Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 144 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroentjen13 12-9-2009 18:52 Print reply
Posts: 850
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
maatje van me heeft een yamaha dt 50, helemaal standaard alleen met ontgrensde uitlaat maar nou zit er nog een toeren begrenzer CDI ofso, maar nou de vraag als hij die toeren begrenzer ook ontgrenst hoe hard zal tie dan gaan? hij gaat nou ongeveer 70-75

alvast bedankt



cdi's van yamaha dt zijn tog niet begrensd?!!!
 
ChielTZR 12-9-2009 18:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
[...]



cdi's van yamaha dt zijn tog niet begrensd?!!!


Jawohl
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Micha.L 12-9-2009 19:04 Print reply

Posts: 535
Quote:
Quote : Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Bij mijn tsx gaat de koppakking steeds kapot. Na een paar minuten rijden begint hij te knallen van tussen de cil en de kop en daarna begint hij te stotteren en heeft hij vermogen/compressieverlies. Als ik dan de kop er af haal krijg ik dit als resultaat :
*afbeelding*

Ik heb reeds een andere kop gebruikt, maar ook daar brandde de koppakking gewoon door.

Iemand een idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?


Quote: Oorspronkelijk gepost door Dutschbird :Wat voor cilinder heb je?



Ik rijd met 50cc Snel gehoond (+16mm Mikuni sproeiertje 80, Metrakit RK)


Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 12-9-2009 om 19:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 12-9-2009 om 19:04 uur.
 
Rieju_Stefan 12-9-2009 19:04 Print reply

Posts: 1146
oja en wanneer kun je pas naar de bougie 'kijken'?

iemand zei dat je 100m vol gas moest rijden en hem dan opeens uitzetten en dan naar de bougie kijken
maar iemand anders zei tot de 3e versnelling vol gas rijden en dan kijken..

hoe doen jullie dat nou? 'wanneer' kijken jullie naar de bougie?
 
ChielTZR 12-9-2009 19:10 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
oja en wanneer kun je pas naar de bougie 'kijken'?

iemand zei dat je 100m vol gas moest rijden en hem dan opeens uitzetten en dan naar de bougie kijken
maar iemand anders zei tot de 3e versnelling vol gas rijden en dan kijken..

hoe doen jullie dat nou? 'wanneer' kijken jullie naar de bougie?


2 minuten volgas rijden ofzo, dan contact om en koppeling in knijpen, zodat ie direct stilstaat (de motor/cilinder) dan.

pas op voor warme delen!

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 12-9-2009 om 19:10 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Rieju_Stefan 12-9-2009 19:12 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


2 minuten volgas rijden ofzo, dan contact om en koppeling in knijpen, zodat ie direct stilstaat (de motor/cilinder) dan.

pas op voor warme delen!

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 12-9-2009 om 19:10 uur.

en maakt het ook nog uit in welke versnelling?
en bedoel je bijvoorbeeld gewoon in de 2 vol gas rijden of gewoon vol gas in de 1, dan naar de 2 schakelen en daar vol gas....
 
kenny77 12-9-2009 19:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

en maakt het ook nog uit in welke versnelling?
en bedoel je bijvoorbeeld gewoon in de 2 vol gas rijden of gewoon vol gas in de 1, dan naar de 2 schakelen en daar vol gas....


"Het afstellen van de hoofd sproeier is een simpel maar toch tijd rovend karwijtje. Als eerste moet je er voor zorgen dat je moter al goed loopt. Als de moter warm is ga je een stukje rijden(5-10km) en terwijl je volgas in de hoogste versnelling rijdt knijp je de koppeling in en draai je het kontact slot om. Het is van het grootste belang dat je de koppeling niet meer los laat tot dat je stil staat. Het zal je als snel opvallen dat het tegenvalt om tegelijkertijd de koppeling in te knijpen en het kontact slot om te draaien. Een maal tot stilstand kun je ter pleke de bougie uit de cilinderkop draaien (denk er aan, hij is warm) of in de vrij naar huis toe 'rollen' en daar de bougie verwijderen.
Nu we de bougie hebben verwijdert kunnen we het bougie beeld gaan bekijken. Aan het bougie beeld is te zien of je een grotere of kleinere sproeier maat moet nemen. Bij een vettige, beroete zwarte bougie heb je bijvoorbeeld een kleinere sproeier nodig. Een wittige elektrode betekend een te arm mengesel."

Was trouwens gewoon te vinden via de link die ik je toenet gaf.

Maar nogmaals , niet alleen maar naar de bougie kijken is slechts een indicatie.

Je gevoel zegt meer, en dat leer je wel te herkennen als je dit een paar keer hebt gedaan.
 
Rieju_Stefan 12-9-2009 19:30 Print reply

Posts: 1146
ja had ik gelezen, maar zou ook wel eens willen weten hoe jullie dat deden
 
ChielTZR 12-9-2009 19:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
ja had ik gelezen, maar zou ook wel eens willen weten hoe jullie dat deden



op de manier zoals aangegeven staat in de FAQ dus, zijn niet echt speciale trucs voor.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Rieju_Stefan 12-9-2009 19:32 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]



op de manier zoals aangegeven staat in de FAQ dus, zijn niet echt speciale trucs voor.

oke, ja misschien als iemand anders het weer anders doet ofzo :P
maar in ieder geval bedankt
 
w0ut3r 12-9-2009 20:41 Print reply

Posts: 1350
Ik wil wss zoeen TNT motorbeschermplaat kopen voor op men aprilia sx:
http://www.bromfiets...php&parentid=939

Maar zit je uitlaat niet een heel klein beetje erg in de weg voor die plaat?

En wat zou mooier staan op mijn brommer... zoeen zilveren plaat of een rode?

 
www.TheGreenBoxz.nl
thunderbird - Forum en Sales Moderator 12-9-2009 20:44 Print reply

Posts: 7728
zo te zien zit daar een inhammetje ter hoogte van je uitlaat.. lijkt me dus geen probleem..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
w0ut3r 12-9-2009 20:51 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
zo te zien zit daar een inhammetje ter hoogte van je uitlaat.. lijkt me dus geen probleem..


oja idd... niet gezien

Maar nog ff een dingetje, wat is de breedste maat achterband die je op een derbi kan doen?
 
www.TheGreenBoxz.nl
tsxhunter 12-9-2009 23:46 Print reply

Posts: 9332
ey, morgen ga ik bij een maat van mij aan een aprillia sr sleutelen. hij houd in net nadat hij overgaat in andere versnelling oid. weet niet wat het is bij een scooter. licht dit aan de rolletjes of? heb er zelf egt geen flauw verstand van. hij trekt wel als de ziekte op.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Niek de Wildt 13-9-2009 0:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
ey, morgen ga ik bij een maat van mij aan een aprillia sr sleutelen. hij houd in net nadat hij overgaat in andere versnelling oid. weet niet wat het is bij een scooter. licht dit aan de rolletjes of? heb er zelf egt geen flauw verstand van. hij trekt wel als de ziekte op.


Wat bedoel je met inhouden?
Gaat hij vanaf de 20km/u waar waarschijnlijk die "omschakeling" die jij beschrijft plaatsvind, te weinig of te veel toeren maken? bedoel je dat met inhouden?
 

Dit topic is 101972 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 144 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 143, 144, 145 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved