Maup |
14-11-2009 19:06 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ziet er idd uit als een elektrische choke
als je nieuwe carb een hand of kabelchoke heeft kan je deze er uit laten en gewoon dat gat dicht maken
oude carb had ook nog gewoon een handchoke, nieuwe ook dus ik denk dat we dit ding maar gewoon laten voor wat het is
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Tobias Verhoef |
14-11-2009 19:17 |
 Posts: 1832 |
Ik kan van iemand van bf een 50cc snel cilinder kopen voor een MTX-sh lc + kop voor 50 euro. Hij moet wel gehoond worden.
Maar ik vraag me af is het echt een snelle cilinder?
Ik heb de zoek gebruikt en er zijn volgens mij 3 soorten snelle 50cc cilinders.
-GT4
-GT4/nogwat
-Belgische
Volgens die jongen is het de Belgische.
Hier zijn foto's wat denken jullie ervan.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
tosser |
14-11-2009 19:53 |
| Posts: 393 |
hallo,
ik heb een tsx. maar telkens als de benzine bijna op is dan valt ie uit. ik rijd dan volgas en dan opeens is het of ie geen benzine meer krijgt. dan moet ik 10 min wachten en dan doet ie het weer. dan na 300 meter is het hetzelfde verhaal,
wat kan het zijn?
benzine kraan vies?
|
|
|
|
-simon- |
14-11-2009 19:56 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik kan van iemand van bf een 50cc snel cilinder kopen voor een MTX-sh lc + kop voor 50 euro. Hij moet wel gehoond worden.
Maar ik vraag me af is het echt een snelle cilinder?
Ik heb de zoek gebruikt en er zijn volgens mij 3 soorten snelle 50cc cilinders.
-GT4
-GT4/nogwat
-Belgische
Volgens die jongen is het de Belgische.
Hier zijn foto's wat denken jullie ervan.
afbeelding
afbeelding
afbeelding
die gt4 nogwat bedoel je denk ik de gt4/ge2 mee.
en de belgische is de ge3.
vraag hem even foto's van de zijkanten van het membraanhuis, daar staat het type op.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
shirioko |
14-11-2009 19:58 |
 Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
hallo,
ik heb een tsx. maar telkens als de benzine bijna op is dan valt ie uit. ik rijd dan volgas en dan opeens is het of ie geen benzine meer krijgt. dan moet ik 10 min wachten en dan doet ie het weer. dan na 300 meter is het hetzelfde verhaal,
wat kan het zijn?
benzine kraan vies?
als het geen warmlopen is...
wss zit er ergens een scherpe bocht in je benzineslang. Haal ff de slang van je carburateur, hou er een bakje onder, draai je kraantje open en kijk hoe snel de benzine er uit stroomt. Als er bijna niks uit komt is wss je slang of je benzinefilter of je kraantje verstopt
|
|
|
|
Maup |
14-11-2009 23:17 |
 Posts: 4353 |
Vandaag nieuwe setup op tzr gezet, dr80 cilinder. Net gingen we een proefrondje rijden en bleek al gauw dat de cilinder veel te warm werd. (lampje ging ook branden)
Hij kreeg geen koelvloeistof in zijn cilinder en radiateur. De koelvloeistoftank was wel helemaal gevuld.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Er zit ook een bout in de cilinderkop, waar dient deze voor?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Royal Club |
14-11-2009 23:18 |
 Posts: 60390 |
thermostaat er in? zo ja eruit halen en systeem goed ontluchten.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Maup |
14-11-2009 23:24 |
 Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
thermostaat er in? zo ja eruit halen en systeem goed ontluchten.
Moet dat ontluchten met die bout in de cilinderkop?
De pomp pompde helemaal geen kvs rond, hoe kan je hem dan ontluchten?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Royal Club |
14-11-2009 23:26 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]
Moet dat ontluchten met die bout in de cilinderkop?
De pomp pompde helemaal geen kvs rond, hoe kan je hem dan ontluchten?
heel simpel. dop van radiateur eraf draaien, vloeistof erin, knijpen in de slangen. dan ff starten en minuutje zonder dop laten draaien, eventueel bijvullen en daarna sluiten.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Maup |
15-11-2009 8:42 |
 Posts: 4353 |
kvs probleem is opgelost, maar nu zitten we met het volgende probleem...
als je met deo controleert op valse lucht en je spuit daar ong bij de cilinder dan valt die uit 
nu hebben we al de cilinder en spruitstuk en membraan deraf gehaald en terug geplaatst met vloeibaare pakking (en ook nog de echte papieren pakking), maar het probleem is der nogsteeds...
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Hij maakt ook een of andere vage piep als je hem uit of aan zet...
Dit bericht is gewijzigd door maup op 15-11-2009 om 8:43 uur.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Tobias Verhoef |
15-11-2009 9:23 |
 Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
die gt4 nogwat bedoel je denk ik de gt4/ge2 mee.
en de belgische is de ge3.
vraag hem even foto's van de zijkanten van het membraanhuis, daar staat het type op.
Hier is de foto
dus volgens mij gaat het om de gt4/ge2 cilinder
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
tosser |
15-11-2009 10:44 |
| Posts: 393 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
als het geen warmlopen is...
wss zit er ergens een scherpe bocht in je benzineslang. Haal ff de slang van je carburateur, hou er een bakje onder, draai je kraantje open en kijk hoe snel de benzine er uit stroomt. Als er bijna niks uit komt is wss je slang of je benzinefilter of je kraantje verstopt
ik heb het al sinds dat ik hem heb(2 weken ongeveer). elke keer als de benzine bijna op is.
het is geen warmloper want ik had de kop eraf gehaald en was niks te zien. hoonsporen enzo zaten er nog. maar als ik de benzine bijvul is het weg en doet ie het weer.
gister benzine kraantje, carburateur en filter schoongemaakt maar nog hetzelfde.
benzine slang is niks mis mee. die heb ik ook schoongeblazen.
is dit normaal met een tsx?
owja nog 1 vraag: hoeveel liter inhoud is een tank van een tsx?
|
|
|
|
jeroentjen13 |
15-11-2009 12:11 |
| Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
[...]
ik heb het al sinds dat ik hem heb(2 weken ongeveer). elke keer als de benzine bijna op is.
het is geen warmloper want ik had de kop eraf gehaald en was niks te zien. hoonsporen enzo zaten er nog. maar als ik de benzine bijvul is het weg en doet ie het weer.
gister benzine kraantje, carburateur en filter schoongemaakt maar nog hetzelfde.
benzine slang is niks mis mee. die heb ik ook schoongeblazen.
is dit normaal met een tsx?
owja nog 1 vraag: hoeveel liter inhoud is een tank van een tsx?
je moet wel maken dat je altijd een paar liter in je tank hebt he 
evt kraantje op reserve zetten (naar boven)
ik dacht dat er 7l in kon (ben ik niet zeker)
|
|
|
|
kenny77 |
15-11-2009 12:57 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Hier is de foto
afbeelding
dus volgens mij gaat het om de gt4/ge2 cilinder
In het membraamhuis moet gt4 staan.
GE2 staat als het goed is ook op een duitse , maar die zijn niet zo snel.
Maar poorten wat erin zitten lijken me niet verkeerd.
Edit: een echte GT4 heeft het aan de buitenkant van het membraamhuis staan.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 15-11-2009 om 12:58 uur.
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
15-11-2009 13:05 |
|
|