Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
|
Pagina 136 van 217
|
Dit topic is 101919 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Gerard1793 |
10-9-2009 19:51 |
 Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Weet iemand hoe ik de gasnaald armer afstel op een honda mt?
(Heb carb open gehad en gecleand en als ik um nu start gaat ie meteen volgas.)
Clipje loshalen, gasnaald omhoog schuiven en gasschuifclipje weer dicht. Maar heb je niet je stationairschroef helemaal ingedraaid ofzo?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
dopsleutelman |
10-9-2009 19:52 |
Posts: 64 |
Ik heb zoveel mogelijk gemeden de schroeven op de carb aan te raken, welke is precies de stationairschroef? Er zit bij mij trouwens een soort draaidop op (of bedoel je dat niet met clipje)
|
|
Fryslân! |
|
mitchsenda |
10-9-2009 19:59 |
Posts: 40 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
oke, maar nu heb ik nog wat vragen....
- Kan ik wel gewoon een Metrakit Thrower kopen en de begrenzer zo maken dat hij 60km/h loopt?
Of gaat hij dan slecht lopen ofzo?
- Zou het nog wat sproeier maten schelen met wat ik er nu in heb?
Heb nu sproeier 84 met:
50cc
std. carb.
Tecnigas uitlaat
Top 70km/h
- Heeft iemand een link waar je een imitatie van een originele rieju rr uitlaat kunt bestellen?
voor zover ik weet kan je de uitlaat gewoon zonder problemen 60 laten lopen, gewoon een klein beetje uitboren.(je moet het zien als je originele uitlaat met begrenzer die word ook geknepen door de prop.
en dat is bij deze uitlaat dan ook zo.
en hier nog een linkje waar je originele spullen kunt kopen voor je rieju. (je moet alleen even je type rieju daar aanklikken en dan krijg je een hoop spullen te zien onder andere uitlaten.
veel geluk ermee
Dit bericht is gewijzigd door mitchsenda op 10-9-2009 om 20:00 uur.
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
10-9-2009 20:03 |
|
mitchsenda |
10-9-2009 20:04 |
|
-simon- |
10-9-2009 20:22 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
Ik heb hem ook op mn NSR, heb een Ge2 Ex-SOBW cillindertje erop en hij maakt een gruwelijk geluidje
Maar verder iemand nog ervaringen hiermee?:
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 10-9-2009 om 16:28 uur.
van die cilinders weet ik niet.
maar als je er een 110 mallosie of eurocilindro op wil moet je er een 80cc blok van nsr/mbx onderhangen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Rieju_Stefan |
10-9-2009 20:22 |
 Posts: 1146 |
oke maar er staat geen imitatie van een originele uitlaat bij, weet iemand daar een link van om ze te bestellen?
En hoeveel sproeiermaten zou het ongeveer gaan schelen?(met als ik een MK Thrower 60 laat lopen)
Heb nu sproeier 84 met:
50cc
std. carb.
Tecnigas uitlaat
Top 70km/h
|
|
|
|
mitchsenda |
10-9-2009 20:57 |
Posts: 40 |
nee er staat geen imitatie maar wel de echte originele uitlaat
|
|
|
|
coupequattro |
10-9-2009 21:06 |
 Posts: 958 |
Blok van puch schijnt uitgefreesd te zijn voor 70cc watergekoeld. Niet netjes gedaan, carter zit vol met voelbare putjes, sommigen zelfs 3 mm lang(niet diep maar lang) Ook waar de voetpakking komt is dit het verhaal. Cilinder zit ook speling op van 2-3 mm als deze LOS gemonteerd is(zonder draadeinden) gaat dit nog fijn lopen of weggooien?
|
|
|
|
kenny77 |
10-9-2009 22:54 |
 Posts: 29286 |
Hoi
Ik heb een vraagje:
Zou een crossmotor ontsteking van een cr250 kunnen lopen op een mt5/8 blok?
De rotor past en een adapterplaat maken voor de grondplaat is ook het probleem niet.
De originele CDI van de cr250 heb ik hier ook , die zou dan ook erop kunnen.
Maar het probleem is dat ik niet weet de ontstekings eigenschappen van een 250cc blok ook werkt op een 50/80 blok?
Ik heb zelf een vermoeden van wel, maar het zou zonde zijn om werk voor niks te doen.
Ik heb een aantal topic doorgelezen, maar hierin vond ik niet het gewenste resultaat.
Al vast bedankt.
|
|
|
|
WestlandMB |
10-9-2009 23:03 |
 Posts: 1338 |
Hallo,
ik heb op me honda mb nu en orginele filter erop, de vorige filterde niet, dus nu heeft hij het iets moeilijker met lucht aanzuigen. Hij stottert meer en trekt niet goed op. Me cilinder is een DMP 70cc, normaal trekt hij in het begin tussen de 2000 en 5000 aardig op, dan heeft hij een dood punt waar hij tussen de 5000 en 8000 toeren weinig kracht heeft, en daarna trekt hij hem door vanaf de 8000 t/m de 1100+ goed door met enorme kracht, maar nu kom ik niet goed in toeren, en dus trekt hij hem ook niet goed door. Daarom moet ik of helemaal voorover liggen met voordewind om op toeren te komen, of me koppeling een beetje laten slippen, zodat hij soms wel en soms niet me koppeling pakt, en dan krijg ik hem wel aardig doorgetrokken heeft wel een goede gasreactie loopt niet stationair. Moet ik een grotere of kleinere sproeier? en aan hoeveel maten moet ik gaan denken, ik heb nu maar 145., voor meer info over me setup kan je op me profiel kijken
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 10-9-2009 om 23:05 uur.
|
|
|
|
joost125 |
10-9-2009 23:24 |
 Posts: 448 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoi
Ik heb een vraagje:
Zou een crossmotor ontsteking van een cr250 kunnen lopen op een mt5/8 blok?
afbeelding
De rotor past en een adapterplaat maken voor de grondplaat is ook het probleem niet.
De originele CDI van de cr250 heb ik hier ook , die zou dan ook erop kunnen.
Maar het probleem is dat ik niet weet de ontstekings eigenschappen van een 250cc blok ook werkt op een 50/80 blok?
Ik heb zelf een vermoeden van wel, maar het zou zonde zijn om werk voor niks te doen. 
Ik heb een aantal topic doorgelezen, maar hierin vond ik niet het gewenste resultaat.
Al vast bedankt.
Zat de onsteking bij die cr niet aan de rechterkant van het blok?
Dat zou dat betekenen dat mits er een curve inzit deze wordt geinverteerd
|
|
|
|
Niek de Wildt |
10-9-2009 23:26 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hoi
Ik heb een vraagje:
Zou een crossmotor ontsteking van een cr250 kunnen lopen op een mt5/8 blok?
afbeelding
De rotor past en een adapterplaat maken voor de grondplaat is ook het probleem niet.
De originele CDI van de cr250 heb ik hier ook , die zou dan ook erop kunnen.
Maar het probleem is dat ik niet weet de ontstekings eigenschappen van een 250cc blok ook werkt op een 50/80 blok?
Ik heb zelf een vermoeden van wel, maar het zou zonde zijn om werk voor niks te doen. 
Ik heb een aantal topic doorgelezen, maar hierin vond ik niet het gewenste resultaat.
Al vast bedankt.
Ik durf te zeggen dat het wel kan.
Is het voor een redelijk opgefokte brommert?
Hoeveel toeren draaid ie max? en waar ligt de powerband?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joost125
[...]
Zat de onsteking bij die cr niet aan de rechterkant van het blok?
Dat zou dat betekenen dat mits er een curve inzit deze wordt geinverteerd
Daar zeg je me wat, dat moet je zelf maar even uitzoeken Kenny, maar als hij gewoon netjes de goede kant op werkt, dan zal de curve wel snor zitten om jouw vraag dus nog een keer te beantwoorden.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-9-2009 om 23:27 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
10-9-2009 23:29 |
 Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joost125
[...]
Zat de onsteking bij die cr niet aan de rechterkant van het blok?
Dat zou dat betekenen dat mits er een curve inzit deze wordt geinverteerd
wat is dat nou weer voor onzin man.
komop.
die ontsteking weet niet welke kant het vliegwiel opdraait dus je kunt de curve nooit 'inverteren'... wat sowieso bullshit is.
zo'n ontsteking gaat gewoon werken. ik had een rm ontsteking op mn tsx gebouwd en dat ging prima. curve zou ik me niet druk om maken, tegen de tijd dat je dat kunt optimaliseren wil ik je testbank lenen
zal wel beetje proberen zijn hoe je em moet zetten, dat had ik toentertijd tenminste... stonden geen merktekens op en er was verder helemaal niets aan te zien dus was het een kwestie van proberen en daarna finetunen.
|
|
Too cool for school! |
|
- Han - |
10-9-2009 23:30 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
wat is dat nou weer voor onzin man.
komop.
die ontsteking weet niet welke kant het vliegwiel opdraait dus je kunt de curve nooit 'inverteren'... wat sowieso bullshit is.
zo'n ontsteking gaat gewoon werken. ik had een rm ontsteking op mn tsx gebouwd en dat ging prima. curve zou ik me niet druk om maken, tegen de tijd dat je dat kunt optimaliseren wil ik je testbank lenen 
zal wel beetje proberen zijn hoe je em moet zetten, dat had ik toentertijd tenminste... stonden geen merktekens op en er was verder helemaal niets aan te zien dus was het een kwestie van proberen en daarna finetunen.
gaat dat niet met een stroboscoop of heb je hierbij dan ook niks aan?
|
|
<10.000 posts |
|
Dit topic is 101919 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 136 van 217
|
|