Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1317 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 164 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 3-12-2009 16:43 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


meningen zijn leuk, maar je moet toch echt feiten hebben wil je verder kunnen met het probleem oplossen
en hoe weet jij nou wat voor filter hij heeft voor het zelfde geld zit er helemaal geen filter element op en lekt er langs zn zadel of wat dan ook water zn box in.


Als hij geen filter heeft mag hij dat eerst wel eens fixen. (straks komt ie met vragen waarom zijn cilinderkitje zo snel verdwijnt)

laten we stoppen met deze discussie
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 3-12-2009 16:44 Print reply

Posts: 60390

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JantjeMB5 3-12-2009 16:57 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


meningen zijn leuk, maar je moet toch echt feiten hebben wil je verder kunnen met het probleem oplossen
en hoe weet jij nou wat voor filter hij heeft voor het zelfde geld zit er helemaal geen filter element op en lekt er langs zn zadel of wat dan ook water zn box in.

ik heb op men MB inderdaad een hebo luchtfiltertje, alst regent pleurt het er gewoon op. ik heb die er na 45minuten door regen te rijden er gewoon afgetrokken want ik reed nog maar 10 per uur met men MBtje, hij verzoop gewoon compleet daarna ging die toch al 40 (door slechte afstelling zonder filter ineens)
ik was onderweg naar examen dus moest echt verder toen, nu zit de ori luchtbox er terug op, mis het geluidje wel...

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 3-12-2009 om 16:59 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
Royal Club 3-12-2009 16:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
[...]

ik heb inderdaad een hebo luchtfiltertje, alst regent pleurt het er gewoon op. ik heb die er na 45minuten door regen te rijden er gewoon afgetrokken want ik reed nog maar 10 per uur met men MBtje, hij verzoop gewoon compleet daarna ging die toch al 40 (door slechte afstelling zonder filter ineens)
ik was onderweg naar examen dus moest echt verder toen, nu zit de ori luchtbox er terug op, mis het geluidje wel...


hahahahahahaah, dan ligt het 100% daar aan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Fabio 3-12-2009 17:17 Print reply

Posts: 1737
Wanneer het regent gaat je brommer stotteren? Zoals eerder aangegeven door een aantal minder bedeelden onder ons, kan dat liggen aan het filter maar veel meer waarschijnlijk is het feit dat water werkt als een katalysator bij verbranding. Met andere woorden, een mengsel van benzine, olie, lucht EN water brandt beter dan zonder water. Uiteraard alles naar verhouding. Je brommer gaat dan net iets te rijk lopen waardoor deze kan gaan stotteren.

Mocht er straks iemand een uitspraak doen waarin beweerd wordt dat water niet brand of juist een slechte invloed heeft dan moet je dat maar gewoon negeren! Ik denk dat je op google wel een afbeelding kan vinden van de vuurdriehoek(of zoiets). Daar staan 3 factoren op die nodig zijn voor een vuurtje. Dus brandstof, zuurstof en ontbrandingstemperatuur. Maar als je goed zoekt vind je er ook een met een vierde element en dat is de katalysator(water).

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 3-12-2009 om 17:18 uur.
 
Royal Club 3-12-2009 17:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Wanneer het regent gaat je brommer stotteren? Zoals eerder aangegeven door een aantal minder bedeelden onder ons, kan dat liggen aan het filter maar veel meer waarschijnlijk is het feit dat water werkt als een katalysator bij verbranding. Met andere woorden, een mengsel van benzine, olie, lucht EN water brandt beter dan zonder water. Uiteraard alles naar verhouding. Je brommer gaat dan net iets te rijk lopen waardoor deze kan gaan stotteren.

Mocht er straks iemand een uitspraak doen waarin beweerd wordt dat water niet brand of juist een slechte invloed heeft dan moet je dat maar gewoon negeren! Ik denk dat je op google wel een afbeelding kan vinden van de vuurdriehoek(of zoiets). Daar staan 3 factoren op die nodig zijn voor een vuurtje. Dus brandstof, zuurstof en ontbrandingstemperatuur. Maar als je goed zoekt vind je er ook een met een vierde element en dat is de katalysator(water).

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 3-12-2009 om 17:18 uur.


er is een verschil tussen vocht in je mengsel en regenwater wat je filter instroomt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maeddy 3-12-2009 17:20 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Wanneer het regent gaat je brommer stotteren? Zoals eerder aangegeven door een aantal minder bedeelden onder ons, kan dat liggen aan het filter maar veel meer waarschijnlijk is het feit dat water werkt als een katalysator bij verbranding. Met andere woorden, een mengsel van benzine, olie, lucht EN water brandt beter dan zonder water. Uiteraard alles naar verhouding. Je brommer gaat dan net iets te rijk lopen waardoor deze kan gaan stotteren.

Mocht er straks iemand een uitspraak doen waarin beweerd wordt dat water niet brand of juist een slechte invloed heeft dan moet je dat maar gewoon negeren! Ik denk dat je op google wel een afbeelding kan vinden van de vuurdriehoek(of zoiets). Daar staan 3 factoren op die nodig zijn voor een vuurtje. Dus brandstof, zuurstof en ontbrandingstemperatuur. Maar als je goed zoekt vind je er ook een met een vierde element en dat is de katalysator(water).

