sathana |
7-9-2009 16:41 |
 Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
Waardoor kan het nog meer komen dat een brommer met choke blijft lopen en zonder choke uitvalt, behalve een te kleine sproeier?
valse lucht
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
knoffy |
7-9-2009 16:56 |
Posts: 610 |
wat spuiten de fabrieken op uitlaten waardoor die zo'n mooi kleurtje krijgt ?
|
|
|
|
kenny77 |
7-9-2009 17:06 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
wat spuiten de fabrieken op uitlaten waardoor die zo'n mooi kleurtje krijgt ?
Je bedoelt dit?
Deze kleuren ontstaan na het lassen en wordt niks of blanke lank erheen gedaan.
die lasnaden kan je ook zelf met een brander weer terug krijgen.
|
|
|
|
knoffy |
7-9-2009 17:08 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Je bedoelt dit?
afbeelding
Deze kleuren ontstaan na het lassen en wordt niks of blanke lank erheen gedaan.
die lasnaden kan je ook zelf met een brander weer terug krijgen.
ongeveer maar als die gaat roesten bladert er soort lak af en dus ook die mooie licht goud bronzen kleur
|
|
|
|
Royal Club |
7-9-2009 17:09 |
 Posts: 60390 |
dat is gewoon blanke lak wat erop zit en verhit is
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Rieju_Stefan |
7-9-2009 17:23 |
 Posts: 1146 |
Heeft iemand ervaring met deze cilinder?
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO783458
Dus is dat wat om een beetje mee te crossen(hobby)?
En moet er dan ook een 70cc kop bij van hetzelfde merk? Of mag dat een 70cc kop zijn van een ander merk?
Of kan daar ook een 50cc kop bij op?
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
7-9-2009 17:25 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Heeft iemand ervaring met deze cilinder?
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO783458
Dus is dat wat om een beetje mee te crossen(hobby)?
En moet er dan ook een 70cc kop bij van hetzelfde merk? Of mag dat een 70cc kop zijn van een ander merk?
Of kan daar ook een 50cc kop bij op?
kwa afwerking en prestaties zal niet veel soeps zijn voor die prijs
|
|
|
|
knoffy |
7-9-2009 17:29 |
Posts: 610 |
poorten schijnen zelvde te zijn als de 50cc versie en gaat niet echt snel nee beter als je een athena koopt voor iets meer (bij schaaf is die goedkoper)
|
|
|
|
knoffy |
7-9-2009 17:30 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dat is gewoon blanke lak wat erop zit en verhit is
ok dan ga ik hem denk ik maar weer schuren en in blanke lak zetten
|
|
|
|
kenny77 |
7-9-2009 18:03 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Heeft iemand ervaring met deze cilinder?
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO783458
Dus is dat wat om een beetje mee te crossen(hobby)?
En moet er dan ook een 70cc kop bij van hetzelfde merk? Of mag dat een 70cc kop zijn van een ander merk?
Of kan daar ook een 50cc kop bij op?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
Door ikkejw:
70cc imitatie
heb ik wel wat over te zeggen, dat vind ik echt hardstikke mooie cilinders.
kosten 40 euro met zuiger, en dan heb je een vrij slome cilinder. timing en afwerking is niet echt over nagedacht.
pak je een dremel, en slijp je de gietfouten eruit, dan heb je bijna weer genoeg materiaal om een nieuwe cilinder te maken 
spoelpoort timing staat standaard meestal op 130 graden (vrij hoog), en de uitlaattiming rond 180 of 170 (vrij laag). dit betekent dat de uitlaatpoort een heel eind omhoog kan, zonder dat je aan de spoelpoorten hoeft te dremelen
de uitlaatpoort gaat maximaal tot ongeveer 190 à 195 graden, als je hoger wilt zul je de spoelpoorten of de zuiger bij moeten vijlen. let wel op dat er vaak verschil in timing kan zitten, 2 imitatie cilinders kunnen beide weer totaal andere poorttimings hebben. zoals ik al zei is er eigenlijk niet over nagedacht.
de wand is van gietijzer, schijnt iets minder te zijn kwa warmte geleiding en slijtage, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. loopt ie toch vast, kun je m laten boren en honen, en hij loopt weer als een trein.
onbewerkte 70 imi's lopen perfect met een zwarte 50cc luhao uitlaat en 18mm carb. dit is een mooi laagtoerige en slijtvaste setup. icm 4bak haalde ik 80-90 met een verbruik van 1:30. proma schijnt ook mooi te lopen. tecno kun je meteen opbranden want die lopen gewoon nergens goed op.
|
|
|
|
Matthijs-CB50 |
7-9-2009 18:45 |
 Posts: 60 |
Wat kost het stralen van een Tomos A3 frame, incl. alle andere gelakte delen ongeveer?
|
|
Honda CB50J |
|
ReinoutC |
7-9-2009 20:33 |
 Posts: 181 |
Klein vraagje, liefst rap antwoord. Ik wil men pinkers van men pbr terug aansluiten (achterpinkers). Ik ben een leek maar ben erin geslaagd men rechterachter te doen werken. Op elke pinker zitten 2draadjes. Ik heb slechts 3 aansluitingen dus er is volgens mij 1 tekort.
is het normaal dat er maar 3 aansluitingen zitten?
Hoe moet ik deze dan aansluiten?
|
|
|
|
ChielTZR |
7-9-2009 20:35 |
 Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Klein vraagje, liefst rap antwoord. Ik wil men pinkers van men pbr terug aansluiten (achterpinkers). Ik ben een leek maar ben erin geslaagd men rechterachter te doen werken. Op elke pinker zitten 2draadjes. Ik heb slechts 3 aansluitingen dus er is volgens mij 1 tekort.
is het normaal dat er maar 3 aansluitingen zitten?
Hoe moet ik deze dan aansluiten?
1 aarde, 2 voor l/r?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
st.nyksterdriver |
7-9-2009 20:35 |
Posts: 3376 |
1 van die drie is de nul
|
|
|
|
ReinoutC |
7-9-2009 20:36 |
 Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
1 van die drie is de nul
Ok dan ga ik verder testen. Moeten er dan 2 draaden in 1 aansluiting? (aarding).
|
|
|
|