-simon- |
12-9-2009 15:36 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Coole
[...]
Op google schommelt het tussen de 30 en 40pk... Maar heb je dan een maximaal aantal kw's per kilo, of mag de motor niet zwaarder zijn dan een bepaald gewicht?
Dit bericht is gewijzigd door Coole op 12-9-2009 om 15:11 uur.
kijk vooral eens hoe ze op kenteken staan. ktm zet hun motoren vak heel laag op kenteken. bijv 17kw of daar ergens.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Micha.L |
12-9-2009 16:00 |
 Posts: 535 |
Quote: Quote : Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Bij mijn tsx gaat de koppakking steeds kapot. Na een paar minuten rijden begint hij te knallen van tussen de cil en de kop en daarna begint hij te stotteren en heeft hij vermogen/compressieverlies. Als ik dan de kop er af haal krijg ik dit als resultaat :
*afbeelding*
Ik heb reeds een andere kop gebruikt, maar ook daar brandde de koppakking gewoon door.
Iemand een idee wat ik kan doen om dit te verhelpen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door Dutschbird :Wat voor cilinder heb je?
Ik rijd met 50cc Snel gehoond (+16mm Mikuni sproeiertje 80, Metrakit RK)
Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 12-9-2009 om 16:00 uur.
|
|
|
|
jeroentjen13 |
12-9-2009 16:00 |
Posts: 850 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
kijk vooral eens hoe ze op kenteken staan. ktm zet hun motoren vak heel laag op kenteken. bijv 17kw of daar ergens.
ik rij met een honda xr400 en die heeft ook maar 18kW op papieren 
gwn even navragen bij dealer hoeveel er op papieren staat.
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
12-9-2009 16:04 |
 Posts: 1146 |
-
Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 12-9-2009 om 18:37 uur.
|
|
|
|
RAYMONDDDD |
12-9-2009 17:09 |
 Posts: 1299 |
maatje van me heeft een yamaha dt 50, helemaal standaard alleen met ontgrensde uitlaat maar nou zit er nog een toeren begrenzer CDI ofso, maar nou de vraag als hij die toeren begrenzer ook ontgrenst hoe hard zal tie dan gaan? hij gaat nou ongeveer 70-75
alvast bedankt
|
|
|
|
Makrolon |
12-9-2009 17:37 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]
kijk vooral eens hoe ze op kenteken staan. ktm zet hun motoren vak heel laag op kenteken. bijv 17kw of daar ergens.
Mn xr staat zelfs voor 6 kw op kenteken :P Dat ding heeft op papier echt niet teveel vermogen. In t echt misschien heel iets meer maar das te verwaarlozen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
-simon- |
12-9-2009 17:49 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Mn xr staat zelfs voor 6 kw op kenteken :P Dat ding heeft op papier echt niet teveel vermogen. In t echt misschien heel iets meer maar das te verwaarlozen.
volgens mij stond die 525 van jorn ook maar iets van 17 of 19kw op kenteken. en die crf van jelmer ook.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ChielTZR |
12-9-2009 18:30 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
maatje van me heeft een yamaha dt 50, helemaal standaard alleen met ontgrensde uitlaat maar nou zit er nog een toeren begrenzer CDI ofso, maar nou de vraag als hij die toeren begrenzer ook ontgrenst hoe hard zal tie dan gaan? hij gaat nou ongeveer 70-75
alvast bedankt
85 +-
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RAYMONDDDD |
12-9-2009 18:33 |
 Posts: 1299 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
85 +-
joow bedankt
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
12-9-2009 18:37 |
 Posts: 1146 |
over afstellen lees je iedere keer wel iets anders
maar wanneer moet je nou je luchtschroef verstellen? en wanneer moet je hem dan juist in draaien of juist uit draaien?
|
|
|
|
kenny77 |
12-9-2009 18:39 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
over afstellen lees je iedere keer wel iets anders
maar wanneer moet je nou je luchtschroef verstellen? en wanneer moet je hem dan juist in draaien of juist uit draaien?
Ik heb het toch wel in de gaten dat je kickt.
Maare neem hier eens een kijkje : http://www.brommerforum.nl/faq/list
Vind je wel een mooie FAQ over de carburateur afstellen.
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
12-9-2009 18:41 |
 Posts: 1146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ik heb het toch wel in de gaten dat je kickt.
Maare neem hier eens een kijkje : http://www.brommerforum.nl/faq/list
Vind je wel een mooie FAQ over de carburateur afstellen.
zo staat op elke site wel iets anders, ik zal deze nog eens doorlezen dan... :P
oja en wanneer kun je pas naar de bougie 'kijken'?
iemand zei dat je 100m vol gas moest rijden en hem dan opeens uitzetten en dan naar de bougie kijken
maar iemand anders zei tot de 3e versnelling vol gas rijden en dan kijken..
hoe doen jullie dat nou? 'wanneer' kijken jullie naar de bougie?
Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 12-9-2009 om 18:42 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
12-9-2009 18:41 |
 Posts: 29286 |
Gewoon die aan houden.
|
|
|
|
ChielTZR |
12-9-2009 18:42 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ik heb het toch wel in de gaten dat je kickt.
Maare neem hier eens een kijkje : http://www.brommerforum.nl/faq/list
Vind je wel een mooie FAQ over de carburateur afstellen.
Als je grote jongen bent is het een kleine moeite om het te vertellen,
wat ik uit de Faq kan halen is:
Als laatste gaan we de luchtstel schroef afstellen. Deze zorgt voor een goede gas-reactie en dat de moter in een keer start. Voor de lucht stel schroef is ook een standaard afstelling, helmaal dicht en dan 2 slagen uit. Als het goed is start de moter nu perfect.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kenny77 |
12-9-2009 18:50 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Als je grote jongen bent is het een kleine moeite om het te vertellen,
wat ik uit de Faq kan halen is:
Als laatste gaan we de luchtstel schroef afstellen. Deze zorgt voor een goede gas-reactie en dat de moter in een keer start. Voor de lucht stel schroef is ook een standaard afstelling, helmaal dicht en dan 2 slagen uit. Als het goed is start de moter nu perfect.
Ik ben geen grote jongen hoor.
En ook zeker niet de beroerste om iets op te zoeken voor iemand anders...
Maar Stefan vraagt de laatste tijd wel dingen die gewoon te vinden zijn, geeft niks hoor Stefan. 
Maar daarom geef ik die link daar staat een hoop informatie.
En ook 3 of 4 FAQ's over de carburateur afstellen zijn daar te vinden.
Als iedereen alleen maar altijd links en stukjes tekst voor geschoteld krijgt, kan je zelf nooit eens iets opzoeken.
Simpel weg omdat je dan niet weet waar je moet beginnen.
Dit is mijn kijk hierop.
|
|
|
|