Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
|
Pagina 14 van 201
|
Dit topic is 109234 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ChielTZR |
10-10-2009 17:22 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Hoe duur is een goed kettingslot voor een Puch Maxi.
Dan bedoel ik echt een goed slot, dus eentje die je bijna niet kan slopen.
En hoe kun je hem dan het best vastmaken? Door de achterbrug of aan een paal oid?
ยค45 heb je een ART 4 gekeurd slot, een van de betere dus!
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
noobxxl |
10-10-2009 17:23 |
Posts: 117 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Hoe duur is een goed kettingslot voor een Puch Maxi.
Dan bedoel ik echt een goed slot, dus eentje die je bijna niet kan slopen.
En hoe kun je hem dan het best vastmaken? Door de achterbrug of aan een paal oid?
goed art 4 slot is rond de 60 euro.
Dit bericht is gewijzigd door noobxxl op 10-10-2009 om 17:23 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
10-10-2009 17:31 |
 Posts: 5285 |
Ok bedankt.
En stel ik zou een van deze nemen(http://www.scooter-city.nl/Kettingsloten)
Welke zou dan tegen een betonschaar, slijptol etc kunnen. Moet ik dan een van die duurdere nemen van over de 150 euro of is die bovenste van 80 ook al genoeg?
|
|
|
|
munveq |
10-10-2009 17:50 |
 Posts: 159 |
heej, ik was ff aan het kijken naar de stroomschema van de mtx-sh, en toen dacht ik te zien dat wanneer het kontaktslot op uit staat er verbinding wordt gemaakt met 2 punten die naar de cdi gaan.
Klopt dit, en zou je de brommer dus eigenlijk kunnen starten zodra je de draden doorknipt, of lees ik het schema verkeerd uit?
|
|
Prove me wrong! |
|
shirioko |
10-10-2009 17:56 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: munveq
heej, ik was ff aan het kijken naar de stroomschema van de mtx-sh, en toen dacht ik te zien dat wanneer het kontaktslot op uit staat er verbinding wordt gemaakt met 2 punten die naar de cdi gaan.
Klopt dit, en zou je de brommer dus eigenlijk kunnen starten zodra je de draden doorknipt, of lees ik het schema verkeerd uit?
afbeelding
klopt, als die 2 draden open zijn start ie en zodra je die 2 draden sluit valt ie uit
|
|
|
|
ChielTZR |
10-10-2009 17:57 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ok bedankt.
En stel ik zou een van deze nemen(http://www.scooter-city.nl/Kettingsloten)
Welke zou dan tegen een betonschaar, slijptol etc kunnen. Moet ik dan een van die duurdere nemen van over de 150 euro of is die bovenste van 80 ook al genoeg?
http://www.slotenonl...ing-100cm-p-142.html
art voor 45 eurotjes.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
WestlandMB |
10-10-2009 17:58 |
 Posts: 1338 |
ikk ben nog beig met me puch project en heb nu een cilinder, carb, spruitstuk, uitlaat, stervelg gekocht voor 30 euro totaal.
de cilinder wat volgens de eigenaar een puch NM nieuw model denk dus, er staat ook 40 op een van de koelribben volgens hem ging die hooguit 50, iemand meer bekend over deze cilinder? is het een slome of wat dan ook?
|
|
|
|
Micha.L |
10-10-2009 18:59 |
 Posts: 535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
ikk ben nog beig met me puch project en heb nu een cilinder, carb, spruitstuk, uitlaat, stervelg gekocht voor 30 euro totaal.
de cilinder wat volgens de eigenaar een puch NM nieuw model denk dus, er staat ook 40 op een van de koelribben volgens hem ging die hooguit 50, iemand meer bekend over deze cilinder? is het een slome of wat dan ook?
Post anders ff een fotootje
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-10-2009 22:39 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ok bedankt.
En stel ik zou een van deze nemen(http://www.scooter-city.nl/Kettingsloten)
Welke zou dan tegen een betonschaar, slijptol etc kunnen. Moet ik dan een van die duurdere nemen van over de 150 euro of is die bovenste van 80 ook al genoeg?
een slot van 150+ euro voor een puch
een gejatte puch is dat niet waard , straks jatten ze je kettingslot en laten ze je brommer liggen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
edward-mb |
11-10-2009 12:48 |
Posts: 144 |
hey,
ik wil mijn honda mb opvoeren
mijn setup is nu:
70cc
13 mm carb.
luhao snel uitlaat
wat zouden jullie als eerste daar aan veranderen?
de uitlaat of de carberateur?
|
|
|
|
ChielTZR |
11-10-2009 12:54 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edward-mb
hey,
ik wil mijn honda mb opvoeren
mijn setup is nu:
70cc
13 mm carb.
luhao snel uitlaat
wat zouden jullie als eerste daar aan veranderen?
de uitlaat of de carberateur?
Carb, een 13 mm voor 70cc is wel erg krap
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Makrolon |
11-10-2009 13:54 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ok bedankt.
En stel ik zou een van deze nemen(http://www.scooter-city.nl/Kettingsloten)
Welke zou dan tegen een betonschaar, slijptol etc kunnen. Moet ik dan een van die duurdere nemen van over de 150 euro of is die bovenste van 80 ook al genoeg?
Geeneen kan tegen een betonschaar/slijptol. Al die sloten heeft een geoefent iemand ruim binnen 5 minuten open.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
hond mb |
11-10-2009 14:35 |
 Posts: 528 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edward-mb
hey,
ik wil mijn honda mb opvoeren
mijn setup is nu:
70cc
13 mm carb.
luhao snel uitlaat
wat zouden jullie als eerste daar aan veranderen?
de uitlaat of de carberateur?
wat voor 70 cc heb je eronder?
bij een 70 import heeft het niet zo veel zin om een andere uitlaat te monteren, die lopen meestal met een luhao of techno het beste
snelle uitlaat is meestal voor hoge toeren en die berijken die cilinders niet.
als je snelle 70cc hebt kun je een andere uitlaat poberen, maar ik had eerst een grotere carburateur genomen.
je hebt variatie van orgineel tot ongeveer 24.
als je het een beetje beschijden wil houden en dus niet echt veel slijtage wil zou ik voor een orginele 18mm gaan. Deze lopen over het algemeen heel goed en zuipen ook niet zo veel.
|
|
|
|
perryjong |
11-10-2009 16:00 |
 Posts: 325 |
ik krijg mijn vlieg wiel er niet af ookal is de moer er af.
hoe kan ik het nou makkelijk er uit krijgen?
het is een mb 8
Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 11-10-2009 om 16:03 uur.
|
|
|
|
shirioko |
11-10-2009 16:09 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: perryjong
ik krijg mijn vlieg wiel er niet af ookal is de moer er af.
hoe kan ik het nou makkelijk er uit krijgen?
het is een mb 8
Dit bericht is gewijzigd door perryjong op 11-10-2009 om 16:03 uur.
je vliegwiel zit vastgeklemd op je krukas en hij zit ook vast met magnetische kracht. Je moet een vliegwieltrekker gebruiken (makkelijke manier) of als je die niet hebt moet je een poelietrekker gebruiken. Ik geef je iig weinig kans om hem los te krijgen met je blote handen of met een paar schroevendraaiers of hamerslagen
|
|
|
|
Dit topic is 109234 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 14 van 201
|
|