armer mengsel inspuit (minder brandstof verbruik en uitstoot) maar de brandstof zo inspuit dat de benzine grotendeels rond de bougie vormt (geen homogeen mengsel dus) zodat het daar dus wat rijker rond de bougie is zodat het makkelijk kan ontbranden.
geniaal!

Heb Nick vandaag al even meegenomen, hij was zwaar onder de indruk.
Ook de tractiecontrole en ABS van dit ding zijn vele malen relaxter dan van de Opel.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2009 om 0:15 uur.

Klinkt als een lekker autotje. Nog een beetje zuinig zoiets?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Niek de Wildt 19-12-2009 0:22 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Klinkt als een lekker autotje. Nog een beetje zuinig zoiets?


verbruik: l/100 km 6,4 (ofwel ruim 15,5km/liter)
CO2 emissie: g/km 149
Brandstoflabel: B



0 - 100 in 7,5sec

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2009 om 0:23 uur.
 
Makrolon 19-12-2009 0:24 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


verbruik: l/100 km 6,4 (ofwel ruim 15,5km/liter)
CO2 emissie: g/km 149
Brandstoflabel: B



0 - 100 in 7,5sec

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2009 om 0:23 uur.

Das toch asociaal
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 19-12-2009 0:24 Print reply

Posts: 29286
Dat klinkt zeker leuk Niek.
Mooie uitleg ook.

Helaas rij ik nooit in zo'n wagens :(
Altijd maar in de trage seat van mijn moeder, die veels te snel onderstuur krijgt.

filmpje ga ik proberen te zoeken.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-12-2009 om 0:25 uur.
 
Niek de Wildt 19-12-2009 0:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat klinkt zeker leuk Niek.
Mooie uitleg ook.

Helaas rij ik nooit in zo'n wagens :(
Altijd maar in de trage seat van mijn moeder, die veels te snel onderstuur krijgt.

filmpje ga ik proberen te zoeken.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-12-2009 om 0:25 uur.


Normaal heb ik ook altijd pech, maar nu heb ik mazzel.

De Opel Zafira wordt over 2,5maanden vervangen dus die mag afgeragt
Nu dus een leenauto voor een weekje voor ipv de Zafira, die mag ook afgeragt.
De Suzuki Swift oud model van mijn mutti is ingeruild tegen een nieuwe Seat Ibiza, de verkoop is al rond, maar ze worden pas over 2 weken uitgewisseld, dus die mag ook afgeragt.

Kortom, ik hoef me alleen druk te maken over de brandstof van die Swift, voor de rest is alles gratis en mag het kabot!
 
2SLOW4ME 19-12-2009 0:28 Print reply

Posts: 1944
ik dacht altijd dat die 1.4tsi tjes rampen auto's waren. hoelang gaan die beestjes ongeveer mee? (omdat ze zo'n klein motortje hebben..)

Heb ook wel eens in de lease zafira van mn ma gezeten (nu geen werk meer dus ook geen zafira..) maar dat wou ook wel lekker vlot (2.2 benzine).

at the moment een mondeo met 3 ton op de teller gechipt naar 160 pk. maar dat zit er nu bij lange na niet meer in
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
tsxhunter 19-12-2009 0:30 Print reply

Posts: 9332
nieuwe foto van tsxje morgen oid komen er vast nog meer
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Ice Ap rs50 19-12-2009 0:30 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
ik dacht altijd dat die 1.4tsi tjes rampen auto's waren. hoelang gaan die beestjes ongeveer mee? (omdat ze zo'n klein motortje hebben..)

Heb ook wel eens in de lease zafira van mn ma gezeten (nu geen werk meer dus ook geen zafira..) maar dat wou ook wel lekker vlot (2.2 benzine).

at the moment een mondeo met 3 ton op de teller gechipt naar 160 pk. maar dat zit er nu bij lange na niet meer in


TSI'tjes gaan lang genoeg mee(toch langer dan je er wil mee rijden), het probleem is eerder diesel downsizing vooral bij renault.

ik persoonlijk ga nooit nog een auto kopen met een motor van minder dan 2000cc en liefst meer
 
GTI - GTD - BMW
Niek de Wildt 19-12-2009 0:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
ik dacht altijd dat die 1.4tsi tjes rampen auto's waren. hoelang gaan die beestjes ongeveer mee? (omdat ze zo'n klein motortje hebben..)

