Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1006 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 149 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekie - Administrator 14-9-2009 17:21 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Mss wordt dit gezien als dubbelpost omdat ik het eerder al gevraagd heb in een gewoon topic. Ik denk dat dit in dit topic ook niet zo erg is. Helaas is het plan toen niet doorgegaan. Nu ben ik het van plan echt te gaan doen.

[...]


Nog eens (geen antwoord)



een puch maxi is idd de simpelste brommer die ik ken. Qua sleutelen, en onderdelen-beschikbaarheid dan.

 
Haaks de hoek om!
- Han - 14-9-2009 17:23 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Mss wordt dit gezien als dubbelpost omdat ik het eerder al gevraagd heb in een gewoon topic. Ik denk dat dit in dit topic ook niet zo erg is. Helaas is het plan toen niet doorgegaan. Nu ben ik het van plan echt te gaan doen.

[...]


Nog eens (geen antwoord)



http://www.brommerfo...es/detail/29765/last

hier staat een mooie motor voor weinig geld. Zag em toevallig staan bij de sales
 
<10.000 posts
ReinoutC 14-9-2009 17:27 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]


http://www.brommerfo...es/detail/29765/last

hier staat een mooie motor voor weinig geld. Zag em toevallig staan bij de sales


Thx maar ik ben bang dat een 750cc wel duur kan worden als paar dingen kapot gaan.

Ben ik niet goedkoper af met een pitbike of pocket ofzo. Of kan je niet veel met die bikes?
 
- Han - 14-9-2009 17:28 Print reply

Posts: 9667
die pitbike zooi kan je ook alleen maar verlies op maken. 2de hands gaan ze altijd kapot of ze zijn al kapot. Niet aan beginnen
 
<10.000 posts
ReinoutC 14-9-2009 17:42 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
die pitbike zooi kan je ook alleen maar verlies op maken. 2de hands gaan ze altijd kapot of ze zijn al kapot. Niet aan beginnen


Ok. Is een degelijke mobylette zoals een peugeot 103 oldtimer dan niet ideaal om op te knappen?
 
Pau1 14-9-2009 17:52 Print reply

Posts: 418
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?

 
ReinoutC 14-9-2009 17:54 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?



2takt gaat in 2 takten en gaat dus om de 2takten een verbranding maken een viertakt doet dit slechts om de 4 keer. Daarom zou die krachtiger zijn. Ben niet zeker of het juist is maar zo heeft een vriend het me simplistisch uitgelegd xd!
 
Freddy-fish 14-9-2009 17:55 Print reply

Posts: 2129
ja en weet dan iemand ook gelijk een mooie motorfiets voor een licht rijbewijs. dus een 125 ofzo niet met een begrenste r6 aankome want dat kan helemaal niet
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Pau1 14-9-2009 18:04 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]


2takt gaat in 2 takten en gaat dus om de 2takten een verbranding maken een viertakt doet dit slechts om de 4 keer. Daarom zou die krachtiger zijn. Ben niet zeker of het juist is maar zo heeft een vriend het me simplistisch uitgelegd xd!


Dan heeft ie het wel erg fout uitgelegd, ik zou zeggen lees is een paar sites door, wordt je weer wat wijzer van denk
 
pckor 14-9-2009 18:07 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pau1
Wie kan mij even kort en duidelijk uitleggen waarom een 4-takt motor meer koppel heeft dan een 2-takt (met gelijke inhoud), en waarom de 2-takt motor meer vermogen heeft dan een 4-takt?


Hoe kom je daarbij?
Zover ik weet is dat niet zo.
 
Pau1 14-9-2009 18:11 Print reply

Posts: 418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

Hoe kom je daarbij?
Zover ik weet is dat niet zo.

Hoe ik erbij kom weet ik eigenlijk niet, maar volgens mij is het wel zo hoor
 
rens tzr 14-9-2009 18:15 Print reply
Posts: 244
hoe sluit ik m'n toere teller van m'n tzr aan op m'n binnen rotor
 
yamahadtt 14-9-2009 18:17 Print reply
Posts: 225
welke olie kan in mijn standaard Yamaha DT50 MX?

synthetische olie? of Castrol mengolie 2-takt power RS?
 
rens tzr 14-9-2009 18:19 Print reply
Posts: 244
castrol is het beste
 
Sherwin 14-9-2009 18:23 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]
2takt gaat in 2 takten en gaat dus om de 2takten een verbranding maken een viertakt doet dit slechts om de 4 keer. Daarom zou die krachtiger zijn. Ben niet zeker of het juist is maar zo heeft een vriend het me simplistisch uitgelegd xd!

4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet
 

Dit topic is 101996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 149 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 148, 149, 150 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved