Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
|
Pagina 182 van 201
|
Dit topic is 109278 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
9-12-2009 10:39 |
 Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
[...]
denk dat je ze zelf moet maken
Idd, zelf asje draaien en daar je draad op draaien/snijden.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
tsxhunter |
9-12-2009 10:56 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Idd, zelf asje draaien en daar je draad op draaien/snijden.
oke, hoeveel mm moet ik dan afdraaien om 6 mm te kunnen tappen? 7.5 mm tog? en kan ik dan gewoon een m10 draadeind pakken en daan van af draaien?
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-12-2009 11:30 |
 Posts: 9841 |
als je 6mm wil tappen moet je gewoon 6mm hebben. gaat om uitwendig draad toch?
bij inwendig draad ongeveer 0.8 aanhouden, dus als je 10mm draad wilt hebben inwendig, moet je een gat van 8mm hebben, afhankelijk van je tap want als ie klemloopt en breekt ben je natuurlijk de lul. Meestal tap je in 3 stappen maar lang niet iedereen is bereid zoveel geld uit te geven aan tapsetjes.
maargoed..uitwendig is dus gewoon de maat van het schroefdraad gelijk aan de maat van je origineel.
|
|
Too cool for school! |
|
Garciyano |
9-12-2009 13:39 |
 Posts: 616 |
Beste BF'ers,
waar aan merk je of je zuiger en/of zuigerveren zijn versleten?
kan je het ook horen door een rattel of een tik?
bij mij is het namelijk zo ik hoord al zo ong. een half jaar een geluidje, het komt of uit me cilinder of uit me blok, kan het niet goed plaatsen.
dus ik start vandaag me brommer weer en ik ging even een stukje jagen maar nu hoorde ik de tik in mijn blok/cilinder best duidelijk.
en ik heb het gevoel ook minder kracht te hebben of dat zit gewoon tussen me oren  dat weet k dus niet..
het gaat hier om een Derbi drd racing,
nieuw type blok, orginele cilinder met km. stand ong. 11.700.
er is nog nooit een zuiger vervangen oid.
makkelijker gezegd het blok is nog nooit open geweest.
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 9-12-2009 om 13:40 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Fabio |
9-12-2009 13:49 |
 Posts: 1737 |
Zet 'm in z'n 1 en probeer door de compressie te duwen. Gaat dat gemakkelijk dan is je compressie minder. Als het blok nog niet mee gerommeld is, dan zou ik 'm wegbrengen naar je dealer en daar nieuwe zuigerveren in laten zetten.
|
|
|
|
Garciyano |
9-12-2009 13:54 |
 Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Zet 'm in z'n 1 en probeer door de compressie te duwen. Gaat dat gemakkelijk dan is je compressie minder. Als het blok nog niet mee gerommeld is, dan zou ik 'm wegbrengen naar je dealer en daar nieuwe zuigerveren in laten zetten.
oke dan ga ik dat zo ff testen,
maar dat weg brengen kost me te veel geld en vind het niet zo'n probleem het zelf te vervangen als het zou moeten
weer keertje leuk sleutelen
en opzich kan ik het ook wel heb het eerder gedaan bij iemand anders maar daar moesten we de hele cilinder vervangen. :P
Edit//: Nou heb het dus ff getest,
in z'n 1 gezet, donders hard geprobeerd de brommer te duwen maar hij sleept gewoon 't achterwiel over de grond  en af en toe draait het wiel  .
dus ik zeg genoeg comperssie
dus denk dat k dan toch maar verder moet gaan kijken waar het vandaan komt, maar heb nu dus ook weer ff 't blokje laten draaien en nu hoorde ik het weer gewoon heel zachtjes zoals ik het normaal altijd hoor.. en als ik me koppeling in knijp is het minder dus wat ook kan is dat ik me gewoon vergis en dat ik gewoon tandwieltjes of me versnellingsbak hoor draaien in z'n vrij..
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 9-12-2009 om 14:06 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Fabio |
9-12-2009 14:07 |
 Posts: 1737 |
Ik denk dat je voldoende hebt aan alleen nieuwe veren. Bekijk de zuiger goed misschien vind je het zelf verstandig om deze meteen mee te vervangen. Maar bij origineel spul kan die wel wat langer mee dan 12.000km. Ligt aan jezelf of je die paar tientjes extra wilt uitgeven. Wat betreft het zelf doen of wegbrengen. Zelf doen is altijd een optie. Heb je dit nog nooit gedaan doe het dan samen met iemand die er enige kijk of ervaring mee heeft. Wegbrengen is duurder maar je hebt enige vorm van garantie en afstelling zal goed gedaan worden, mits je naar een goede en betrouwbare zaak gaat.
|
|
|
|
Garciyano |
9-12-2009 14:19 |
 Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik denk dat je voldoende hebt aan alleen nieuwe veren. Bekijk de zuiger goed misschien vind je het zelf verstandig om deze meteen mee te vervangen. Maar bij origineel spul kan die wel wat langer mee dan 12.000km. Ligt aan jezelf of je die paar tientjes extra wilt uitgeven. Wat betreft het zelf doen of wegbrengen. Zelf doen is altijd een optie. Heb je dit nog nooit gedaan doe het dan samen met iemand die er enige kijk of ervaring mee heeft. Wegbrengen is duurder maar je hebt enige vorm van garantie en afstelling zal goed gedaan worden, mits je naar een goede en betrouwbare zaak gaat.
Oke bedankt voor de tip,
Ik denk dat ik er nog wel even de brommerzaak ernaar zal laten luisteren.
maar dat zelf doen vertrouw k mezelf wel toe haha,
heb tenslotte voertuigen techniek gedaan :P
en zoals k al zij heb k al een keer een cilinder vervangen van een derbi gpr'tje, ma in ieder geval bedankt voor de tip
en ja dat is wel zo je hebt altijd een soort van garantie :P
maar een als k me zuiger zou vervangen doe ik dat dan wel door kwaliteit dus gewoon weer een orginele zuiger. en die kost helaas wel wat meer als een paar tientjes.. :( k d8 al zo'n 80 euro.
en aangezien ik geen vastinkomen meer heb... :(
zoals bij josdijkman.nl/shop staan 3 verschillende orginele derbi zuigers met Tolerantiemaat A, B en C. enig idee welke het nieuwe type D50B0 blok heeft? XD
en wat houd dat in tolerantiemaat? heb daar eerlijk gezegd nog nooit overgehoord?
bedankt alvast
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 9-12-2009 om 14:28 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-12-2009 14:31 |
 Posts: 9841 |
kan ook nog vuil in de sproeier of valse lucht zijn, waardoor je mengsel armer wordt en de boel gaat detoneren.
daardoor, en ook door het armere mengsel, kun je dat voelen als vermogensverlies.
bougie eruit en naar de kleur kijken + aanwezigheid van spikkels.
|
|
Too cool for school! |
|
tsxhunter |
9-12-2009 15:41 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je 6mm wil tappen moet je gewoon 6mm hebben. gaat om uitwendig draad toch?
bij inwendig draad ongeveer 0.8 aanhouden, dus als je 10mm draad wilt hebben inwendig, moet je een gat van 8mm hebben, afhankelijk van je tap want als ie klemloopt en breekt ben je natuurlijk de lul. Meestal tap je in 3 stappen maar lang niet iedereen is bereid zoveel geld uit te geven aan tapsetjes.
maargoed..uitwendig is dus gewoon de maat van het schroefdraad gelijk aan de maat van je origineel.
oke, bedankt. op me werk en op het werk van me vader hebbe ze wel tap setjes
edit: hij moet van M10 naar M6 gaan. kan ik dan gewoon een stuk draadeind M10 nemen en die afdraaien?
Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 9-12-2009 om 15:51 uur.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-12-2009 16:10 |
 Posts: 9841 |
afdraaien naar 6mm en dan tappen idd
|
|
Too cool for school! |
|
tsxhunter |
9-12-2009 16:14 |
|
Garciyano |
9-12-2009 16:27 |
 Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
kan ook nog vuil in de sproeier of valse lucht zijn, waardoor je mengsel armer wordt en de boel gaat detoneren.
daardoor, en ook door het armere mengsel, kun je dat voelen als vermogensverlies.
bougie eruit en naar de kleur kijken + aanwezigheid van spikkels.
Heb de bougie dus bekeken, daar aan te zien staat hij ietsjes te rijk want dat ja stokje laat maar zeggen op de bougie is koffiemelk bruin/wit de rest er om heen is donker maar dat wist ik al want ik rij met sproeier 104, dat is ook weer zo iets..  niks anders draait goed behalve die 104 XD maja..
in ieder geval jij had het over spikkels die zie ik maar echt als je er niet op let zie je het niet zo klein!! heb je echt een vergroot glas voor nodig om het goed te kunnen zien, dan zit het aan de binne kant van me bougie en beetje aan het randje van de bougie.
dus wat zeg jij..? detonatie of niet?
het is echt microscoopiesch klein serieus :P
en valse lucht lijk me bijna niet want heb al een keer deo check bij al me pakkingen gedaan. en een te arm mengsel lijkt me niet sproeier 104.. ik rij nog met orginele olie pomp.
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 9-12-2009 om 16:28 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 9-12-2009 om 16:29 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-12-2009 16:31 |
 Posts: 9841 |
dan zal het wel geen detonatie zijn...dat zie je wel duidelijk.
kunt even op ploaties.google zoeken "detonation + spark plug" ofzo, dan zie je wat ik bedoel
|
|
Too cool for school! |
|
Garciyano |
9-12-2009 16:38 |
 Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan zal het wel geen detonatie zijn...dat zie je wel duidelijk.
kunt even op ploaties.google zoeken "detonation + spark plug" ofzo, dan zie je wat ik bedoel 
http://image.superst...plugs+detonation.jpg
zo ziet ie er iig niet uit nee :P
Bedankt voor de tip iig,
maar is het erg als je bougie rand gewoon donker is en dat staafje waar de stroompjes dus tussen ontstaan koffiemelk bruin/ wit is?
dan moet ik toch gewoon van het donkere uitgaan dat ie te vet staat?
vraag k ff voor de zeker heid
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 9-12-2009 om 16:39 uur.
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Dit topic is 109278 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 182 van 201
|
|