Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Binnenrotorontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58459 - Binnenrotorontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 4-9-2009 14:14 Print topicpost

Posts: 5285
Ik heb een paar vraagjes over de HPI binnenrotorontsteking voor Puch Maxi:

-Wat verandert er kwa vermogen? Sneller optrekken/hogere top oid?
-Is het mogelijk/logisch om het op je dagelijkse Puch Maxi te zetten, met alles ori behalve uitlaat?
-Heb je nog verlichting met een binnenrotorontsteking?
-Slijten dingen sneller, is het gevaarlijker?
-Wat is precies het technische verschil tussen een normale en binnenrotorontsteking?

Alvast bedankt!
 

honda fryslan 4-9-2009 14:17 Print reply

Posts: 1914
heeft weinig tot geen zin op zo'n puch als jij hebt..

niet doen dus
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Paul de Salmiakbal 4-9-2009 14:26 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
heeft weinig tot geen zin op zo'n puch als jij hebt..

niet doen dus


En antwoord op mn andere vragen?
 
honda fryslan 4-9-2009 14:30 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik heb een paar vraagjes over de HPI binnenrotorontsteking voor Puch Maxi:

-Wat verandert er kwa vermogen? Sneller optrekken/hogere top oid?
in jou geval zal er weinig tot niks veranderen wat optrekken en top betreft

-Is het mogelijk/logisch om het op je dagelijkse Puch Maxi te zetten, met alles ori behalve uitlaat?
mogelijk is het wel
logisch is het niet omdat je 200 euro betaald voor iets wat vrijwel niks helpt

-Heb je nog verlichting met een binnenrotorontsteking?
met een lichtspoel die je er bij moet kopen heb je wel licht maar weinig

-Slijten dingen sneller, is het gevaarlijker?
slijtage valt wel mee en is niet gevaarlijk lijkt mij..

-Wat is precies het technische verschil tussen een normale en binnenrotorontsteking?

gewicht van het vliegwiel, ontstekingstijdstip etc.

Alvast bedankt!

geen dank



 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Paul de Salmiakbal 4-9-2009 14:32 Print reply

Posts: 5285
Ok dankjewel
 
PraatPaal 4-9-2009 14:40 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ik heb een paar vraagjes over de HPI binnenrotorontsteking voor Puch Maxi:

-Wat verandert er kwa vermogen? Sneller optrekken/hogere top oid?
Toerental bouwt sneller op, ter bevordering van de gasreactie
-Is het mogelijk/logisch om het op je dagelijkse Puch Maxi te zetten, met alles ori behalve uitlaat?
NEE
-Heb je nog verlichting met een binnenrotorontsteking?
Je kunt een lichtspoel (meerprijs) monteren maar de opbrengst is nihiel
-Slijten dingen sneller, is het gevaarlijker?
Je lagers, ongeveer 4x zo snel
-Wat is precies het technische verschil tussen een normale en binnenrotorontsteking?
Lagere vliegwielmassa en betere ontstekings curve, ook kan de onsteking meer toeren aan als de standaart onsteking, maar dat heeft niets met jouw setup te doen

Alvast bedankt!


 

Dit topic is 678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved