koekie - Administrator |
14-9-2009 17:21 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Mss wordt dit gezien als dubbelpost omdat ik het eerder al gevraagd heb in een gewoon topic. Ik denk dat dit in dit topic ook niet zo erg is. Helaas is het plan toen niet doorgegaan. Nu ben ik het van plan echt te gaan doen.
[...]
Nog eens (geen antwoord)
een puch maxi is idd de simpelste brommer die ik ken. Qua sleutelen, en onderdelen-beschikbaarheid dan.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
- Han - |
14-9-2009 17:23 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Mss wordt dit gezien als dubbelpost omdat ik het eerder al gevraagd heb in een gewoon topic. Ik denk dat dit in dit topic ook niet zo erg is. Helaas is het plan toen niet doorgegaan. Nu ben ik het van plan echt te gaan doen.
[...]
Nog eens (geen antwoord)
http://www.brommerfo...es/detail/29765/last
hier staat een mooie motor voor weinig geld. Zag em toevallig staan bij de sales
|
|
<10.000 posts |
|
ReinoutC |
14-9-2009 17:27 |
 Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]
http://www.brommerfo...es/detail/29765/last
hier staat een mooie motor voor weinig geld. Zag em toevallig staan bij de sales
Thx maar ik ben bang dat een 750cc wel duur kan worden als paar dingen kapot gaan.
Ben ik niet goedkoper af met een pitbike of pocket ofzo. Of kan je niet veel met die bikes?
|
|
|
|
- Han - |
14-9-2009 17:28 |
 Posts: 9667 |
die pitbike zooi kan je ook alleen maar verlies op maken. 2de hands gaan ze altijd kapot of ze zijn al kapot. Niet aan beginnen
|
|
<10.000 posts |
|
ReinoutC |
14-9-2009 17:42 |
 Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
die pitbike zooi kan je ook alleen maar verlies op maken. 2de hands gaan ze altijd kapot of ze zijn al kapot. Niet aan beginnen
Ok. Is een degelijke mobylette zoals een peugeot 103 oldtimer dan niet ideaal om op te knappen?
|
|
|
|
Pau1 |
14-9-2009 17:52 |
 Posts: 418 |
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?
|
|
|
|
ReinoutC |
14-9-2009 17:54 |
 Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?
2takt gaat in 2 takten en gaat dus om de 2takten een verbranding maken een viertakt doet dit slechts om de 4 keer. Daarom zou die krachtiger zijn. Ben niet zeker of het juist is maar zo heeft een vriend het me simplistisch uitgelegd xd!
|
|
|
|
Freddy-fish |
14-9-2009 17:55 |
 Posts: 2129 |
ja en weet dan iemand ook gelijk een mooie motorfiets voor een licht rijbewijs. dus een 125 ofzo niet met een begrenste r6 aankome want dat kan helemaal niet
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Pau1 |
14-9-2009 18:04 |
 Posts: 418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]
2takt gaat in 2 takten en gaat dus om de 2takten een verbranding maken een viertakt doet dit slechts om de 4 keer. Daarom zou die krachtiger zijn. Ben niet zeker of het juist is maar zo heeft een vriend het me simplistisch uitgelegd xd!
Dan heeft ie het wel erg fout uitgelegd, ik zou zeggen lees is een paar sites door, wordt je weer wat wijzer van denk
|
|
|
|
pckor |
14-9-2009 18:07 |
 Posts: 1364 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?
Hoe kom je daarbij?
Zover ik weet is dat niet zo.
|
|
|
|
Pau1 |
14-9-2009 18:11 |
 Posts: 418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]
Hoe kom je daarbij?
Zover ik weet is dat niet zo.
Hoe ik erbij kom weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij is het wel zo hoor
|
|
|
|
rens tzr |
14-9-2009 18:15 |
Posts: 244 |
hoe sluit ik m'n toere teller van m'n tzr aan op m'n binnen rotor
|
|
|
|
yamahadtt |
14-9-2009 18:17 |
Posts: 225 |
welke olie kan in mijn standaard Yamaha DT50 MX?
synthetische olie? of Castrol mengolie 2-takt power RS?
|
|
|
|
rens tzr |
14-9-2009 18:19 |
Posts: 244 |
castrol is het beste
|
|
|
|
Sherwin |
14-9-2009 18:23 |
 Posts: 561 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]
2takt gaat in 2 takten en gaat dus om de 2takten een verbranding maken een viertakt doet dit slechts om de 4 keer. Daarom zou die krachtiger zijn. Ben niet zeker of het juist is maar zo heeft een vriend het me simplistisch uitgelegd xd!
4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet
|
|
|
|