Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 814 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 154 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hond mb 1-12-2009 19:30 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Die olie uit je uitlaat kan ook een andere oorzaak hebben volgens mij.

Ik pin me er niet op vast, maar het kon volgens mij te maken hebben met versleten zuigerveren?

Als je altijd al zo gereden hebt, en er in een keer olie uit je uitlaat komt, zou ik het probleem niet bij je oliepomp zoeken.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 1-12-2009 om 19:28 uur.


rookt de brommer ook heel erg?
gebeurt namelijk ok nog wel is dat de krukas kering het begeeft

 
mtx-motard 1-12-2009 19:30 Print reply

Posts: 14947
de oliepomp MOET je afstellen volgens de fabriekswaarden. eventueel iets rijker.

dat de uitlaat olie drupt heeft waarschijnlijk een andere reden. het is geen condens? dat zie je namelijk vaak bij bijvoorbeeld auto's voor het stoplicht. er drupt dan allemaal water uit de uitlaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Royal Club 1-12-2009 19:32 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
de oliepomp MOET je afstellen volgens de fabriekswaarden. eventueel iets rijker.

dat de uitlaat olie drupt heeft waarschijnlijk een andere reden. het is geen condens? dat zie je namelijk vaak bij bijvoorbeeld auto's voor het stoplicht. er drupt dan allemaal water uit de uitlaat.


die pompjes moet je gewoon vanaf blijven zeg ik je.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 1-12-2009 19:35 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


die pompjes moet je gewoon vanaf blijven zeg ik je.

nee, te arm afstellen. daarna loopt ie vast. goede reden om 80cc cilinder te kopen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Royal Club 1-12-2009 19:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

nee, te arm afstellen. daarna loopt ie vast. goede reden om 80cc cilinder te kopen


beter ga je een biertje voor me halen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 1-12-2009 19:38 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


beter ga je een biertje voor me halen.

At your service
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thymen 1-12-2009 19:38 Print reply
Posts: 440
rookt niet , is geen condens.

waarschijnlijk onverbrande 2taktolie.

dus niet gewoon die gaskabel verplaatsen of wat ?

(olie komt uit de demper.)

Dit bericht is gewijzigd door Thymen op 1-12-2009 om 19:39 uur.
 
Aprilia MX
mtx-motard 1-12-2009 19:39 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thymen
rookt niet , is geen condens.

waarschijnlijk onverbrande 2taktolie.

dus niet gewoon die gaskabel verplaatsen of wat ?

niet aan die kabel zitten. probeer eens andere olie. ander merk.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thymen 1-12-2009 19:41 Print reply
Posts: 440
castrol tts zou toch goed moeten zijn,

of?

er zijn me nu ook echt een paar opties gegeven,

kabel verstellen,
afblijven,
andere olie,
uitlaat dichtmaken, ( komt dus uit me demper, kansloos dus.)

maar er moet wel wat aan gebeuren.

Dit bericht is gewijzigd door Thymen op 1-12-2009 om 20:07 uur.
 
Aprilia MX
coupequattro 1-12-2009 20:10 Print reply

Posts: 958
Probeer gewoon voor de gein eens een week castrol rs ofzo, maar eerst ff je uitlaat schoonmaken, anders heb je het idee dat het niks helpt terwijl er nog oude olie in je uitlaat(kan) zitten. Dit scheelde bij mij een heleboel, en het kost je maar een half uurtje tijd en 3 euro meer per busje olie ofzo. Probeer het eens, kan boel verschil maken.
 
mestyle 1-12-2009 21:20 Print reply
Posts: 630
met hoeveel newton moet de cillinder vast en met hoeveel gewoon de bouten van den carters?
 
Paul de Salmiakbal 1-12-2009 21:21 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
met hoeveel newton moet de cillinder vast en met hoeveel gewoon de bouten van den carters?

Zoek op internet werkplaatshandboek van jouw type brommer en daar zal het allemaal in staan
 
Thymen 1-12-2009 21:29 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Probeer gewoon voor de gein eens een week castrol rs ofzo, maar eerst ff je uitlaat schoonmaken, anders heb je het idee dat het niks helpt terwijl er nog oude olie in je uitlaat(kan) zitten. Dit scheelde bij mij een heleboel, en het kost je maar een half uurtje tijd en 3 euro meer per busje olie ofzo. Probeer het eens, kan boel verschil maken.


daar rij ik al mee, tts is de oude naam,

iemand nog een aan te bevelen olie of gewoon willekeurige kiezen?
 
Aprilia MX
coupequattro 1-12-2009 21:34 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thymen
[...]


daar rij ik al mee, tts is de oude naam,

iemand nog een aan te bevelen olie of gewoon willekeurige kiezen?


probeer eens ttx dan.
 
tsxhunter 1-12-2009 22:03 Print reply

Posts: 9332
waarom zijn al die topic's aan de linkerkant bij mij steeds blauw sinds vanmiddag? best wel irritant.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 109367 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 154 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved