Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 528 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 83 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WestlandMB 7-11-2009 18:34 Print reply

Posts: 1338
op m'n mb heb ik een 70cc cilinder met 5 koelribben, mij werd eens verteld dat die met 5 koelribben een belgische cilinder is, en over die cilinder heb ik altijd veel goede berichten gehad, maar die is wel 50cc, en ik heb 70cc. Nu zij iemand mij dat ik een airal had, ik heb ook chroomwand. Zou iemand dit kunne bevestigen of dit zo kan zijn?
 
Robin 1993 7-11-2009 18:51 Print reply

Posts: 1234
ik heb effe een klein vraagje: Ik heb net mijn olietank gerepareed(van honda mt5) omdat hij ergens lek was, ik heb hem helemaal van mijn brommer afgehaald dus ook het slangetje naar de oliepomp toe, maar nu is alles dus weer aangesloten maar moet ik hem dan nog ontluchten of is het alleen een kwestie van olietank vullen en rijden maar?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-11-2009 om 18:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-11-2009 om 18:52 uur.
 
!!2 takt!!
Noordeling 7-11-2009 18:56 Print reply

Posts: 603
ik krijg mijn contactpuntjes niet goed afgesteld van mn tomos kan dit niet zonder vliegwiel en dan zuiger gewoon op hoogste punt?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
kenny77 7-11-2009 18:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
op m'n mb heb ik een 70cc cilinder met 5 koelribben, mij werd eens verteld dat die met 5 koelribben een belgische cilinder is, en over die cilinder heb ik altijd veel goede berichten gehad, maar die is wel 50cc, en ik heb 70cc. Nu zij iemand mij dat ik een airal had, ik heb ook chroomwand. Zou iemand dit kunne bevestigen of dit zo kan zijn?


Zo'n "belgische" daar staat 167 boven de uitlaatpoort aansluiting.
En is alu met een gietijzerenbus, geen nikasil of chroomwand.
Zou best kunnen dat je de airsal hebt.

zijn wel meer cilinders met 5 koelribben bij de mt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik heb effe een klein vraagje: Ik heb net mijn olietank gerepareed(van honda mt5) omdat hij ergens lek was, ik heb hem helemaal van mijn brommer afgehaald dus ook het slangetje naar de oliepomp toe, maar nu is alles dus weer aangesloten maar moet ik hem dan nog ontluchten of is het alleen een kwestie van olietank vullen en rijden maar?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-11-2009 om 18:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-11-2009 om 18:52 uur.



Je kan eerst een paar keer met volggas kicken (zonder dat de motor loopt)
Want waarschijnlijk zit er nu een beetje lucht in de slang.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
ik krijg mijn contactpuntjes niet goed afgesteld van mn tomos kan dit niet zonder vliegwiel en dan zuiger gewoon op hoogste punt?


nee , want je moet voordat de zuiger op het bovenste dode punt is een vonkt geven.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-11-2009 om 19:00 uur.
 
Noordeling 7-11-2009 19:04 Print reply

Posts: 603
als ik mn boutje losdraai em voelermaat er tussen stop boutje weer vast draaien en dan voelermaatje weer er tussen weg en dan gaan de puntjes weer dicht. en dit met de zuiger op het hoogste punt.
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
kenny77 7-11-2009 19:06 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
als ik mn boutje losdraai em voelermaat er tussen stop boutje weer vast draaien en dan voelermaatje weer er tussen weg en dan gaan de puntjes weer dicht. en dit met de zuiger op het hoogste punt.


je moet aan het vliegwiel draaien totdat de contactpuntjes op zijn verst open staan.
Dan moet je het boutje los draaien en dan aan de contactpuntjes links of rechts bewegen, tot de goede maat en dan de bout weer vast draaien.

is ook nog een stuk over geschreven , ik zal even zoeken.

Edit: http://www.brommerforum.nl/showtopic/51941

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-11-2009 om 19:07 uur.
 
Noordeling 7-11-2009 19:36 Print reply

Posts: 603
ik snap dat wel maaar als de contactpntjes openstaan en ik draai het boutje los dan vliegt ie dicht?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
kenny77 7-11-2009 19:37 Print reply

Posts: 29286
dan moet je hem wat minder ver open draaien, en dan ze proberen te verdraaien, deed ik ook.
 
w0ut3r 7-11-2009 19:47 Print reply

Posts: 1350
zit een uitlaat te zoeken voor me tzr (DR80, 21mm dellorto)...
Maar omdat het geld een beetje op is wil ik er een van marktplaats kopen...
Het liefst zou ik zou ik een yasuni r2 of hmr/2 kopen, maar die staan er niet op (ja, staat wel een hmr/2 op, maar die gozer reageert niet).

Maar hoe zal een metrakit rk lopen op een dr80?
En zijn er nog andere leuke uitlaatjes voor deze setup?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 7-11-2009 om 19:48 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
-simon- 7-11-2009 19:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
zit een uitlaat te zoeken voor me tzr (DR80, 21mm dellorto)...
Maar omdat het geld een beetje op is wil ik er een van marktplaats kopen...
Het liefst zou ik zou ik een yasuni r2 of hmr/2 kopen, maar die staan er niet op (ja, staat wel een hmr/2 op, maar die gozer reageert niet).

Maar hoe zal een metrakit rk lopen op een dr80?
En zijn er nog andere leuke uitlaatjes voor deze setup?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 7-11-2009 om 19:48 uur.


ik weet niet hoe uitlaten van andere racers passen op een tzr, dat zou je dan even na moeten kijken maar er staan hier in sales ook een paar yasuni hmr2 uitlaten te koop.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
apriliarx50 7-11-2009 20:56 Print reply
Posts: 205
hallo.
ik heb een puch maxi.
en als die van mij koud is trekt die echt heel hard op.
maar als die warm is bijna niet meer.
het komt zo ie zo door de koppeling.
maar hoe komt dat die later aangrijpt als die koud is ??
alv bedankt

 
tosser 7-11-2009 21:03 Print reply
Posts: 393
ligt aan je sproeier
 
ChielTZR 7-11-2009 21:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
ligt aan je sproeier


omdat?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 7-11-2009 21:08 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
ik heb effe een klein vraagje: Ik heb net mijn olietank gerepareed(van honda mt5) omdat hij ergens lek was, ik heb hem helemaal van mijn brommer afgehaald dus ook het slangetje naar de oliepomp toe, maar nu is alles dus weer aangesloten maar moet ik hem dan nog ontluchten of is het alleen een kwestie van olietank vullen en rijden maar?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-11-2009 om 18:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-11-2009 om 18:52 uur.



je moet de oliepomp ontluchten door middel van het boutje bovenop. stukje losdraaien tot er daar olie uit komt en dan eigelijk nog even op mengsmering laten lopen tot er olie uit het slangetje naar je spruitstuk komt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tosser 7-11-2009 21:09 Print reply
Posts: 393
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


omdat?


omdat me broer er ook last van had. als ie koud is heeft ie meer lucht nodig of zoiets. komt van dit forum.
 

Dit topic is 109496 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 83 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved