Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 616 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 130 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 22-11-2009 19:54 Print reply

Posts: 1223
als je de handvaten wilt vervangen, moet je die andere er gewoon met geweld af rukken en die nieuwe er op douwen?

Misschien domme vraag, maar ik heb nog nooit handvaten vervangen:P
 
Royal Club 22-11-2009 19:56 Print reply

Posts: 60390
ligt eraan hoe de oude erop zitten. als ze gelijmd zitten moet je ze lossnijden.
als ze er gewoon opgeduwd zitten zou ik gewoon een beetje wd 40 eronder mikken, zodra ze eraf zijn direct ff inspuiten met remreiniger. zo ook voor de stuurpen.

nieuwe handvatten er gewoon op ploppen . ik sla ze er eigenlijk gewoon met mn handpalm op.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
brommerrijdertje 22-11-2009 19:56 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
als je de handvaten wilt vervangen, moet je die andere er gewoon met geweld af rukken en die nieuwe er op douwen?

Misschien domme vraag, maar ik heb nog nooit handvaten vervangen:P



bij mij helpt het altijd wel als ik iets vloeibaars tussen het stuur en de handvaten doe, zoals kruipolie. gaan ze veel makkelijker los.
en met nieuwe handvaten haarlak gebruiken.
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-11-2009 19:57 Print reply

Posts: 7728
wat is wel is mooi gaat is met lucht eraf blazen. dus met de compressor; luchtpistooltje onder je handvat en hij komt er zo af. werkt natuurlijk niet als hij gelijmd zit..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
ChielTZR 22-11-2009 20:04 Print reply

Posts: 6016
de oude kun je er toch ook gewoon eraf snijden?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Voetentje 22-11-2009 20:05 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
wat is wel is mooi gaat is met lucht eraf blazen. dus met de compressor; luchtpistooltje onder je handvat en hij komt er zo af. werkt natuurlijk niet als hij gelijmd zit..


Zo heb ik het ook gedaan werkt wel goed ja, eigenlijk iets te goed want ik kreeg de rubbere afsluitdop van de clipons tegen mn knar aan
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
jeroenzulu 22-11-2009 22:48 Print reply
Posts: 354
ik heb nu eindelijk photoshop alleen bij die faq krijg je de vorm in het materiaal ook heel mooi maar bij mij is het gewoon een egale kleur en dat lukt mij ook wel met paint dus ik wou vragen hoe je dat net zo mooi krijg want ik snap niet wat ik fout doe
 
Paul de Salmiakbal 22-11-2009 22:59 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
waarschijnlijk sluit je vlotter dus niet goed, ff nakijken dus.
vlotter lek of naaldje sluit niet meer in de passing

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 22-11-2009 om 19:26 uur.


En het is puur toeval dat dit gebeurde nadat ik mn nieuwe benzinekraan heb gemonteerd?
Ik zal morgen wel ff mn carb opentrekken.
 
XDr4g0nX 22-11-2009 23:07 Print reply

Posts: 3526
He mensen.

2 kleine vraagjes,
ik heb nu tandwielen 14/47 en wil mijn 14 verkleinen naar een 13 of 12 zodat ik een iets snellere acceleratie heb, maar wat zou beter zijn?

Mijn 2e vraag is of het beter is om een 4-kleps membraan of een 6-kleps membraan te monteren. En wat is het verschil in prestatie's?
En zeg niet 2 kleppen want die ken ik al
 
Signature: [==||========] 20% complete
Paultje Pils 23-11-2009 9:48 Print reply

Posts: 2110
Gister brommer opgehaald, er is het volgende aan gedaan:

- Opmaat binnenkop met O-ring
- Poorten in cilinder bewerkt, plus cilinder opgehoogt
- standaard uitlaat aangepast
- complete blokrevisie (lagers,keerringen, krukas, drijfstand)
- nieuwe zuiger en cilinder gehoond
- elektronische onsteking.

Ik heb bij hem ff een testrit gemaakt, ding reedt echt super. Zeker voor een brommer met een expansieloze uitlaat. 100 echte kilometers, 60 in zen twee (vier bak).

Thuis ook nog ff gereden, wil mijn broer erop. Rijdt 400 meter, en toen bwooaaap. Als of het benzine kraantje dicht zat. Kraantje open, nog steds niet aan te krijgen. Wij dachten benzine op, dus ik benzine er in doen, en nog steeds wil dat kreng niet lopen?

Bougie kurk droog, terwijl benzine traject oke is. Ook ligt de bougie dop er losjes op, maar daar komt een nieuwe voor.

Waar moet ik naar kijken?

Of zou het een warm loper kunnen zijn?

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 23-11-2009 om 10:16 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
TECstar 23-11-2009 13:35 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
He mensen.

2 kleine vraagjes,
ik heb nu tandwielen 14/47 en wil mijn 14 verkleinen naar een 13 of 12 zodat ik een iets snellere acceleratie heb, maar wat zou beter zijn?

Mijn 2e vraag is of het beter is om een 4-kleps membraan of een 6-kleps membraan te monteren. En wat is het verschil in prestatie's?
En zeg niet 2 kleppen want die ken ik al


als je persee een kleiner voortandwiel wilt zou ik 13 nemen
want met 12 verlies je teveel top en zoveel verschil krijg je niet

en 6 kleps is beter als 4, maar prestatie verschil zul je niet merken met jou set-up (en het liefst carbonnen kleppen nemen )
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
TECstar 23-11-2009 13:37 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
ik heb nu eindelijk photoshop alleen bij die faq krijg je de vorm in het materiaal ook heel mooi maar bij mij is het gewoon een egale kleur en dat lukt mij ook wel met paint dus ik wou vragen hoe je dat net zo mooi krijg want ik snap niet wat ik fout doe


je moet de kleur "vervangen" en niet inkleuren
moet je ff op youtube een guide zoeken, daar leggen ze het heel mooi uit meestal

door het vervangen van de kleur behoud je trouwens ook de lichtinval
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
lexyver 23-11-2009 15:09 Print reply
Posts: 553
hee, ik kan voor weinig een hele nieuwe DR80 kopen voor mijn rs, ik vraag me alleen af wat dat verbruikt. Ik rij namelijk nu lekker 1:30..
blijft mijn verbruik boven 1:15?
En wat voor Carb kan er op? heb nu 12mm maar ik denk niet dat dat blijft werken
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
TECstar 23-11-2009 15:16 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lexyver
hee, ik kan voor weinig een hele nieuwe DR80 kopen voor mijn rs, ik vraag me alleen af wat dat verbruikt. Ik rij namelijk nu lekker 1:30..
blijft mijn verbruik boven 1:15?
En wat voor Carb kan er op? heb nu 12mm maar ik denk niet dat dat blijft werken


met goed afstelwerk kan je verbruik boven de 1:15 blijven
en een grotere carb bevorderd wel de prestaties van de cil tov een 12mm
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
st.nyksterdriver 23-11-2009 16:30 Print reply
Posts: 3376
hallo ik heb net mijn mtx weer aan de praat gekregen na mijn mallossi was vast gelopen nu heeft een goede vriend de cilinder op geschuurd en ziet er goed uit

hij rijdt heerlijk maar na het schakelen stottert hij een beetje (klinkt meer als gorgelen) houd dat in dat de sproeier net wat te klein is ?
 

Dit topic is 109430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 130 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved