Noordeling |
25-11-2009 18:11 |
 Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J.wally
[...]
sommige verzekeraars kan het wel maup heeft dat geloof ik gedaan.
het is zo een die geen kenteken nodig heeft
|
|
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam. |
|
st.nyksterdriver |
25-11-2009 19:00 |
Posts: 3376 |
ik ga vanavond denk mijn oude 18 mm carb er weer op zetten moet de sproeier dan ook groter of kleiner ik rijdt nu met 24 mm carb
|
|
|
|
gerwin88 |
25-11-2009 19:04 |
 Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx power
[...]
het is zo een die geen kenteken nodig heeft
ik heb er destijds ook gewoon 1 verzekerd gehad
dat was bij orion direct.
|
|
VW rider for live |
|
TECstar |
25-11-2009 19:26 |
 Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
ik ga vanavond denk mijn oude 18 mm carb er weer op zetten moet de sproeier dan ook groter of kleiner ik rijdt nu met 24 mm carb
zelfde merk?
dan kleiner
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
niek-ryz |
25-11-2009 19:28 |
 Posts: 24 |
Ik krijg een malaguti xtm niet meer aan, hij is helemaal standaart op een gianelli conti na. sproeier 108 (17,5 carburateur)
We hebben de luchtschroef gewoon op ander half slagen uit staan, en de stationair schroef hebben we al op verschillende standen geprobeert.
Er zat een 112 sproeier in, maar toen verzoop die.
|
|
|
|
Maup |
25-11-2009 20:22 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: J.wally
[...]
sommige verzekeraars kan het wel maup heeft dat geloof ik gedaan.
Hoorde ik mijn naam??
Het is inderdaad mogelijk om hem te verzekeren. Je hebt geen kenteken en ook geen papieren nodig.
Het enige wat je hoeft te doen is even wat gegevens opgeven (als je ze niet kan vinden, verzin wat  ). Hij moet echter wel minder dan 1 meter breed zijn (anders is het geen invalidevoertuig)
Ik heb hem momenteel verzekerd bij Unive. De anwb is volgens mij iets goedkoper, maar die verzekeren alleen boven de 21 jaar of als je invalide bent.
Oriondirect heb ik ook over gehoord maar dit zou je even na moeten vragen. (staat ook niet op hun site)
Succes.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Noordeling |
25-11-2009 20:25 |
 Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
[...]
ik heb er destijds ook gewoon 1 verzekerd gehad
dat was bij orion direct.
te laat
Dit bericht is gewijzigd door tsx power op 25-11-2009 om 20:27 uur.
|
|
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam. |
|
honda wallaroo |
25-11-2009 21:35 |
 Posts: 973 |
wat is de beste carb voor een wallaroo met de volgende setup:
70cc airsal
leovinci hm
3,5 gram rolletjes
polini vario
moet ik er een 17,5 of een 19mm op doen?
|
|
|
|
Freddy-fish |
25-11-2009 22:17 |
 Posts: 2129 |
19 mm
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
bart-xtm |
26-11-2009 10:56 |
Posts: 2 |
Mijn malaguti xtm start niet meer. Helemaal standaart met gianellie conti uitlaat. Toen ik gister een test rit maakte met die uitlaat kwam er een soort fluit geluid ergens uit t blok. Nu is de afstelling totaal niet meer goed. Ook is de compressie minder geworden. Afstellen al met verschillende sproeiers geprobeert maar niets lukt. Iemand idee?
|
|
|
|
cmtheman |
26-11-2009 12:07 |
 Posts: 2710 |
een fluitgeluid bij je cilinder duid op een lekke koppakking, dan gaat de compressie via dat lek naar buiten, en gecompreseerde lucht die in een keer via een klein gaatje naar buiten komt geft dat fluitgeluid.
jem oet dus ff de pakkingen van je cilinder vervangen (pakkingsvlakken goed nakijken) de boel kruislings aandraaien en dan zou hij het (met de sproeier die je had, weer ff terug naar het begin) weer moeten doen
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Fabio |
26-11-2009 12:12 |
 Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een Honda MB blok en een NSR blok?
Want ik heb nu een blok gekocht, alleen voor de versnellingsbak, maar de rechter carterhelft is het zelfde als mijn blok en de linker helft is anders dan de mijne.
De linkerhelft heeft namelijk een extra ophangpunt voorop onder de cilinder.
Maar de rest van de ophangpunten zijn het zelfde, dus zou een NSR blok gewoon onder een MB kunnen?
zo te lezen is je oude blok de helft van een mtx-ot en de andere helft van een mb/mt. Deze blokken zijn nagenoeg hetzelfde op het extra ophangpunt aan de voorkant na.
|
|
|
|
bart-xtm |
26-11-2009 12:48 |
Posts: 2 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
een fluitgeluid bij je cilinder duid op een lekke koppakking, dan gaat de compressie via dat lek naar buiten, en gecompreseerde lucht die in een keer via een klein gaatje naar buiten komt geft dat fluitgeluid.
jem oet dus ff de pakkingen van je cilinder vervangen (pakkingsvlakken goed nakijken) de boel kruislings aandraaien en dan zou hij het (met de sproeier die je had, weer ff terug naar het begin) weer moeten doen
Oke Bedankt, ga t proberen!
|
|
|
|
hggf |
26-11-2009 13:04 |
 Posts: 1404 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]
zo te lezen is je oude blok de helft van een mtx-ot en de andere helft van een mb/mt. Deze blokken zijn nagenoeg hetzelfde op het extra ophangpunt aan de voorkant na.
Okee dat verklaart een hoop,
ook waarom de vliegwieldeksel niet op mijn carters past.
|
|
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers... |
|
Fabio |
26-11-2009 13:40 |
 Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hggf
[...]
Okee dat verklaart een hoop,
ook waarom de vliegwieldeksel niet op mijn carters past.
Hmm, ik dacht die die juist wel zouden moeten passen. Tenminste, ik meen wel een aantal keer een mtxsh kapje op een mb gezien te hebben. Nsr blok is nagenoeg hetzelfde als een mtxsh(geen mtxot!) blok. Nsr is alleen watergekoeld dus een ander koppelingsdeksel maar dat is allemaal uitwisselbaar.
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 26-11-2009 om 16:36 uur.
|
|
|
|