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 3-12-2009 om 17:18 uur.


Water kan niet branden.
Een katalysator reageert ook niet mee met de reactie, maar zorgt enkel voor een versnelling.

En ja, ik kan dit ook onderbouwen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
coupequattro 3-12-2009 17:25 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Water kan niet branden.
Een katalysator reageert ook niet mee met de reactie, maar zorgt enkel voor een versnelling.

En ja, ik kan dit ook onderbouwen.



Doe eens dan, ik geef je wel gelijk, maar wil eigenlijk wel een goeie discussie zien over dit onderwerp(vink wel interresant)
 
Fabio 3-12-2009 17:29 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Water kan niet branden.
Een katalysator reageert ook niet mee met de reactie, maar zorgt enkel voor een versnelling.

En ja, ik kan dit ook onderbouwen.


Helemaal mee eens! Het water verbrandt niet mee maar als een katalysator(=versnelling van het proces). Neemt dus niet weg dat je brommer te rijk gaat lopen.

@Royal CLub: De TS had het over nat wegdek en tijdens regen. Hij zei niks over water wat zijn filter in stroomt. Dat hebben jullie er van gemaakt.



Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 3-12-2009 om 17:40 uur.
 
Royal Club 3-12-2009 17:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]


Helemaal mee eens! Neemt dus niet weg dat je brommer te rijk gaat lopen.

@Royal CLub: De TS had het over nat wegdek en tijdens regen. Hij zei niks over water wat zijn filter in stroomt. Dat hebben jullie er van gemaakt.

okok

ik ga sowieso met je mee dat vocht een plus is.

maar leg me dan eens uit, als jij zegt dat de verbranding beter word MET water, hoe het dan komt dat die opeens gaat stotteren en te rijk loopt? als hij meer gaat verbranden zou die toch juist te arm lopen? puur omdat je sproeier op dat moment te klein is..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maeddy 3-12-2009 17:34 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]



Doe eens dan, ik geef je wel gelijk, maar wil eigenlijk wel een goeie discussie zien over dit onderwerp(vink wel interresant)


Weet je wat branden in houdt? Branden is het proces waarbij er doormiddel van een elektronenbinding zuurstof aan een element wordt gebonden. Heb je Fe3+, dan kan zich daar een O2- aanbinden. Als je een potentiaalverschil van nul wilt hebben krijg je als geoxideerd ijzer dus: Fe2O3. Ijzer is nu geoxideerd oftewel verbrand.

Kun jij een zuurstofatoom aan water of H2O molecuul binden dat de molecuulstructuur HOH heeft? Ja, dat kan wel. Je krijgt dan waterstof peroxide H202 met de structuurformule HOOH. Deze stof is echter heel onstabiel en zal zich niet lang in stand kunnen houden. Het is dus ook niet logisch dat die stof in je cilinder zal ontstaan.

Water zal dus niet branden in de cilinder van je brommer. Water neemt gewoon de plaats in van zuurstof zodat er niet genoeg lucht is om alle benzine te verbranden. Dus je brommer verzuipt.

Nu jij weer.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Royal Club 3-12-2009 17:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Weet je wat branden in houdt? Branden is het proces waarbij er doormiddel van een elektronenbinding zuurstof aan een element wordt gebonden. Heb je Fe3+, dan kan zich daar een O2- aanbinden. Als je een potentiaalverschil van nul wilt hebben krijg je als geoxideerd ijzer dus: Fe2O3. Ijzer is nu geoxideerd oftewel verbrand.

Kun jij een zuurstofatoom aan water of H2O molecuul binden dat de molecuulstructuur HOH heeft? Ja, dat kan wel. Je krijgt dan waterstof peroxide H202 met de structuurformule HOOH. Deze stof is echter heel onstabiel en zal zich niet lang in stand kunnen houden. Het is dus ook niet logisch dat die stof in je cilinder zal ontstaan.

Water zal dus niet branden in de cilinder van je brommer. Water neemt gewoon de plaats in van zuurstof zodat er niet genoeg lucht is om alle benzine te verbranden. Dus je brommer verzuipt.

Nu jij weer.


hm, mijn vraag is ook beantwoord nu
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Fabio 3-12-2009 17:44 Print reply

Posts: 1737
Bedankt Maeddy. Zo gedetailleerd was ik dan weer niet op de hoogte en iets te voorbarig in mijn woordkeuze dat het water verbrand. Ik neem aan dat het dus onveranderd gewoon via de uitlaat weer naar buiten gaat.
 
Maeddy 3-12-2009 17:45 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Bedankt Maeddy. Zo gedetailleerd was ik dan weer niet op de hoogte en iets te voorbarig in mijn woordkeuze dat het water verbrand. Ik neem aan dat het dus onveranderd gewoon via de uitlaat weer naar buiten gaat.


Graag gedaan hoor. Maar je ziet het niet als water, omdat het gewoon waterdamp is.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
JantjeMB5 3-12-2009 17:47 Print reply

Posts: 374
ik weet wel bij autos dat ze (iets) beter rijde met vochtige lucht: Het water splitst onder hoge druk en temperatuur van de compressie in waterstof en zuurstof, die verbranden mee en geven extra verbranding dus... ofzo

Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 3-12-2009 om 17:48 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier

Dit topic is 109317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 164 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved