Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 629 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 150 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 102001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekie - Administrator 14-9-2009 18:25 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
[...]

4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet


Waar baseer je op dat tegendruk niet variabel is?
 
Haaks de hoek om!
Pau1 14-9-2009 18:28 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
[...]

4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet

Dat is dan het antwoord op de vraag: waarom heeft een 4-takt meer koppel dan een 2-takt.
En dan nu nog: waarom heeft een 2-takt meer vermogen?

 
Sherwin 14-9-2009 18:30 Print reply

Posts: 561
heeft ie dat dan?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]Waar baseer je op dat tegendruk niet variabel is?


omdat anders de tegendruk t zelfde blijft,e n dan zou je dus overal een ''powerband'' moeten hebben.


Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 14-9-2009 om 18:31 uur.
 
koekie - Administrator 14-9-2009 18:33 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
heeft ie dat dan?

[...]


omdat anders de tegendruk t zelfde blijft,e n dan zou je dus overal een ''powerband'' moeten hebben.


Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 14-9-2009 om 18:31 uur.



Ik ken velen 2 takt's met een variabele tegendruk.
 
Haaks de hoek om!
Pau1 14-9-2009 18:34 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
heeft ie dat dan?

Uitgaande van gelijke cilinderinhoud volgens mij wel.
Volgens mij is het antwoord dat een 2-takt een onvolledigere cilindervulling heeft dan een 4-takt, hierdoor is de verbranding minder explosief en zal een 2-takt dus ook minder koppel hebben. Een 2-takt motor heeft echter wel 2x zoveel verbrandingen dan een 4-takt (2-takt 1x per omwenteling van de krukas, 4-takt 1x per 2 omwentelingen van de krukas), op basis hiervan zou je dus zeggen dat een 2-takt meer vermogen kan leveren, omdat er vaker een verbranding plaats vindt.
 
Maakje 14-9-2009 18:41 Print reply

Posts: 808
Weet iemand waar ik shockdemper kappen kan krijgen? Het liefst met link.

Bedankt!
 
bloaze manne, meej diene woage!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 14-9-2009 18:46 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maakje
Weet iemand waar ik shockdemper kappen kan krijgen? Het liefst met link.

Bedankt!

schokdemper kappen? met link?
welke brommer praten we trouwens over?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Niek de Wildt 14-9-2009 18:48 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?



vermogen = koppel x toeren
Laat dit eens goed doordringen.

2takt heeft elke rotatie een ontbranding en maakt dus makkelijker meer toeren.
Maar omdat hij de 4 stappen (inlaat, comprimeren, arbeid en uitlaat) allemaal in 2 slagen moet doen is de efficientie veel kleiner.

Een 4takt heeft 4slagen om de 4 stappen van verbranding uit te voeren, en voert deze stappen dus ook "beter" uit, maar heeft daarbij maar 1 ontbranding per 2 rotaties (waar de 2takt dus 1 bij 1 had).
Dus het toerental is lager, maar de efficientie hoger.

Een 2takt kan dus bijv een lager koppel hebben maar bij een hoger toerental, en dus meer vermogen.
Waarbij een 4takt dus meer koppel bij een lager toerental kan hebben maar daarmee dus ook minder vermogen.
 
Mt5_grolsch 14-9-2009 18:52 Print reply

Posts: 2014
welk membraam is beter voor in mijn senda?
malossi vl15
of
v force3 van am6 pasmaken?(want dat is mogelijk tog?)

setup:
50cc bidalot
doppler uitlaat(word opmaat)
16mm dellie(word mieschien valstroom)
pvl analog
hebo kruksjas



gegroet Eef

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Royal Club 14-9-2009 18:53 Print reply

Posts: 60390
je kan bij VHM een vforce voor derbi krijgen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mt5_grolsch 14-9-2009 18:56 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je kan bij VHM een vforce voor derbi krijgen


ja maar das mij te duur

kan voor weinig geld aan een vforce komen voor ma6 en vl 15 voor derbi dus
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Royal Club 14-9-2009 18:57 Print reply

Posts: 60390
denk dat ori derbi met membraan kleppen beste oplossing is
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-9-2009 19:01 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
[...]

4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet


hehehe wat een onzin.
een viertakt heeft trouwens evengoed tegendruk nodig. Het is niet noodzakelijk, maar met de tegenwoordige techniek heb je altijd tegendruk en icm klepoverlap heeft die tegendruk een behoorlijk groot effect.

mooi voorbeeld is dat mijn vtwin motor één gescheurde uitlaatpijp heeft, waardoor de motor merkbaar minder goed loopt en mn hele pijp onder de roet zit omdat die blijkbaar een rijker mengsel krijgt (wat ook logisch is).

 
Too cool for school!
Maup 14-9-2009 19:10 Print reply

Posts: 4353
iemand die iets van mij wil kopen wil geld overmaken naar mijn rekening, nu heeft hij de plaats van de (rabo)bank nodig waar ik m'n rekening geopend heb.
Is dat normaal?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
MarTijn tzr 14-9-2009 19:24 Print reply

Posts: 6970
nauw heb ik mijn vespa si even uit elkaar gehaalt,

benzinetank was een beetje verstopt dacht ik. dus ff zonder blok eronder door gespoelt.
nau heb ik hem weer in elkaar, maar de decompressie-kabel is geknapt, en werkt dus niet meer. nu heb ik dat decompressie-ding ingedrukt met een stalen buis en daarna weer losgelaten. dan zou die het in principe toch moeten doen? hij maakt geen slagen
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!

Dit topic is 102001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 150 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 149, 150, 151 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved