Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 28 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

perryjong 17-10-2009 14:00 Print reply

Posts: 325
ik ga strax mijn 80cc blok ruilen voor een gereviceerde 50cc blok.
waar moet ik op letten want vorige x ben ik ook al genaaid dit x krijg ik wel het blok te zien.
als ut goed is krijg ik ook nog andere dingen van hem er bij. 2carbuateurs mis een extra blok.

 
Frysk 17-10-2009 14:01 Print reply

Posts: 34930
kijk of er speling op het vliegwiel zit
kijk of het blok soepel draait
kijk of alle versnellings werken

 
giggitybyte
perryjong 17-10-2009 14:03 Print reply

Posts: 325
oke en hoeveel is een goeie proma uitlaat waard ziet er nog zeer netjes uit(zie mijn brommer foto,s)
 
Gertie14 17-10-2009 14:06 Print reply

Posts: 136
Hoe haal je de draadeindes uit een puch maxi ?
Moet dan de hele cilinder eraf of kan je ze er op een speciale manier uitdraaien ?
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-10-2009 14:18 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertie14
Hoe haal je de draadeindes uit een puch maxi ?
Moet dan de hele cilinder eraf of kan je ze er op een speciale manier uitdraaien ?


Het is wel slim om je cilinder eraf te halen zodat je kunt proberen de tapeinden zo dicht mogelijk bij je carter vast te pakken. Hierdoor ontstaat er minder tordering in het tapeind waardoor de kans kleiner is dat ie afbreekt.

Het probleem zal echter zijn dat je geen schroefdraad hebt ter hoogte van je cilinder, dus alleen bij de kop.

Wat ik zou doen:
- Inspuiten met kruipolie
- Moeren bovenop draaien
- Met een STALEN hamer op de bovenkant van het tapeind slaan (dus op de moeren die je er op hebt gedraaid)
- Moeren strak tegen elkaar draaien
- Proberen tapeind los te draaien door proberen de onderste moer te verdraaien.

Gaan de moeren meedraaien dan zit ie behoorlijk vast en als je het gevoel hebt dat het tapeind aan het torderen is dan moet je niet doorgaan maar een griptang zo dicht mogelijk bij je carter zetten en daar ook kracht op uitoefenen.

Gaat dat nog niet makkelijk genoeg (heb je het gevoel dat er wel eens wat kan breken) dan zul je je carter heet moeten stoken met een verfstripper of gasbrander. Het is hier wel belangrijk dat je oplet dat je niet je ontsteking kapot gaat zitten smelten (probeer die er anders af te halen vantevoren) of je keerringen aan gort smelt... let daar dus wel mee op.

Heet stoken werkt vaak enorm goed omdat het tapend van een ander materiaal is dan het carter en je carter meer uitzet bij verhitting (maar ook sneller afkoelt)

Meeste is eigenlijk een kwestie van gevoel en dat leer je pas als je het een paar keer stuk hebt gemaakt.

 
Too cool for school!
Jasper Strahiem 17-10-2009 14:18 Print reply

Posts: 1950
Hoe werkt een olie sensor in je olietankje van een derbi precies?

Als de sensor droog staat geeft die spanning door, als ik de sensor onder water houdt geeft die ook spanning door. Ik zou hem eventueel in mijn benzine tank willen bouwen maar zou dat dan wel kunnen?
 
Make the most of now
Gertie14 17-10-2009 14:25 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


Het is wel slim om je cilinder eraf te halen zodat je kunt proberen de tapeinden zo dicht mogelijk bij je carter vast te pakken. Hierdoor ontstaat er minder tordering in het tapeind waardoor de kans kleiner is dat ie afbreekt.

Het probleem zal echter zijn dat je geen schroefdraad hebt ter hoogte van je cilinder, dus alleen bij de kop.

Wat ik zou doen:
- Inspuiten met kruipolie
- Moeren bovenop draaien
- Met een STALEN hamer op de bovenkant van het tapeind slaan (dus op de moeren die je er op hebt gedraaid)
- Moeren strak tegen elkaar draaien
- Proberen tapeind los te draaien door proberen de onderste moer te verdraaien.

Gaan de moeren meedraaien dan zit ie behoorlijk vast en als je het gevoel hebt dat het tapeind aan het torderen is dan moet je niet doorgaan maar een griptang zo dicht mogelijk bij je carter zetten en daar ook kracht op uitoefenen.

Gaat dat nog niet makkelijk genoeg (heb je het gevoel dat er wel eens wat kan breken) dan zul je je carter heet moeten stoken met een verfstripper of gasbrander. Het is hier wel belangrijk dat je oplet dat je niet je ontsteking kapot gaat zitten smelten (probeer die er anders af te halen vantevoren) of je keerringen aan gort smelt... let daar dus wel mee op.

Heet stoken werkt vaak enorm goed omdat het tapend van een ander materiaal is dan het carter en je carter meer uitzet bij verhitting (maar ook sneller afkoelt)

Meeste is eigenlijk een kwestie van gevoel en dat leer je pas als je het een paar keer stuk hebt gemaakt.




Hartstikke bedankt Martijn II,
Ik ga het zo meteen proberen.
Maar ik heb dus laatst mijn cilinderkop eraf gehaald om de koppaking te vervangen.
Maar toen zijden 2 van de 4 tapeindes krak.
Dus nu ga ik er nieuwe indraaien.
Kan je die er gewoon indraaien ?

Dit bericht is gewijzigd door Gertie14 op 17-10-2009 om 14:29 uur.
 
[b]Racing Hoogwoud[/b]
Rieju_Stefan 17-10-2009 14:29 Print reply

Posts: 1146
Hoe kun je nou precies zien of je voorvork lek is ofzo?
 
Freddy-fish 17-10-2009 14:41 Print reply

Posts: 2129
kringen op je onderste poten, en hijs heel vetting en vies dan
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
bierbundelhonda 17-10-2009 14:54 Print reply

Posts: 3396
wat is een am5 blok verkopen waard ? zonder cilinder
7k op de teller heeft tie gelopen na reviserings beurtje

krukas is een beetje bruin maar verder geen speling en je kan het er zo afpoetsen
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
knoffy 17-10-2009 14:56 Print reply
Posts: 610
bij een nsr 4 bak zitten maar 2 vorken en bij een 6 zeker 3 ?
 
burnoutboy 17-10-2009 15:43 Print reply

Posts: 207
heey ik heb eebm een vraagje
d'r zit nu een jamarcol-uitlaatje op mijn mt5
ik ken dat merk niet .. maar dr komt wel een boel lawaai van af
maar ik kreeg ook een homoet-uitlaat dr bij
dat is volgends mij wel een goede-uitlaat tog??
past zo'n ding wel onder me mt5?

en moet ik me brommert dan ook nog opnieuw afstellen als dat ding dr onder gaat?
ik wil hem dr alleen maar eventjes onder hebben
want hij is onderlangs en dat vind ik niet zo mooi

 
ik beun ook maar wat aan xD
dopsleutelman 17-10-2009 15:47 Print reply
Posts: 64
Of die homoet past dat moet je gewoon proberen.
Waarschijnlijk moet er wel een beetje ander sproeiertje in, je kunt hier wel even bij de FAQ's rondzoeken hoe je de boel afstelt enzo.

Zijn wel kwaliteits uitlaten ja.


Eigen vraag:

Ik heb wat van die roestplekjes op de velgen van mn mt5, weet iemand hoe ik dat er af krijg ZONDER het chroom te vernielen? En dan niet zeggen zilververf er over heen spuiten, het moet echt weg.

Heb al wat manieren gehoord (messing borstel en polijst middel, schuren en belgom alu er op smeren), maar wat is nou het beste?
 
Fryslân!
knoffy 17-10-2009 15:52 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Of die homoet past dat moet je gewoon proberen.
Waarschijnlijk moet er wel een beetje ander sproeiertje in, je kunt hier wel even bij de FAQ's rondzoeken hoe je de boel afstelt enzo.

Zijn wel kwaliteits uitlaten ja.


Eigen vraag:

Ik heb wat van die roestplekjes op de velgen van mn mt5, weet iemand hoe ik dat er af krijg ZONDER het chroom te vernielen? En dan niet zeggen zilververf er over heen spuiten, het moet echt weg.

Heb al wat manieren gehoord (messing borstel en polijst middel, schuren en belgom alu er op smeren), maar wat is nou het beste?



met staal wol poetsen
 
dopsleutelman 17-10-2009 15:53 Print reply
Posts: 64
Ok, en dan met of zonder polijst middel?
 
Fryslân!

Dit topic is 109309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 28 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved