Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 40

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1612 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58970 - "kleine vragen" topic - deel 40
Pagina 103 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 109520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

shirioko 12-11-2009 22:46 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ok gaan we nog even door..

het was puur een vraagje uit interesse eigenlijk

maargoed, ik heb het hier over het algemeen, dat een alu cilinder op jouw blok ong even warm wordt als een gietijzeren cilinder kan van van alles afhangen, maar in theorie heeft een alu minder warmte opbouw als een gietijzeren, of eigenlijk moet ik zeggen, heeft (denk ik) dezelfde warmte opbouw, maar betere warmte afvoering, waardoor de elektrode ook minder warm wordt (uitgaande van dat er in allebei de cilinders dezelfde hittegraad inzit), en kun je dus een warmere bougie nemen, omdat je minder kans hebt dat de boel kapotloopt doordat de boel te warm wordt.

wat jij door elkaar haalt hier is de temperatuur van je onderdelen en de temperatuur van je vonk. Dat de elektrode warm of koud wordt heeft totaal geen invloed op je warmtegraad of op welke warmtegraad je nodig hebt
dat de boel kapotloopt omdat het te warm wordt heeft te maken met je koelsysteem en met je mengsel als jij een te hete bougie pakt loopt ie niet kapot omdat ie warm wordt maar omdat ie uit elkaar spat (bij wijze van spreken) door de schokgolf die je krijgt wanneer je sneller dan 343m/sec gaat (in dit geval de golf waarmee je mengsel verbrandt, en hoe heter je bougie + hoe hoger je compressie => hoe sneller je verbranding)
 
Royal Club 12-11-2009 22:47 Print reply

Posts: 60390
ja. dat ja
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
shirioko 12-11-2009 22:55 Print reply

Posts: 2273
vraagje
mijn gelijkrichter op mijn Aprilia RS50 '97 is doorgefikt
dus het is of zonder accu rijden of elke keer de accu thuis opladen (zie mijn topic waar jullie zo gretig op gereageerd hadden)
ik heb nog geen andere gelijkrichter kunnen vinden voor een RS50 dus mijn vraag is kan ik een willekeurige gelijkrichter pakken en die geruiken? Want de spanningsregelaar is volgens mij nog in orde, licht doet het gewoon.
Ik zou ook een diode kunnen halen bij mij in de buurt (Stuut&Bruin elektronica winkel in den haag) en die er tussen kunnen zetten. Welke diode heb ik dan nodig?
 
honda wallaroo 13-11-2009 6:26 Print reply

Posts: 973
ik heb een probleem met mijn wallaroo ik had hier al een topic over geplaatst, en moest het in het kvt doen.

hij wil dus niet op toeren komen

volgens jullie moesten er andere rolletjes in dus ik heb dat gedaan maar hij wil nu nog niet op toeren komen, mijn vader zei is het niet weer je spie van je onsteking? kan dat?


 
XDr4g0nX 13-11-2009 6:32 Print reply

Posts: 3526
Heb je nog een begrenzde CDI?
 
Signature: [==||========] 20% complete
honda wallaroo 13-11-2009 6:33 Print reply

Posts: 973
ja
 
Royal Club 13-11-2009 7:07 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Heb je nog een begrenzde CDI?


waarom denk jij dat elke brommer een cdi begrenzing heeft?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
XDr4g0nX 13-11-2009 7:08 Print reply

Posts: 3526
Misschien moet je die dan even ontgrenzen, scheelt je meteen weer toeren en dus een paar extra km/h

En het kan misschien ook zo zijn dat hij te veel lucht binnenkrijgt, vaak houd hij dan in en kan hij niet op toeren komen.

@royal
Elke km telt toch, mensen die hem nog niet ontgrensd hebben moeten dat gewoon zsm doen

En ik heb ook een klasgenoot die had er van alles aan gedaan om zijn speedfightje op te voeren, met 70cc 20mm carb etc...
Tot hij er achter kwam dat hij nog steeds even hard reed, en toen was mijn vraag...CDI?

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 13-11-2009 om 7:16 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Thomasbk 13-11-2009 8:38 Print reply
Posts: 9
Een uitlaat versturen via de post hoe werkt dat ?

Thomas haalt een doos die past, daarna gooit thomas er heel veel schuimzooi bij.

en dan moet ik naar het postkantoor ? of kan het postkantoor ook mijn uitlaat inpakken ?
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-11-2009 9:06 Print reply

Posts: 12846
Goedkoper als je hem zelf inpakt. Verder weet ik niet zeker of ze bij het postkantoor een juist formaat doos heeft. Maar jij pakt hem in, adres en dingen noteer je, je loopt naar het postkantoor, zegt tegen de medewerker: 'Deze wil ik verstuurd hebben', zij weegt hem, zegt jou wat het kost, jij rekent af en hij wordt verstuurd .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
der Chef 13-11-2009 9:14 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Misschien moet je die dan even ontgrenzen, scheelt je meteen weer toeren en dus een paar extra km/h

En het kan misschien ook zo zijn dat hij te veel lucht binnenkrijgt, vaak houd hij dan in en kan hij niet op toeren komen.

@royal
Elke km telt toch, mensen die hem nog niet ontgrensd hebben moeten dat gewoon zsm doen

En ik heb ook een klasgenoot die had er van alles aan gedaan om zijn speedfightje op te voeren, met 70cc 20mm carb etc...
Tot hij er achter kwam dat hij nog steeds even hard reed, en toen was mijn vraag...CDI?

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 13-11-2009 om 7:16 uur.


Hij bedoeld dat niet alle brommers op CDI begrenst zijn..
 
XDr4g0nX 13-11-2009 9:17 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
[...]


Hij bedoeld dat niet alle brommers op CDI begrenst zijn..


Dat snap ik ook wel, sommige hebben idd geen begrenzing
Alleen wist ik dat een Honda Wallaroo standaard een CDI begrenzing heeft
 
Signature: [==||========] 20% complete
RS2Racer91 13-11-2009 14:23 Print reply

Posts: 1540
hallo allemaal

mn set up
50 cc ori senda
technigas enox
13 44

nu wil ik een andere carbrateur omdat ie bovenin niet lekker loopt met de standaard carb, mij werd een dell'ortho black racing aangeraden
moet ik dan de 19 of de 21 mm nemen?
http://www.josdijkma...d&productId=3623

en past deze gewoon in het standaard spruitstuk en luchtfilterslang?
 
perryjong 13-11-2009 14:29 Print reply

Posts: 325
wat is het beste blok?

wat is beter een am6 blok of een honda mb/mt blok?
 
w0ut3r 13-11-2009 14:37 Print reply

Posts: 1350
krijg net me uitlaat binnen, yasuni HMR/2...
Zit er geen ophangbeugel bij en geen veer voor de flens...

Morgen ga ik zoieso me nieuwe setup derop knallen en dus ook de uitlaat, hoe kan ik dit dus ff professories oplossen?
Gaan de veren van de ori uitlaat passen (tzr)?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 109520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 103 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 102, 103, 104 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved