Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
|
Pagina 147 van 217
|
Dit topic is 101991 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kpotmake |
13-9-2009 20:25 |
 Posts: 3065 |
ik heb op mijn mh ryz (am6 dus) de volgende setup:
dr80 beetje getuned
hebo race krukas + pro race lagertjes
malossi koppeling veertjes
hpi
hebo membraan, en een of ander kort spruitstukje
17,5 carb
scr corse hm bovenlangs (geen racing line)
power filter
13-53
dit loopt net 90.. en optrekken doet ie wel redelijk, maar ook niet bijzonder (wheelie gaat alleen in zijn 1, 2 krijg je hem wel een stukje omhoog maar niet ver genoeg)
dit terwijl ik overal lees van mensen die een std dr80 hebben, std uitlaat etc. die dan al tegen de 100 rijden, en dat ding van mij met hpi en al wil net 90 lopen. Wil dat dan zeggen dat dat allemaal bull is wat die mensen beweren? of doe ik iets verkeerd?
hij staat een heel klein beetje rijk afgesteld maar dat is zo weinig, daar kan het niet aan liggen
is die uitlaat van mij wel geschikt voor deze setup? of ligt het ergens anders aan?
iemand met een helemaal standaard derbi met alleen leovince v6 reed mij op de top eruit en dat kan ik niet hebben
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ChielTZR |
13-9-2009 20:25 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
[...]
Je kan ook turks typen, maar ik weet niet wat ze dan andwoorden...
typ engels als het een buitenlands bedrijf is (wat dit toch is)?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
tsxhunter |
13-9-2009 20:26 |
 Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
typ engels als het een buitenlands bedrijf is (wat dit toch is)?
oke, want dat weet ik dus niet.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Royal Club |
13-9-2009 20:27 |
 Posts: 60390 |
dan ga je dat toch uitzoeken
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
R.uben |
13-9-2009 20:39 |
Posts: 436 |
FF een vraagje dat niks met brommers te maken heeft, maar met Microsoft Word. Ik weet niet hoe ik het kan wegkrijgen, maar bij Word geeft hij constant vage tekens tussen letters en zinnen. Hoe krijg ik dit weg?
|
|
|
|
ChielTZR |
13-9-2009 20:45 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
FF een vraagje dat niks met brommers te maken heeft, maar met Microsoft Word. Ik weet niet hoe ik het kan wegkrijgen, maar bij Word geeft hij constant vage tekens tussen letters en zinnen. Hoe krijg ik dit weg?
control + shift?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
R.uben |
13-9-2009 20:53 |
Posts: 436 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
control + shift?
Nee, die ken ik wel, maar ik bedoel andere tekentjes.
Heb ze ergens weten te vinden, als je even bij Word naar Opmaak gaat en dan bij het kopje Alinea kijkt, zie je als pictogram zo'n lijntjes staan en een vaag tekentje erin. Dat tekentje komt steeds tussen zinnen en woorden. (Het gaat om Microsoft Word 2003)
|
|
|
|
ChielTZR |
13-9-2009 20:59 |
|
-simon- |
13-9-2009 21:30 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
ik heb op mijn mh ryz (am6 dus) de volgende setup:
dr80 beetje getuned
hebo race krukas + pro race lagertjes
malossi koppeling veertjes
hpi
hebo membraan, en een of ander kort spruitstukje
17,5 carb
scr corse hm bovenlangs (geen racing line)
power filter
13-53
dit loopt net 90.. en optrekken doet ie wel redelijk, maar ook niet bijzonder (wheelie gaat alleen in zijn 1, 2 krijg je hem wel een stukje omhoog maar niet ver genoeg)
dit terwijl ik overal lees van mensen die een std dr80 hebben, std uitlaat etc. die dan al tegen de 100 rijden, en dat ding van mij met hpi en al wil net 90 lopen. Wil dat dan zeggen dat dat allemaal bull is wat die mensen beweren? of doe ik iets verkeerd?
hij staat een heel klein beetje rijk afgesteld maar dat is zo weinig, daar kan het niet aan liggen
is die uitlaat van mij wel geschikt voor deze setup? of ligt het ergens anders aan?
iemand met een helemaal standaard derbi met alleen leovince v6 reed mij op de top eruit en dat kan ik niet hebben
die pijp is wel aan de hoogtoerige kant.
ik heb een onderlangse scr op een mallosie mhr gehad en dat vond ik ook al niet mooi lopen. en die cilinder is toch wel wat hoogtoeriger als een dr.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kpotmake |
13-9-2009 21:49 |
 Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Powerband van die pijp zit in de 9-14K, zit dat precies waar je het hebben wilt?
je bent in de war met de onderlangse uitlaat van scr, die gaat van 9-14k, die van mij is bovenlangs en daar zit de powerband van 7.500 - 11.500 tpm (volgens mij? iig een stuk laagtoeriger)
maar een te hoogtoerige pijp wordt ie toch alleen maar minder fijn om mee te rijden maar daar verlies je toch geen pk's mee (en zeker geen topsnelheid?)
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ReinoutC |
13-9-2009 22:04 |
 Posts: 181 |
Mss wordt dit gezien als dubbelpost omdat ik het eerder al gevraagd heb in een gewoon topic. Ik denk dat dit in dit topic ook niet zo erg is. Helaas is het plan toen niet doorgegaan. Nu ben ik het van plan echt te gaan doen.
Nu bij de zaak, ik vroeg me af welke brommer het goedkoopste! (onderdelen) en het makkelijkste (eenvouding in elkaar) is om aan te sleutelen. Ik zou een oude brommer kopen mss wel oldtimer en deze opknappen voor het plezier en om te leren. Na opknap zou ik hem weer verkopen.
Aangezien het toch niet is om te rijden op de baan mag een moto ook. Liefst wel max 400cc, het moet eenvoudig blijven om te beginnen en ook denk ik dat een moto direct duurder wordt in onderdelen.
Waarom nu goedkoop als je hem toch wilt verkopen? Nu ik heb al gemerkt dat je uit de brommer niet altijd het geld uithaalt bij verkoop dat je erin hebt gestoken. Tevens is het minder erg als je een blokje van 50 euro opblaast dan dat je het met een blok van 5000 euro doet (ik zeg maar wat).
Nu uit men vorige topic is een puch maxi gekomen? Is dit echt de begin(sleutel)brommer?
Met wat zijn jullie begonnen? Ik hoor het graag...
|
|
|
|
perryjong |
13-9-2009 22:16 |
 Posts: 325 |
heeft iemand mischein de bevestigingspunten van een honda mb bij de voet steunen want me rechtervoetsteun zit los geen idee hoe dit kan maar weet ook nie hoe ik het aan elkaar moete zetten
|
|
|
|
w0ut3r |
13-9-2009 23:30 |
 Posts: 1350 |
hoeveel toeren zou me brommer moeten kunnen maken?
De setup is:
Airsal 50cc
Yasuni Cross HM
17.5mm carb
14:53 twv
Hij maakt nu echt max 11000 toeren, is dit goed of moet hij eigelijk meer kunnen?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Jaad |
14-9-2009 11:37 |
Posts: 88 |
Heej, past een achtertandwiel van een senda op een yamaha dt ?
|
|
|
|
-Bassie- |
14-9-2009 12:01 |
 Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jaad
Heej, past een achtertandwiel van een senda op een yamaha dt ?
nee past niet.
wat wil je er mee dan groter kleiner???
want tomos past wel
en die heb je wel kleiner dan dt.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
Dit topic is 101991 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 147 van 217
|
|