Heb ook wel eens in de lease zafira van mn ma gezeten (nu geen werk meer dus ook geen zafira..) maar dat wou ook wel lekker vlot (2.2 benzine).

at the moment een mondeo met 3 ton op de teller gechipt naar 160 pk. maar dat zit er nu bij lange na niet meer in


haha idd,
de 2.2liter benzine waar je het over had was de snelste productie MPV.
wij hebben de 1.8 met 140pk op gas, maar ze hebben bij opel geen kaas gegeten van gasinstallaties, dus de uitlaatkleppen zijn al een paar keer vervangen toen ze verbrand waren en een tijd terug ook de hele kop.
Je merkt het idd wel zwaar als hij wat kilometertjes heeft gedraaid.
Ze luisteren bij die garage ook niet naar wat je zegt, maarja boeie, leaseauto

Hoelang het mee gaat geen idee, maar gewoon het bekende volkswagen 30k onderhoudsinterval, en duitse kwaliteit, dus zit volgens mij wel snor.

Die Golf heeft pas 40k gelopen, dus die is pas net ingelopen joh

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


TSI'tjes gaan lang genoeg mee(toch langer dan je er wil mee rijden), het probleem is eerder diesel downsizing vooral bij renault.

ik persoonlijk ga nooit nog een auto kopen met een motor van minder dan 2000cc en liefst meer


Wacht maar tot je een keer in zoon ding rijd, is zo relax, wanneer je ook trapt, je gaat meteen.
Tot nu toe nog geen nadelen kunnen bedenken, alleen maar voordelen: lichte motor, laag verbruik/verbruik en dus kosten, hoog vermogen en koppel bij elk toerental.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2009 om 0:35 uur.
 
2SLOW4ME 19-12-2009 0:33 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


TSI'tjes gaan lang genoeg mee(toch langer dan je er wil mee rijden), het probleem is eerder diesel downsizing vooral bij renault.

ik persoonlijk ga nooit nog een auto kopen met een motor van minder dan 2000cc en liefst meer


ik dacht daar precies hetzelfde over, nooit een auto kopen met minder dan 2000cc.. Mja, ik heb zelf ook nog nooit in zo'n tsi geval gezeten .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
rik hulkenberg 19-12-2009 0:35 Print reply

Posts: 10029
een wel verdiende vakantie
 
J.wally 19-12-2009 0:35 Print reply

Posts: 2301
vandaag lekker gedrift met de autos en beetje rondglijen met de brom
 
Niek de Wildt 19-12-2009 0:36 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


ik dacht daar precies hetzelfde over, nooit een auto kopen met minder dan 2000cc.. Mja, ik heb zelf ook nog nooit in zo'n tsi geval gezeten .


Dit is FSI (bijna hetzelfde, maar dan met het uitgelegde arme mengsel bij deellast systeem)

En het is gewoon euro98 benzine hè, geen dieselmeuk.
 
tsxhunter 19-12-2009 0:36 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
vandaag lekker gedrift met de autos en beetje rondglijen met de brom


ik ook driften met de brommer :P machtig mooi. morgen door het land jagen met de tsx :P
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Ice Ap rs50 19-12-2009 0:37 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
vandaag lekker gedrift met de autos en beetje rondglijen met de brom


ik ook, behalve met de brom :(

is wel leuk

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


haha idd,
de 2.2liter benzine waar je het over had was de snelste productie MPV.
wij hebben de 1.8 met 140pk op gas, maar ze hebben bij opel geen kaas gegeten van gasinstallaties, dus de uitlaatkleppen zijn al een paar keer vervangen toen ze verbrand waren en een tijd terug ook de hele kop.
Je merkt het idd wel zwaar als hij wat kilometertjes heeft gedraaid.
Ze luisteren bij die garage ook niet naar wat je zegt, maarja boeie, leaseauto

Hoelang het mee gaat geen idee, maar gewoon het bekende volkswagen 30k onderhoudsinterval, en duitse kwaliteit, dus zit volgens mij wel snor.

Die Golf heeft pas 40k gelopen, dus die is pas net ingelopen joh

[...]


Wacht maar tot je een keer in zoon ding rijd, is zo relax, wanneer je ook trapt, je gaat meteen.
Tot nu toe nog geen nadelen kunnen bedenken, alleen maar voordelen: lichte motor, laag verbruik/verbruik en dus kosten, hoog vermogen en koppel bij elk toerental.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2009 om 0:35 uur.


tuurlijk, heb met een scirocco onlangs gereden met die motor, rijd idd super relax. Maar grotere motor die geen turbo en supercharger heeft, kan ook minder mee foutlopen. Ik heb vertrouwen in VW(duh) maar doe mij dan maar een ouder modelletje. Ben best tevreden over de rijkwaliteiten van de mijne, de enige optie die ik echt mis is stuurbekrachtiging.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 19-12-2009 om 0:41 uur.
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 65973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 126 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved