Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 119 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 17-11-2009 20:30 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Controleer eens op valse lucht.
Als je blokje warm word zet het uit, en dan kan er (in geval van gebroken pakking of scheurtjes) valse lucht komen. Als je blokje afkoelt dan krimpt het weer en dan word de opening weer gesloten


zo snel zal dat blokje niet afkoelen denk ik.
denk dat het een afstelprobleem is. probeer eens een grotere sproeier.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Niek de Wildt 17-11-2009 20:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thymen
http://i911.photobuc...lie92/image_0002.jpg
http://i911.photobuc...2/P1142_12-11-09.jpg
afbeelding

dat komt uit mijn uitlaat,

wat is het ? (olie, 2 takt of blok?)
en hoe verhelp ik dit?


Dit bericht is gewijzigd door Thymen op 17-11-2009 om 19:26 uur.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

Weet alleen dat je het ergens bij het oliepompje moet doen, maar hoe precies weet ik ook niet. Ik heb het laten doen door iemand.

Maar misschien helpt het alwel als je vol syntetische olie gebruikt voor het mengen.

Die oliepomp heb ik ook armer laten zetten omdat hij veel rookte dus..



Onzin, oliepomp moet gewoon op de standaard instelling staan, niet rijker niet armer.

@Thymen:

Dit soort vragen zijn hier al vaak zal langsgekomen en je mag dus voortaan zelf gaan zoeken!

Check iig maar even of je oliepomp goed staat.
Hier iig alvast een reactie op het oliepomp verhaaltje (dit heb ik verdomme 2dagen geleden nog bij iemand gepost in een nieuw topic! dus dit was echt heel makkelijk te vinden!)


http://www.brommerfo...rint/reply/1/1374551
Quote:

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'hoe olie hoeveelheid afstellen?' (ID 52697).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 15-10-2008 20:50.

--------------------------------------------------------------------------------
Dat er wat olie/zooi/vettigheid uit de demper komt is wel normaal en zegt dus nix.
Verder kun je gewoon goed met oliepomp rijden, maar het is natuurlijk een mechanisch onderdeel wat het dus kan begeven en dan ben je zuur.
Maar zolang je het netjes houd (schoon) en niet aan de afstelling kut, is er geen probleem

het afstellen:

aan de rechterkant van je brom zit (van de zijkant gezien dus) het koppelingscarter (het ronde gedeelte) met daar rechts naast een kapje met wat kabels/leidingen.
haal de 3 imbusjes van dit kapje los en je ziet je oliepomp.
De hoeveelheid olie die hij doorlaat is afhankelijk van de hoeveel gas die je geeft, want de gaskabel wordt gesplitst naar de carb en oliepomp.
Als je dus aan je gashendel afstelling klooit (bijv bij monteren van andere carb) dan verander je deze afstelling ook en moet je dus deze opnieuw afstellen. (ook is het verstandig met een snelle setup, deze 1mm rijker te zetten, hier kom ik zo op terug).
Het afstellen is heel simpel:
als je gas geeft verdraaid een schijf met daarop een pijltje, als je geen gas geeft moet dit pijltje met een ander pijltje (wat vast zit op je carter, en dus niet beweegt) uitlijnen.
het afstellen hiervan doe je simpelweg door de buitenkabel iets bij te stellen (vlak boven de oliepomp zit het stelmechanisme).
Als je een 70cc setup hebt dan stel je hem zo af dat het draaiende pijltje niet uitlijnt met het vast pijltje, maar al 1mm verder zit als je nog geen gas geeft (1mm verder in de richting waarop het pijltje draaid als je gas geeft uiteraard)

Ontluchten (dit doe je wanneer je de oliepomp leeg hebt gehad bijv als de olie op was of je hem hebt gedemonteerd) doe je dus door het slangetje waar de olie uitkomt los te trekken, de hendel die de oliepomp-doorlaat regeld volledig open te houden met je vinger, en dan de motor stationair te laten draaien (met wat mengsmering in de tank).






Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 17-11-2009 om 20:33 uur.
 
tosser 17-11-2009 20:36 Print reply
Posts: 393
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Controleer eens op valse lucht.
Als je blokje warm word zet het uit, en dan kan er (in geval van gebroken pakking of scheurtjes) valse lucht komen.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 17-11-2009 om 20:29 uur.



ik heb niks uit elkaar gehaald behalve de kop eraf. dus die zal ik eens nakijken. maar verder lekt ie nergens olie o.i.d


hij start idd langzaam. maar dan moet ie toch op het begin al niet rijden als ie lucht trekt?

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 17-11-2009 om 20:58 uur.
 
Rieju_Stefan 17-11-2009 21:36 Print reply

Posts: 1146
Op een spoeltje van de grondplaat (yamaha dt 80) is het net of er een stukje los zit, van die draden ofzo of wat erop zit op die spoel.
Nu heb ik nog een ontsteking van een yamaha rd 80 die er precies hetzelfde uitziet.

Kan ik deze zo overplaatsen of moet de grondplaat dan weer anders staan?
 
kpotmake 17-11-2009 21:49 Print reply

Posts: 3065
wat is de maximale poortbreedte (percentage van de boring) voor een vlinderpoort aluminium cilinder met enkele zuigerveer (airsal 50mm)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ikkejw 17-11-2009 21:51 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
wat is de maximale poortbreedte (percentage van de boring) voor een vlinderpoort aluminium cilinder met enkele zuigerveer (airsal 50mm)



2x65% ex. spijltje
 
Preserve nature - Always wear a helmet
De Schout 17-11-2009 21:52 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
wat is de maximale poortbreedte (percentage van de boring) voor een vlinderpoort aluminium cilinder met enkele zuigerveer (airsal 50mm)


iets minder dan de gebruikelijke 65-70% per poort in verband met zwaar belasten van t spijltje. maar lijkt me niet dat het nuttig is zo groot te gaan eigelijk
 
tune tweak fiddle bang bummer
Paul de Salmiakbal 17-11-2009 22:29 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
[...]



ik heb niks uit elkaar gehaald behalve de kop eraf. dus die zal ik eens nakijken. maar verder lekt ie nergens olie o.i.d


hij start idd langzaam. maar dan moet ie toch op het begin al niet rijden als ie lucht trekt?

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 17-11-2009 om 20:58 uur.

Als je een klein scheurtje ergens zou hebben dan zet die uit als de motor warm word, en dan kan ie daardoor lucht gaan trekken. Als je dan even wacht dan koelt de motor weer af en dan krimpt/sluit het scheurtje weer en dan kan je weer even rijden
 
tsxhunter 17-11-2009 22:32 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Als je een klein scheurtje ergens zou hebben dan zet die uit als de motor warm word, en dan kan ie daardoor lucht gaan trekken. Als je dan even wacht dan koelt de motor weer af en dan krimpt/sluit het scheurtje weer en dan kan je weer even rijden


ik zou dan denken dat ie het scheurtje digt knijpt
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Niek de Wildt 17-11-2009 23:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
wat is de maximale poortbreedte (percentage van de boring) voor een vlinderpoort aluminium cilinder met enkele zuigerveer (airsal 50mm)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]

2x65% ex. spijltje


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


iets minder dan de gebruikelijke 65-70% per poort in verband met zwaar belasten van t spijltje. maar lijkt me niet dat het nuttig is zo groot te gaan eigelijk



Klopt precies wat jullie zeggen, maar jullie vergeten iets heel belangrijks.
Wat je eerst maar eens moet doen is naar je zuiger kijken, en dan vooral naar de rechte vlakken die 9 van de 10 zuigers aan de zijkanten (bij de pistonpen) hebben, hier mag de uitlaatpoort niet langskomen, want dan gaat de inhoud van de cilinder naar plekken waar het niet hoort te komen en kun je de cilinder vrijwel weggooien (lees: het mengsel vliegt vanuit het carter de uitlaat in zonder dood de spoelers te gaan)
Je moet zelfs een overlap van circa 2mm aanhouden van de "flap" van de zuiger tov de poort (dus zuigerflap moet zoon 4mm breder zijn als poort)
 
tosser 18-11-2009 7:20 Print reply
Posts: 393
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


ik zou dan denken dat ie het scheurtje digt knijpt


wat zou het dan wel kunnen zijn? vlotter die blijft hangen?

 
ChielTZR 18-11-2009 8:04 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
[...]


wat zou het dan wel kunnen zijn? vlotter die blijft hangen?



mocht hij ergens valse lucht maken moet je dat gewoon reparen en niet dom doorrijden met het idee dat het wel dichttrekt als het blok warm is.

Je vlotter zou het idd kunnen zijn.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Noordeling 18-11-2009 10:40 Print reply

Posts: 603
zit er verschil in condensators? die erin zat was 0.75kpa?? toen heb ik 2 x een andere erin gestopt en die gingen steeds stuk zou het kunnen zijn dat ze te min vermogen hebben? er staat namelijk niks op
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Honda.MB 18-11-2009 11:27 Print reply

Posts: 47
hoi
ik kan nog niet een nieuwe topik openen, dus ik hoop dat t hier goed staat?

mn MB doet laaste tijt beetje raar..
op een gegeven moment, had ik het idee dat er iets los zat. je kent het mischien wel, geluid van een hitteschild wat los zit. dat rammelt dan zo irritant.
nou, dat heb ik ook, en nog steeds, alleen er is níets wat dat geluid maken kan, aangezien ik alle losse delen al keer vast geplakt heb.

nu ben ik er achter gekomen, als ik mijn hand goed onderop de uitlaat druk, het ratel afgelopen is..
heb ik het idee dat er iets in de uitlaat ligt, maar wat zou dat ooit kunnen zijn?



uitlaat pakking is er tussenweg gekomen, (ivm kapot schroefdraad), alleen heb ik nu minder power.
in de 6e versnelling trekt ie m niet mooi meer door,
ook komt hij bij het overschakelen net iets voor de powerband, wat eerst altijd anders was: precies in de powerband...

als hij koud is verneem ik duidelijk dat hij wat meer power heeft..




wat zou het alllemaal kunnen zijn?
kappotte zuigerveer ofzo?


binnenkort maar s ff inspecteren. nog geen tijd voor gehad
 
Rs Dude. 18-11-2009 12:14 Print reply

Posts: 1426
Als jij je hand onder je uitlaat houd en drukt dan lijkt mij duidelijk dat je uitlaat gewoon los zit bij de flens.

En dat verklaard ook snelheid verlies
 

Dit topic is 109462 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 119 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved