Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 499 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 109 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hggf 15-11-2009 13:30 Print reply

Posts: 1404
Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent het tunen van een cilinder.

Ik heb hier nu thuis een oude (vastgelopen) cilinder liggen en daar wil ik een beetje op gaan oefenen.

Maar wat voor een freesje gebruiken jullie voor het tunen??
Ik neem aan een HM frees voor een dremel, maar hoe lang gaat zoon freesje mee?

En hoe doen jullie BV de uitlaat poort?
van buiten af door de uitlaat aansluiting?
of met een haaks opzetstuk? maar past hij dan nog in de cilinder?

Ik hoor het wel

Gr. Kasper
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Royal Club 15-11-2009 13:32 Print reply

Posts: 60390
haakse frees word veelal gebruikt ja voor de spoelers, uitlaatpoort kan meestal wel door de schacht zelf

soort freesje heb ik geen antwoord op helaas, vraag BIET, Niek de Wildt, of Olaf eens.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 15-11-2009 13:33 Print reply

Posts: 2273
Voor het Valkenburgmeeting ben ik van plan om mijn RS50 op te voeren. Ik ben van plan om er een grotere cilinder(kit) in te zetten. Maar ik ben er nog niet uit welke.

Ik zat zelf te denken aan een DR80 of een TP80 zwarte top. Ik wil namelijk niet te duur uit zijn , en ik wil graag een laagtoerige cilinder ivm geluid, slijtage, verbruik en leuk optrekken. Ik wil een cilinder die op mijn standaard krukas past en waar mijn Bidalot pijp op past.

Ik heb al rondgekeken en het enige wat ik kon vinden waren hoogtoerige 50cc's en laag en hoogtoerige 80cc's, maar ik zag nergens een 70cc kit staan. En ik heb begrepen dat je voor een 80cc cilinderkit zowiso je krukas moet vervangen.

Dus welke kan ik het beste nemen?

huidige setup:
Minarelli AM6
50cc ori cilinder
Bidalot HMR/2 uitlaat
12mm ori vlakschuif carburateur (vanmidag ga ik mijn 18mm er op zetten en aan de praat proberen te krijgen)

Alvast bedankt
 
Royal Club 15-11-2009 13:35 Print reply

Posts: 60390
dr80 kan prima zo op je blok.

mits je geen lagerspeling enzo heb
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 15-11-2009 13:40 Print reply

Posts: 2273
is er nog een groot verschil tussen de DR80 en Top Performance 80 zwarte top? Want de prijs scheelt niks
 
Royal Club 15-11-2009 13:42 Print reply

Posts: 60390
dr80 is imi van tp80
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 15-11-2009 14:41 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dr80 is imi van tp80

dus welke is beter?
 
Royal Club 15-11-2009 14:43 Print reply

Posts: 60390
geen idee man. denk de TP
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 15-11-2009 14:45 Print reply

Posts: 2273
tnx
 
kenny77 15-11-2009 15:21 Print reply

Posts: 29286
Een paar vraagjes :

1 -Is een honda mb5 frame gelijk aan een mb8 frame?
(met uitzondering van de ophanging van de cilinderkop)

Omdat ik mijn mb5 frame wil gaan ruilen voor een mb8 frame met motor kenteken, dan zit ik niet meer in de knoei met een 80 blokje.

2 - Heeft een dt80mx een ontstekingskap , waarin de hendel zit die de koppeling bedient een andere slag (dus andere schroefdraad op de wormset) dan een dt50mx kap?

In verband met een koppeling met meer als 2 platen (dt80/rd80 enz) dan krijg ik de brommer nooit in de neutraal als de motor loopt.
Dit lijkt mij een koppeling die niet helemaal vrij komt.
Als het blokje uit staat kan je hem zo erin doen, ook het schakelen gaat voor de rest prima.
Optrekken ook , maar als je stil staat dan merk ik ook dat de koppeling een klein beetje blijft aanlopen.

Wat heb ik al gedaan?

-uiteraard de koppelings delen goed afgesteld, wormset en kabel.
-diverse koppelingen geprobeerd (3, 4 en 5 plaats).
-andere veren met minder windingen.
-dit probleem was ook bij verschillende olie diktes en merken.
-koppeling is niet ingeslagen.
-dit probleem heb ik met 4 verschillende blokken gehad.

Het gekken is dat met een originele 2 plaats, de koppeling gewoon netjes en makkelijk vrij komt als de motor nog draait.

Vandaar dat ik het in de wormset ga zoeken.
Maar ik kan voor de rest niks vinden, dat hij anders zou zijn dan een dt80mx?


Al vast bedankt.
 
DerbiLimited08 15-11-2009 16:47 Print reply

Posts: 492
Weet iemand de maten van een valhoofdlager van een Derbi DRD LE van 2008?



Dit bericht is gewijzigd door David Honda op 15-11-2009 om 16:57 uur.
 
Royal Club 15-11-2009 16:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
Maten balhoofdlagers van een Derbi DRD LE van 2008


ben jij niet opgevoed ofzo?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
DerbiLimited08 15-11-2009 16:57 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ben jij niet opgevoed ofzo?


zo beter
 
brommerrijdertje 15-11-2009 17:04 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Een paar vraagjes :

1 -Is een honda mb5 frame gelijk aan een mb8 frame?
(met uitzondering van de ophanging van de cilinderkop)

Omdat ik mijn mb5 frame wil gaan ruilen voor een mb8 frame met motor kenteken, dan zit ik niet meer in de knoei met een 80 blokje.

2 - Heeft een dt80mx een ontstekingskap , waarin de hendel zit die de koppeling bedient een andere slag (dus andere schroefdraad op de wormset) dan een dt50mx kap?

In verband met een koppeling met meer als 2 platen (dt80/rd80 enz) dan krijg ik de brommer nooit in de neutraal als de motor loopt.
Dit lijkt mij een koppeling die niet helemaal vrij komt.
Als het blokje uit staat kan je hem zo erin doen, ook het schakelen gaat voor de rest prima.
Optrekken ook , maar als je stil staat dan merk ik ook dat de koppeling een klein beetje blijft aanlopen.

Wat heb ik al gedaan?

-uiteraard de koppelings delen goed afgesteld, wormset en kabel.
-diverse koppelingen geprobeerd (3, 4 en 5 plaats).
-andere veren met minder windingen.
-dit probleem was ook bij verschillende olie diktes en merken.
-koppeling is niet ingeslagen.
-dit probleem heb ik met 4 verschillende blokken gehad.

Het gekken is dat met een originele 2 plaats, de koppeling gewoon netjes en makkelijk vrij komt als de motor nog draait.

Vandaar dat ik het in de wormset ga zoeken.
Maar ik kan voor de rest niks vinden, dat hij anders zou zijn dan een dt80mx?


Al vast bedankt.





1. ja, mb8 frame is sterker
2. ik zou het niet weten
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
kenny77 15-11-2009 17:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerrijdertje
[...]





1. ja, mb8 frame is sterker
2. ik zou het niet weten


Oke thnx.
Maar hoezo sterker waar zit dat verschil hem dan in?
 

Dit topic is 109493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 109 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 108, 109, 110 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved