Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
|
Pagina 130 van 201
|
Dit topic is 109430 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Drumsan |
22-11-2009 19:54 |
 Posts: 1223 |
als je de handvaten wilt vervangen, moet je die andere er gewoon met geweld af rukken en die nieuwe er op douwen?
Misschien domme vraag, maar ik heb nog nooit handvaten vervangen:P
|
|
|
|
Royal Club |
22-11-2009 19:56 |
 Posts: 60390 |
ligt eraan hoe de oude erop zitten. als ze gelijmd zitten moet je ze lossnijden.
als ze er gewoon opgeduwd zitten zou ik gewoon een beetje wd 40 eronder mikken, zodra ze eraf zijn direct ff inspuiten met remreiniger. zo ook voor de stuurpen.
nieuwe handvatten er gewoon op ploppen . ik sla ze er eigenlijk gewoon met mn handpalm op.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
brommerrijdertje |
22-11-2009 19:56 |
 Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
als je de handvaten wilt vervangen, moet je die andere er gewoon met geweld af rukken en die nieuwe er op douwen?
Misschien domme vraag, maar ik heb nog nooit handvaten vervangen:P
bij mij helpt het altijd wel als ik iets vloeibaars tussen het stuur en de handvaten doe, zoals kruipolie. gaan ze veel makkelijker los.
en met nieuwe handvaten haarlak gebruiken.
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
22-11-2009 19:57 |
 Posts: 7728 |
wat is wel is mooi gaat is met lucht eraf blazen. dus met de compressor; luchtpistooltje onder je handvat en hij komt er zo af. werkt natuurlijk niet als hij gelijmd zit..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
ChielTZR |
22-11-2009 20:04 |
 Posts: 6016 |
de oude kun je er toch ook gewoon eraf snijden?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Voetentje |
22-11-2009 20:05 |
 Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
wat is wel is mooi gaat is met lucht eraf blazen. dus met de compressor; luchtpistooltje onder je handvat en hij komt er zo af. werkt natuurlijk niet als hij gelijmd zit..
Zo heb ik het ook gedaan werkt wel goed ja, eigenlijk iets te goed want ik kreeg de rubbere afsluitdop van de clipons tegen mn knar aan
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
jeroenzulu |
22-11-2009 22:48 |
Posts: 354 |
ik heb nu eindelijk photoshop alleen bij die faq krijg je de vorm in het materiaal ook heel mooi maar bij mij is het gewoon een egale kleur en dat lukt mij ook wel met paint dus ik wou vragen hoe je dat net zo mooi krijg want ik snap niet wat ik fout doe
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
22-11-2009 22:59 |
 Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
waarschijnlijk sluit je vlotter dus niet goed, ff nakijken dus.
vlotter lek of naaldje sluit niet meer in de passing
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 22-11-2009 om 19:26 uur.
En het is puur toeval dat dit gebeurde nadat ik mn nieuwe benzinekraan heb gemonteerd?
Ik zal morgen wel ff mn carb opentrekken.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
22-11-2009 23:07 |
 Posts: 3526 |
He mensen.
2 kleine vraagjes,
ik heb nu tandwielen 14/47 en wil mijn 14 verkleinen naar een 13 of 12 zodat ik een iets snellere acceleratie heb, maar wat zou beter zijn?
Mijn 2e vraag is of het beter is om een 4-kleps membraan of een 6-kleps membraan te monteren. En wat is het verschil in prestatie's?
En zeg niet 2 kleppen want die ken ik al
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Paultje Pils |
23-11-2009 9:48 |
 Posts: 2110 |
Gister brommer opgehaald, er is het volgende aan gedaan:
- Opmaat binnenkop met O-ring
- Poorten in cilinder bewerkt, plus cilinder opgehoogt
- standaard uitlaat aangepast
- complete blokrevisie (lagers,keerringen, krukas, drijfstand)
- nieuwe zuiger en cilinder gehoond
- elektronische onsteking.
Ik heb bij hem ff een testrit gemaakt, ding reedt echt super. Zeker voor een brommer met een expansieloze uitlaat. 100 echte kilometers, 60 in zen twee  (vier bak).
Thuis ook nog ff gereden, wil mijn broer erop. Rijdt 400 meter, en toen bwooaaap. Als of het benzine kraantje dicht zat. Kraantje open, nog steds niet aan te krijgen. Wij dachten benzine op, dus ik benzine er in doen, en nog steeds wil dat kreng niet lopen?
Bougie kurk droog, terwijl benzine traject oke is. Ook ligt de bougie dop er losjes op, maar daar komt een nieuwe voor.
Waar moet ik naar kijken?
Of zou het een warm loper kunnen zijn?
Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 23-11-2009 om 10:16 uur.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
TECstar |
23-11-2009 13:35 |
 Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
He mensen.
2 kleine vraagjes,
ik heb nu tandwielen 14/47 en wil mijn 14 verkleinen naar een 13 of 12 zodat ik een iets snellere acceleratie heb, maar wat zou beter zijn?
Mijn 2e vraag is of het beter is om een 4-kleps membraan of een 6-kleps membraan te monteren. En wat is het verschil in prestatie's?
En zeg niet 2 kleppen want die ken ik al
als je persee een kleiner voortandwiel wilt zou ik 13 nemen
want met 12 verlies je teveel top en zoveel verschil krijg je niet
en 6 kleps is beter als 4, maar prestatie verschil zul je niet merken met jou set-up (en het liefst carbonnen kleppen nemen  )
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
TECstar |
23-11-2009 13:37 |
 Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
ik heb nu eindelijk photoshop alleen bij die faq krijg je de vorm in het materiaal ook heel mooi maar bij mij is het gewoon een egale kleur en dat lukt mij ook wel met paint dus ik wou vragen hoe je dat net zo mooi krijg want ik snap niet wat ik fout doe
je moet de kleur "vervangen" en niet inkleuren
moet je ff op youtube een guide zoeken, daar leggen ze het heel mooi uit meestal
door het vervangen van de kleur behoud je trouwens ook de lichtinval
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
lexyver |
23-11-2009 15:09 |
Posts: 553 |
hee, ik kan voor weinig een hele nieuwe DR80 kopen voor mijn rs, ik vraag me alleen af wat dat verbruikt. Ik rij namelijk nu lekker 1:30..
blijft mijn verbruik boven 1:15?
En wat voor Carb kan er op? heb nu 12mm maar ik denk niet dat dat blijft werken
|
|
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography! |
|
TECstar |
23-11-2009 15:16 |
 Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lexyver
hee, ik kan voor weinig een hele nieuwe DR80 kopen voor mijn rs, ik vraag me alleen af wat dat verbruikt. Ik rij namelijk nu lekker 1:30..
blijft mijn verbruik boven 1:15?
En wat voor Carb kan er op? heb nu 12mm maar ik denk niet dat dat blijft werken
met goed afstelwerk kan je verbruik boven de 1:15 blijven
en een grotere carb bevorderd wel de prestaties van de cil tov een 12mm
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
st.nyksterdriver |
23-11-2009 16:30 |
Posts: 3376 |
hallo ik heb net mijn mtx weer aan de praat gekregen na mijn mallossi was vast gelopen nu heeft een goede vriend de cilinder op geschuurd en ziet er goed uit
hij rijdt heerlijk  maar na het schakelen stottert hij een beetje (klinkt meer als gorgelen) houd dat in dat de sproeier net wat te klein is ?
|
|
|
|
Dit topic is 109430 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 130 van 201
|
|