Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen topic"- deel 39

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57794 - "Kleine vragen topic"- deel 39
Pagina 101 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 101772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

apriliarx50 28-8-2009 22:59 Print reply
Posts: 205
hallo.
ik had een vraagje.
ik heb een simonini onder mijn puch gelegd.
er lag een leovince hm onder.
hoeveel maten in sproeier kan het schelen??
heb nu 10 maten groter gedaan maar dat is niet voldoende.
set up is 70cc airsel 18mm carb en heb de lucht filter schoon gemaakt die heel vuil was.
moet ik nu nog 10 maten of nog meer??
gr wouter
 
SS50fan 28-8-2009 23:04 Print reply

Posts: 83
Vraagje:

Ik heb een Honda SS50 met 50cc kop en 70cc cilinder en zuiger
Maar ik moet mijn nokkenas vervangen.

Moet ik dan deze kopen standaard 041:
http://www.rovaza.nl...t/Nokkenas+STD+-041-
Of de snelle nokkenas?
[url]http://www.rovaza.nl/product/Snelle+nokkenas+SS50CD50[/url]

Bedankt

Gr.
 
SS50Z <3
Niek de Wildt 29-8-2009 1:19 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SS50fan
Vraagje:

Ik heb een Honda SS50 met 50cc kop en 70cc cilinder en zuiger
Maar ik moet mijn nokkenas vervangen.

Moet ik dan deze kopen standaard 041:
http://www.rovaza.nl...t/Nokkenas+STD+-041-
Of de snelle nokkenas?
http://www.rovaza.nl...le+nokkenas+SS50CD50

Bedankt

Gr.


De "snelle" is origineel Honda, dus die zou ik zeker nemen.
deze dus: [url]http://www.rovaza.nl/product/Snelle+nokkenas+SS50%5CCD50[/url]
Weet je wel zeker dat je een kop hebt met glijlagers en niet gewoon gelagerd? belangrijk dit goed te checken.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliarx50
hallo.
ik had een vraagje.
ik heb een simonini onder mijn puch gelegd.
er lag een leovince hm onder.
hoeveel maten in sproeier kan het schelen??
heb nu 10 maten groter gedaan maar dat is niet voldoende.
set up is 70cc airsel 18mm carb en heb de lucht filter schoon gemaakt die heel vuil was.
moet ik nu nog 10 maten of nog meer??
gr wouter


Eigenlijk is die cilinder wat te laagtoerig voor deze pijp (mits hij niet bewerkt is) en als je dan ook nog een nagenoeg std koppeling hebt (alleen andere veertjes is nog steeds nagenoeg std) dan zul je alleen maar minder lekker optrekken en hij zal flink meer zuipen omdat je steeds net buiten de powerband valt. (dit merkte je al aan de sproeier die idioot groot moet worden)
Eigenlijk was die oude uitlaat best heel goed voor je setup.
Een proma circuit zou de allerbeste keuze zijn als je de rest zo laat, maar het verschilt niet heel veel met je oude.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 1:20 uur.
 
Knipperlicht 29-8-2009 8:57 Print reply

Posts: 1833
Hallo, weet iemand of je ook verzekerd bent als je op een belgische brommer in Nederland rijd?

Het is zo, dat wanneer je op een bijvoorbeeld een vriend zijn scooter rijd, je gewoon verzekerd bent.

Maar hoe zit het dus als je als Nederlander even op een Belgische brommer rijd. (Uiteraard in Nederland)
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
R.uben 29-8-2009 9:14 Print reply
Posts: 436
Hoi,

Ik woon best dicht bij de grens van Duitsland, en daarom ga ik ook wel eens in Duitsland zwemmen of zo. Maar ik wou graag weten hoe het daar zit met de maximumsnelheden voor brommers. Want wat me opviel is dat brommers daar echt overal gewoon op de weg moeten rijden (tussen auto's die 70 km/u mogen).

Dus hoe zit het in Duitsland met de maximumsnelheid voor brommers?

Groeten, Ruben
 
honda wallaroo 29-8-2009 9:39 Print reply

Posts: 973
wat voor cilinder kan ik beter kopen voor op mijn wallaroo?
een 70cc airsal of een 70cc dr( het is voor te crossen)

en moet ik dan een 6 poort airsal of een gewone?
 
Scarface 29-8-2009 10:03 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Hoi,

Ik woon best dicht bij de grens van Duitsland, en daarom ga ik ook wel eens in Duitsland zwemmen of zo. Maar ik wou graag weten hoe het daar zit met de maximumsnelheden voor brommers. Want wat me opviel is dat brommers daar echt overal gewoon op de weg moeten rijden (tussen auto's die 70 km/u mogen).

Dus hoe zit het in Duitsland met de maximumsnelheid voor brommers?

Groeten, Ruben



In Duitsland gelden zo goed als de zelfde regels als in Nederland.

Binnen de bebouwde kom op de gewone weg, op het fietspad staan blauwe ronde borden met voetgangers en fietsers er op.

Buiten de bebouwde kom MAG je op het fietspad rijden, hier staan namelijk de zelfde borden op het fietspad als binnen de bebouwde kom alleen dan met een klein wit onderbord erbij waar een bromfiets op staat het het woordje "frei" (vrij).

Zelf heb ik in mijn brommer periode altijd overal op de weg gereden, de fietspaden in Duitsland zijn niet echt gemaakt voor brommers.
Ik ben vaak genoeg politie tegen gekomen maar ben nooit hiervoor aangehouden.

Officieel moet jij ook in Duitsland de Nederlandse maximum snelheid van 45km/h aan houden. Maar aangezien je buiten de bebouwde kom op een weg rijd waar auto's 100km/h mogen rijden is het beter om de snelheid wat hoger te leggen.

Ik zelf reed meestal ook tussen de 80 en 90km/h en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Blijf wel zo veel mogelijk rechts op de rechter rijbaan rijden zodat auto's je gemakkelijk kunnen inhalen.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
R.uben 29-8-2009 10:40 Print reply
Posts: 436
Dankje voor je reactie

Ik reed pas geleden in Duitsland en toen stond er een politiewagen langs de weg, die passeerde ik met zo'n 70 km/u. (zag hem te laat om opeens vol in de remmen te gaan, dat valt dan ook weer zo op) Maar hij reed toen opeens weg, dus toen kneep ik hem wel, maar gelukkig reed hij de andere kant op. Maar ik dacht, toch maar ff navragen hoe hard je nou daadwerkelijk mag in Duitsland.

Groeten, Ruben
 
Henk-88 29-8-2009 11:32 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
Hallo, weet iemand of je ook verzekerd bent als je op een belgische brommer in Nederland rijd?

Het is zo, dat wanneer je op een bijvoorbeeld een vriend zijn scooter rijd, je gewoon verzekerd bent.

Maar hoe zit het dus als je als Nederlander even op een Belgische brommer rijd. (Uiteraard in Nederland)



Beter mail je de politie ff met die vraag.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
SleutelJaNtjuh 29-8-2009 13:56 Print reply

Posts: 235
hoi,,weet iemand waar je een draadschema kan vinden van een tomos quadra ..om precies te zijn die 4 aansluitingen achter op de koplamp?



 
Drumsan 29-8-2009 14:10 Print reply

Posts: 1223
Is deze begrenzer wat? En past deze ook een een schakel, aangezien er toerenbegrenzer scooter bij staat?)

http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO672702

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 29-8-2009 om 14:11 uur.
 
Niek de Wildt 29-8-2009 14:19 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Is deze begrenzer wat? En past deze ook een een schakel, aangezien er toerenbegrenzer scooter bij staat?)

http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO672702

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 29-8-2009 om 14:11 uur.

ja en ja.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SleutelJaNtjuh
hoi,,weet iemand waar je een draadschema kan vinden van een tomos quadra ..om precies te zijn die 4 aansluitingen achter op de koplamp?





Ik heb http://www.tomos.nl/pages ooit een keer gemaild en toen stuurde ze me netjes een schematje terug.

Maar je kunt ook gewoon deze gebruiken:
http://www.brommerfo...gebase/Tomos/A35/111
Is gewoon gelijk aan jou schema, maar als je bijv een electrische starter hebt, dan staat die er simpelweg niet bij.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-8-2009 om 14:20 uur.
 
w0ut3r 29-8-2009 14:33 Print reply

Posts: 1350
ik controleer net me ketting of dat clipje dat de verbindingsschakel vasthoud er nog op zit.. en nou zie ik dat die er afgeschoten is...
Dus ik heb nou gewoon echt super veel geluk gehad dat ik dit net zie.
Maar nu heb ik er dus een andere opgezet, maar nou ben ik bang dat deze er ook afschiet..
Kan ik een beetje lijm erop doen of loopt de hele ketting dan kut?
 
www.TheGreenBoxz.nl
stephan777 29-8-2009 14:50 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik controleer net me ketting of dat clipje dat de verbindingsschakel vasthoud er nog op zit.. en nou zie ik dat die er afgeschoten is...
Dus ik heb nou gewoon echt super veel geluk gehad dat ik dit net zie.
Maar nu heb ik er dus een andere opgezet, maar nou ben ik bang dat deze er ook afschiet..
Kan ik een beetje lijm erop doen of loopt de hele ketting dan kut?



Doe maar niet en je moet dat visje wel goed monteren he. dus met de dichte kant naar voren.
 
w0ut3r 29-8-2009 15:11 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Doe maar niet en je moet dat visje wel goed monteren he. dus met de dichte kant naar voren.


ja dat weet ik

Maar nog ff een ding...
Ik wil ff me demperwol vervangen, maar moet je na demperwol vervangen weer opnieuw afstellen ofniet?
en ik heb dat keramische demperwol... maar ik hoor allemaal verhalen dat dit snel verbrand enz... klopt dit

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 29-8-2009 om 15:15 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 101772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 101 van 217
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 215, 216, 217Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved