Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 48 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

steenhoven 9-8-2009 19:36 Print reply
Posts: 54
ik vroeg me af hoeveel mm de cilinder is bij een 50cc suzuki tsx?
En bij 70cc?


 
Micha.L 9-8-2009 19:44 Print reply

Posts: 535
50cc is volgens mij 41mm en 70cc 47mm
 
stephan777 9-8-2009 19:46 Print reply

Posts: 7259
38mm=50cc
45mm=70cc
 
ChielTZR 9-8-2009 19:48 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
50cc is volgens mij 41mm en 70cc 47mm


Bestaat geen vaste definitie voor 50cc. ligt maar net aan welke slag/boring je hebt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
st.nyksterdriver 9-8-2009 19:50 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
38mm=50cc
45mm=70cc

dat klopt ook niet helemaal want een mallossi voor mt/mb is 63cc en 45.5 mm
 
Micha.L 9-8-2009 19:53 Print reply

Posts: 535
Ik ben er toch van overtuigd dat voor een tsx de 50cc 41mm is en de 70cc 47mm Check alle sites maar waar ze cilinders verkopen voor een tsx

Edit: Over het algemeen is het zo bij een tsx toch

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 9-8-2009 om 19:53 uur.
 
ChielTZR 9-8-2009 19:55 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik ben er toch van overtuigd dat voor een tsx de 50cc 41mm is en de 70cc 47mm Check alle sites maar waar ze cilinders verkopen voor een tsx

Edit: Over het algemeen is het zo bij een tsx toch

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 9-8-2009 om 19:53 uur.


Berekening voor inhoud:

inhoud = boring x slag
50cc = boring x slag

Boring heeft te maken met de diameter van de cilinder.
heb je grote boring maar kleinere slag, heb je dus ook kleinere cilinder nodig. zoals ik al zei, voor aantal cc's bestaat geen vaste boring.


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Micha.L 9-8-2009 19:56 Print reply

Posts: 535
btw, mijn Standaard tsx doet erg raar. Wil wel lopen op de reserve tank, maar niet op de gewone tank (waar genoeg in zit). Geeft soms symptomen van een te kleine sproeier, soms van een te grote

Zit nu sproeier 49 in, wat erg klein is, aangezien de std. sproeier 67.5 is. Was zo van bij de verkoper... Heeft het er een tijdje goed mee gedaan.

Iemand een idee naar welke sproeier ik ongeveer toe moet?
 
ChielTZR 9-8-2009 19:58 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
btw, mijn Standaard tsx doet erg raar. Wil wel lopen op de reserve tank, maar niet op de gewone tank (waar genoeg in zit). Geeft soms symptomen van een te kleine sproeier, soms van een te grote

Zit nu sproeier 49 in, wat erg klein is, aangezien de std. sproeier 67.5 is. Was zo van bij de verkoper... Heeft het er een tijdje goed mee gedaan.

Iemand een idee naar welke sproeier ik ongeveer toe moet?


wij weten niet wat de symptomen zijn. op bf staat wel een faq om je carb goed af te stellen. ik neem aan dat je dat al hebt doorgelezen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jeroentjen13 9-8-2009 20:01 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
btw, mijn Standaard tsx doet erg raar. Wil wel lopen op de reserve tank, maar niet op de gewone tank (waar genoeg in zit). Geeft soms symptomen van een te kleine sproeier, soms van een te grote

Zit nu sproeier 49 in, wat erg klein is, aangezien de std. sproeier 67.5 is. Was zo van bij de verkoper... Heeft het er een tijdje goed mee gedaan.

Iemand een idee naar welke sproeier ik ongeveer toe moet?



mss zit je kraantje verstop als hij op gewoon staat?
 
Micha.L 9-8-2009 20:24 Print reply

Posts: 535
Ja, heb de faq al doorgelezen Ben niet zo'n enorme noob hoor
Maar goed, lijkt me grote stap om bijna 20 maten groter te nemen ineens (van 49 naar 67.5) Maar ik ga binnekort toch nieuwe setup monteren -50cc snel i.c.m. 16mm Mikuni en Proma- dus dan ga ik sowieso aan het afstellen
 
steef ts70xk 9-8-2009 20:53 Print reply

Posts: 3244
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steenhoven
ik vroeg me af hoeveel mm de cilinder is bij een 50cc suzuki tsx?
En bij 70cc?



50cc 41mm 70cc 47mm zoals micha l al zegt
 
Killingsnake 9-8-2009 22:15 Print reply

Posts: 21
Ik heb een vriend hier in de geburen die een derbi heeft. Nu rijd dat ding 100, en moet afgevoerd worden voor tegen volgend jaar wanneer ie 16 is mee op de baan te kunnen..

Setup heb ik lichtjes kunnen bekijken, staat een lc malossi cilinder op, een hebo uitlaat en een of andere grotere carb..

Z'n vader zou 'm graag tot 60 krijgen. Nu lijkt me het beste om enkel een ori cilinder te plaatsen, of alleszins een snelle 50, als die bestaan. En dan de twv veranderen zodat ie 60 in het rood doet, en dat die jongen (is de eerste keer dat ie gaat op de baan rijden dus mag niet te krachtig zijn) eigenlijk verplicht is om minder dan 60 te rijden wil ie z'n motor wat sparen..


Nu, mijn vragen.. Lijkt dit goed te doen? Is die hebo uitlaat gehomologeerd (lijkt me niet)? Het is een Derbi 'DRD' Nu vind ik op internet niets van DRD. Is dit dan een derbi senda, zoja, waar vind ik het specifieke type of zijn deze motorisch allemaal hetzelfde?
 
WestlandMB 9-8-2009 22:29 Print reply

Posts: 1338
heeft een orginele mikuni 21mm naast de stationair schroef nog een luchtstelschroef? bij mij zit er namelijk een rond gat met schroefdraad en me mb zuipt als de nete, dus ik denk dat hij een luchtschroef mist, en dan beter kan worden afgesteld.. iemand die het weet?
 
Maeddy 10-8-2009 11:44 Print reply

Posts: 1059
beste bf'ers,

Ik wilde mijn velgen graag ontvetten, en ik heb dat laatst gedaan in de werkplaats met een kwast en een of ander goedje waarvan ik de naam vergeten ben. Nu dacht ik dat dat wasbenzine is. Heb ik dat juist?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 102055 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 48 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved