Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 159 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 17-9-2009 15:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]


Welke brommer? Welke setup?

Bij men nsr standaard setup met tecno uitlaat was de ring een 21 mm. (diameter)

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-9-2009 om 15:27 uur.


gewoon ring inzetten, en uitboren tot je de gewenste snelheid hebt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Rieju_Stefan 17-9-2009 15:34 Print reply

Posts: 1146
Het gaat om een Rieju RR, alles std. maar dan met Metrakit thrower dus.

En ik zou dan graag de diameter van het gat in de ring willen weten, hoeveel als dat ongeveer moet zijn.
 
Joop_Karel_Spank 17-9-2009 15:36 Print reply
Posts: 278
als ik jou was zou ik de ringmaat staptgewijs opvoeren totdat je aan de gewenste snelheid zit. Er is voor zover ik weet geen standaardmaat voor een ring bij een setup met third party onderdelen die goed genoeg werkt zodat je op 10km/h precies kan afstellen. Ik zou gewoon een ring inlassen(liefst aan het einde maar ik weet niet of dat handig is) en dan iedere keer een beetje verder uitboren totdat je op de gewenste snelheid zit.

Of je stuurt de uitlaat terug omdat ze ongelijk hadden en je een uitlaat stuurden die niet eens aan de wettelijke eisen voldoet. Dus dat het hun fout is als het ware. Want dat is het eigenlijk ook :P kunnen ze moeilijk gaan beweren: 'maar je hebt hem al gebruikt'

succes!
 
Rieju_Stefan 17-9-2009 15:44 Print reply

Posts: 1146
Ja ik wacht nu ook nog af op een reactie van hun, hun wouden er zelf ook 1 bijbestellen en kijken of daar een begrenzer inzit..

Maar anders wou ik een ring aan het begin van de uitlaat erin leggen, daar zit al iets een randje voor de cilinder pasbus, dus dan kan ik er eerst een ring inleggen en dan die cilinder pasbus erin doen..

Maar met hoeveel mm zou ik ongeveer kunnen beginnen?
 
prullebak 17-9-2009 15:56 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]

Heb zelf mijn ketting vervangen mbv slijpschijf (op maat maken) stevige hamer, enkele schroevendraaieres en een dopensetje (platte zeskantsleutels gaan ook best hoor) Is mij gelukt zonder enige kennis.

Wel goed opletten! Een ketting heeft een draairichting! Je kan ze in andere richting laten draaien ook maar die slijt rapper is me verteld (zowel tandwielen als ketting)

Ketting koop je op bepaalde lengte. Moe maar eens opzoeken hoeveel schakels je minimum nodig hebt. Of ga naar de brommerwinkel en vraag een ketting voor jouw type brommer.

De ketting aanelkaar zetten hebeurt dmv een schakel die open kan. Dit is een halve schakel (met 2pinntjes) hiervan steek je elk pinnetje door een uiteinde van de ketting. (zodat je een cirkel krijgt) als je dit hebt gedaan plaats je er het "8tje' op. Dit is de andere kant van de schakel een plaatje in 8 vorm met 2 gaatjes in. Dit past over de uitstekende pinnetjes. Dan heb je een soort paperclip erbijzitten. Deze schuif je over de 2 schakels (richting weet ik niet meer).

Zet tevens je achterwiel helemaal vooruit wanneer je de oude ketting erafhaalt en wanner je de nieuwe eropzet. Wanneer de nieuwe erop ligt (zo strak mogelijk) trek je je wiel achteruit tot ze mooi gespannen staat (zou 1cm naar boven en 1 naar onder max. mogen kunnen bewegen) dan juist kettingdeksel er terug op en klaar is kees.

Succes!
Wou in begin niet hele uitleg schrijven maar mss heb je er wat aan Als je dit al wist nouja. Dan is het een controle.

Btw: Dit is hoe ik het deed en het werkt al 7500 km kan zijn dat ik fouten maakte.

Vergeet ook niet je wiel na een week nog beetje achteruit te zetten. De ketting gaat nog een beetje rekken. (ook met de 1cm boven en onder zetten dan)

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-9-2009 om 15:25 uur.


oke thanks man nu moet het wel lukken
 
SebasOpWeg 17-9-2009 16:24 Print reply

Posts: 178
Nog een keer:

ik had denk ik valse lucht bij de carburateur van mijn yamaha dt50mx (deze was krom bij de aansluiting op het spruitstuk). Nou had ik nog een 20mm mikuni liggen en die erop gezet ipv de 16mm mikuni die erop zat, om te kijken of het aan de carb lag dat de brommer niet liep en of het echt valse lucht was. Nou doet ie het met de 20mm goed, hij trekt door en loopt. kan het zo zijn omdat de carburateur groter is dan de vorige dat ie goed loopt? (Dus dat ie eerst te weinig benzine kreeg met de 16mm) of zou hij ook goed lopen als ik er weer een 16 mm onder zet die wel goed is. Zou het dan aan de valse lucht gelegen hebben? want mij lijkt namelijk dat hij met een 20 mm (te)veel benzine krijgt en dus geen goede gasreactie zou hebben etc.

setup yamaha dt50mx:
50cc
20mm mikuni (op dit moment)
3kleps membraan
Proma uitlaat

bedankt

 
in de lucht
koetjeboe91 17-9-2009 16:33 Print reply

Posts: 2096
zoek een winkel met onderdelen voor een unilli cx 50.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ChielTZR 17-9-2009 16:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]

Heb zelf mijn ketting vervangen mbv slijpschijf (op maat maken) stevige hamer, enkele schroevendraaieres en een dopensetje (platte zeskantsleutels gaan ook best hoor) Is mij gelukt zonder enige kennis.

Wel goed opletten! Een ketting heeft een draairichting! Je kan ze in andere richting laten draaien ook maar die slijt rapper is me verteld (zowel tandwielen als ketting)

Ketting koop je op bepaalde lengte. Moe maar eens opzoeken hoeveel schakels je minimum nodig hebt. Of ga naar de brommerwinkel en vraag een ketting voor jouw type brommer.

De ketting aanelkaar zetten hebeurt dmv een schakel die open kan. Dit is een halve schakel (met 2pinntjes) hiervan steek je elk pinnetje door een uiteinde van de ketting. (zodat je een cirkel krijgt) als je dit hebt gedaan plaats je er het "8tje' op. Dit is de andere kant van de schakel een plaatje in 8 vorm met 2 gaatjes in. Dit past over de uitstekende pinnetjes. Dan heb je een soort paperclip erbijzitten. Deze schuif je over de 2 schakels (richting weet ik niet meer).

Zet tevens je achterwiel helemaal vooruit wanneer je de oude ketting erafhaalt en wanner je de nieuwe eropzet. Wanneer de nieuwe erop ligt (zo strak mogelijk) trek je je wiel achteruit tot ze mooi gespannen staat (zou 1cm naar boven en 1 naar onder max. mogen kunnen bewegen) dan juist kettingdeksel er terug op en klaar is kees.

Succes!
Wou in begin niet hele uitleg schrijven maar mss heb je er wat aan Als je dit al wist nouja. Dan is het een controle.

Btw: Dit is hoe ik het deed en het werkt al 7500 km kan zijn dat ik fouten maakte.

Vergeet ook niet je wiel na een week nog beetje achteruit te zetten. De ketting gaat nog een beetje rekken. (ook met de 1cm boven en onder zetten dan)

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-9-2009 om 15:25 uur.


1 cm speling? ga er dan maar eens opzitten, dan wordt hij nog strakker, en drempels vinden je wiellagers en je bloklagers niet fijn dan.

erop gaan zitten en dan ongeveer 2-3 cm speling.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Rieju_Stefan 17-9-2009 16:45 Print reply

Posts: 1146
Als ik een ringetje maak en begin met een gat van 8mm.
hoe hard zou hij dan ongeveer lopen met een std. rieju rr met Metrakit Thrower uitlaat? zelf dacht ik aan 30/40km/h met 8mm?

Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 17-9-2009 om 16:45 uur.
 
ReinoutC 17-9-2009 16:47 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


1 cm speling? ga er dan maar eens opzitten, dan wordt hij nog strakker, en drempels vinden je wiellagers en je bloklagers niet fijn dan.

erop gaan zitten en dan ongeveer 2-3 cm speling.


1 cm speling boven EN onder: 1+1=2 cm :p
 
ChielTZR 17-9-2009 16:55 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]


1 cm speling boven EN onder: 1+1=2 cm :p


leg het duidelijk uit dan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Joop_Karel_Spank 17-9-2009 16:58 Print reply
Posts: 278
ik verwacht niet dat het lineair zal gaan, ik denk dat hij tot een bepaald punt telkens stikt of bedompt loopt en dan gaat hij opeens snel omhoog qua top snelheid. dus dat je bijvoorbeeld eerst van 8-9mm gaat en dr gebeurt niets terwijl als je je 10mm gat nog eens dunnetjes overdoet dat er dan opeens 5km/h bijkomt(voobeeld)
 
Fabio 17-9-2009 17:09 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: prullebak
[...]


oke dan koop ik ook meteen een kettingpons en de kettingspanner is die ook nodig?


Kettingspanners heb je wel nodig ja, maar deze zitten hoogstwaarschijnlijk al op je brom. Bekijk ze even en beoordeel of ze vervangen moeten worden. Een kettingpons is trouwens niet erg duur en vele malen veiliger dan met je slijpschijf aan de gang te gaan. Werkt tevens nog vele malen makkelijker ook.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 17-9-2009 17:52 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik weet niet wat je met een beetje werk bedoelt, maar een tsx die motorisch in orde is gaat echt wel voor meer weg dan 350 hoor

de kabelboom is schijnbaar verrot, ding loopt ook dan wel/dan niet. er zit schijnbaar een nieuwe cilinder, carb, bobine op en een nieuw setje banden. incl. kenteken

het zit eigenlijk zo; dat ding is op marktplaats net aan mijn neus voorbij gegaan.. degene die hem gekocht heeft wil hem wel weer kwijt, maar hij heeft het over 600 euro (250 voor gegeven weet ik)
dus wat is hij nu waard
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Che Spettacolo 17-9-2009 18:05 Print reply

Posts: 287
dus als ik het goed begrijp kan een "gewone" ring (zoals bij bij bouten en moeren worden gebruikt) geen kwaad voor je bromfiets als je die in de uitlaat plaatst als begrenzer?

en wanneer is het handig om er een betere krukas in te zetten?
 

Dit topic is 102005 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 159 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved