Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - CB50; Nieuwe uitlaat klaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #58171 - CB50; Nieuwe uitlaat klaar
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 15742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Matthijs-CB50 18-8-2009 14:04 Print topicpost

Posts: 60
Hallo,

Na een dag hard werken gister is mijn uitlaat eindelijk klaar.
Ik was eerst van plan om een Yoshimura demper te kopen, maar uiteindelijk had mijn oom nog een hele mooie demper voor mij liggen.
Een chromen demper, die bijna precies hetzelfde is als de originele CB demper. Alleen deze is open en maakt een hoop meer lawaai!
We hebben deze uitlaat passend gemaakt aan een CB voorbocht, en de demper heeft als steun de achterkant van de voetsteunplaat.
De bocht heb ik matzwart gespoten.
Dit is het resultaat!












Een probleem:
Hij maakt veel te veel lawaai. We hebben al een kleine vernauwing gemaakt, maar dit helpt slechts een beetje. Heeft iemand tips om hem minder DB's te laten maken?

Nog een probleem:
De uitlaat is haast geheel open, is dit slecht voor het vermogen?
Eerst liep de brommer max. 60, nu haalt hij geen 50. Hij begint te stotteren vanaf 6500 toeren!

Filmpje:



groeten

Dit bericht is gewijzigd door Matthijs-CB50 op 18-8-2009 om 14:16 uur.
 
Honda CB50J

dutschbird 18-8-2009 14:06 Print reply

Posts: 1760
probleem 1: demperwol misschien een optie?

probleem 2: opnieuw afstellen
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Matthijs-CB50 18-8-2009 14:19 Print reply

Posts: 60
Waarom zou die opnieuw afgesteld moeten worden?
Hij is een week voor de nieuwe uitlaat compleet afgesteld door een specialist
 
Honda CB50J
MarTijn tzr 18-8-2009 14:32 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Waarom zou die opnieuw afgesteld moeten worden?
Hij is een week voor de nieuwe uitlaat compleet afgesteld door een specialist


db-killer maken. gat aan de achterkant van de uitlaat maken. (het liefst onderkant natuurlijk) dan een soort dekseltje dat precies in de uitlaat past erin vastbouten

oja afstellen is wel handig want hij heeft immers een andere uitlaat
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Uncle BLAM 18-8-2009 17:20 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Waarom zou die opnieuw afgesteld moeten worden?
Hij is een week voor de nieuwe uitlaat compleet afgesteld door een specialist


met een andere uitlaat krijg je een andere flow door je blok en stromen b.v de uitlaat gassen sneller uit waardoor er ineens meer lucht/benzine mengsel je cilinder in kan stromen waardoor de lucht/benzine verhouding anders wordt

afstellen is overigens niet zo moeilijk, dat kan jij ook doen, je draait het vlotterbakje onder de carburateur vandaan en vervangt de hoofd sproeier door een iets grotere ( of kleinere ) b.v. je hebt een sproeier maat 70 en je schroeft er een maat 74 in en kijkt of 'ie daarmee beter loopt

(bougie kan je als richtlijn gebruiken, als 'ie er wit uit ziet zoals een nieuwe bougie is je sproeier te klein, hij moet heel licht bruin zijn bij goed afgesteld, en goed rijden natuurlijk)
 
een BF teller is sneller
Matthijs-CB50 18-8-2009 17:25 Print reply

Posts: 60
Als het goed is komt er binnenkort een andere carb op. Hij heeft nu een 13 mm, maar ik ben van plan een 18 mm te nemen. Dit ook omdat er een snelle nokkenas op komt.

Maar kan het ook zin hebben om het mengsel wat rijker te zetten? Of moet ik echt naar de sproeier gaan kijken?
 
Honda CB50J
steef ts70xk 18-8-2009 17:26 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Als het goed is komt er binnenkort een andere carb op. Hij heeft nu een 13 mm, maar ik ben van plan een 18 mm te nemen. Dit ook omdat er een snelle nokkenas op komt.

Maar kan het ook zin hebben om het mengsel wat rijker te zetten? Of moet ik echt naar de sproeier gaan kijken?

met je sproeier stel jij je mengsel af
 
Matthijs-CB50 18-8-2009 17:34 Print reply

Posts: 60
Ooh oke
Zon techneut ben ik niet, maar ik bedoel, mijn mengsel staat nu niet op zijn rijkst... Ik kan toch ook eerst het mengsel rijker zetten om te kijken of dat gaat, en daarna misschien een grotere sproeier?
Of praat ik nu weer onzin?:P
 
Honda CB50J
-Tom- 18-8-2009 17:34 Print reply

Posts: 4150
Idd, wat rijker zetten (dus sproeier groter).
Verder is dit echt zo'n megafoondemper (zonder demper) geluid, hier kan je niet veel aan veranderen. Zo'n Yoshimura absorptiedemper klinkt veel mooier, ofjah, hoeft niet eens Yoshimura, gewoon een absorptiedemper klinkt mooier. Veel dieper, donkerder en warmer geluid.
Edit:
Je praat nu onzin. Je mengsel bij volgas zet je rijker door er een grotere sproeier in te doen.

Dit bericht is gewijzigd door -Tom- op 18-8-2009 om 17:35 uur.
 
FTS Member
Matthijs-CB50 18-8-2009 18:21 Print reply

Posts: 60
Hoezo, ik kan de carb toch ook afstellen met stelschroeven aan de zijkant?

Dit bericht is gewijzigd door Matthijs-CB50 op 18-8-2009 om 18:21 uur.
 
Honda CB50J
WestlandMB 18-8-2009 18:29 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Hoezo, ik kan de carb toch ook afstellen met stelschroeven aan de zijkant?

Dit bericht is gewijzigd door Matthijs-CB50 op 18-8-2009 om 18:21 uur.



hooguit stationair en lucht, lucht gewoon helemaal indraaien dan 1,5 slag terug, stationair gewoon helemaal in dan 1slag terug, en kijken of hij blijft lopen als hij WARM is en dan zo afstelen dat hij blijft lopen en niet te veel tering herrie maakt. overigens zou ik gewoon een demper in je uitlaat gooien Zijn vast wel gemaakt voor uitlaten met ongeveer dezelfde diameter, word wel weer slijpen, lassen, schuren en polijsten met je uitlaat vrees ik. en mooier word hij denk niet. probeer anders eerst demperwol kost toch neit zo veel en mocht het te weinig werken gewoon orginele uitlaat eropgooien of iets passends, zoals je al zij ben je geen techneut, dus niet te veel er aan beunen, kapot maken is makkelijker als fixen..
 
Rampoon 19-8-2009 10:12 Print reply

Posts: 108
tenzij deze jongeheer een verstelbare sproeier in zijn carb heeft. en die willen nog wel eens voorkomen bij de wat oudere brommertjes.

in dat geval moet hij aan zijn sproeier stelschroef draaien tot hij vind dat hij lekker rijdt
 
Live and let die
Matthijs-CB50 21-8-2009 18:14 Print reply

Posts: 60
Update:
Ik heb een 16 mm carb eronder nu.
Rijdt nu super, haalt makkelijk 60 en beukt lekker in de toeren! (11 a 12 k)
 
Honda CB50J
Ryon 21-8-2009 20:27 Print reply

Posts: 950
11/12k met viertakt?
 
Høken is normaal
Matthijs-CB50 21-8-2009 20:44 Print reply

Posts: 60
Ja, ze kunnen ook wel 15 k halen
 
Honda CB50J
Ice Ap rs50 21-8-2009 22:26 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Ja, ze kunnen ook wel 15 k halen


je praat echt onzin meneertje

15k met een oude cb50, haha

voor zover ik zie gaat je teller maar tot 8k
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 15742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved