Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'Hangende' brommer - héél vreemd!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 753 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57764 - 'Hangende' brommer - héél vreemd!
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brulaap 21-7-2009 17:30 Print reply
Posts: 213
Kanhet niet zijn dat je koppakking lek is? Dat dat het psss geluid verklaard?
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
Marc_senda 21-7-2009 18:19 Print reply
Posts: 76
probeer eens een nieuwe bougie kabel... maat van mij had het ook.. vonkte langs de bougie op... ( af en toe ) dit met name met nat weer... of als hij zijn brommer afgespoten had.. nieuwe bougiekabel erop gezet en het apparaat reed weer als een trein... ik denk niet dat het aan de koppakking licht... dan zou hij anders in zijn toeren gaan lopen.. en niet gaan stotteren... dat zit hem toch in de vonk... correct me if i am wrong

mvg. marc
 
Wauter 21-7-2009 19:56 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
probeer eens een nieuwe bougie kabel... maat van mij had het ook.. vonkte langs de bougie op... ( af en toe ) dit met name met nat weer... of als hij zijn brommer afgespoten had.. nieuwe bougiekabel erop gezet en het apparaat reed weer als een trein... ik denk niet dat het aan de koppakking licht... dan zou hij anders in zijn toeren gaan lopen.. en niet gaan stotteren... dat zit hem toch in de vonk... correct me if i am wrong

mvg. marc


tering hou eens op met die puntjes!

ontopic: dat psss en pfft dat hoort gewoon, dat is de compressie die je hoort als de zuiger op en neer gaat. als de koppakking lek is dan hoor je meer een tjielp/piep geluid.

nieuwe bougiekabel lijkt mij indd een puik plan
 
mtx-motard 21-7-2009 20:07 Print reply

Posts: 14947
waarschijnlijk maakt hij ergens kortsluiting tussen de ontsteking en de bobine. volg alle draden, en controleer het getik.

het kan zijn dat een draadje beschadigt is en soms tegen je frame aan tikt en soms niet.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Jakob 125 21-7-2009 20:38 Print reply

Posts: 472
of je draait je bougiedop er even af, knipt een stukje van je kabel af en draait de dop er weer op. dan hoef je ook niet te wachten op een nieuwe, of gewoon helemaal geen nieuwe te halen. als je kabel lang genoeg is.
 
2-stroke
sjim 2-8-2009 17:28 Print reply
Posts: 32
UPDATE:

Vandaag na een 2e vakantie hele benzinetraject gevolgt en schoongemaakt zoals geopperd, ook nieuwe bougiekabel+dop gehaald (dat uiteraard als eerst geprobeerd) , ook die twee dingen zijn het niet.

Hij startte na de carb schoonmaken eigenlijk vrij vlot. Op valse lucht controlleren weet ik niet precies, ehh, hoe ? (dummie wat dat betreft). Valse lucht geeft wat voor een verschijnsel ? Toch niet dat hangen , superlate reactie en het niet meer vooruit komen in zn 2, maar in zn 1 nog wel. (welliswaar maar een minuut ong.. daarna valt ie telkens zoiezo uit, moet ik weer wachten tot die koud is.)

Ok late reactie is typisch valse lucht, maar dat laatste ?

..verder kan ik die spie niet echt vergeten zijn of verkeerd geplaatst hebben, want nadat de nieuwe ontsteking geplaatst was liep hij nog voldoende kilometers als een TREIN!

Dit bericht is gewijzigd door sjim op 2-8-2009 om 17:29 uur.
 
Henk-88 2-8-2009 17:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjim
..verder kan ik die spie niet echt vergeten zijn of verkeerd geplaatst hebben, want nadat de nieuwe ontsteking geplaatst was liep hij nog voldoende kilometers als een TREIN!


Het vliegwiel kan verdraaien. Tjek toch ff of het goed zit met je spie.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
grasmaaier89 2-8-2009 17:38 Print reply

Posts: 14412
En gooi wat carb. reiniger in je tank. Kan je bij elke benzinepomp halen.
Dat zorgt ervoor dat zelfs de allerkleinste rotzooi weggaat.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Henk-88 2-8-2009 18:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
En gooi wat carb. reiniger in je tank. Kan je bij elke benzinepomp halen.
Dat zorgt ervoor dat zelfs de allerkleinste rotzooi weggaat.



Waar gaat die rotzooi heen dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
sjim 2-8-2009 18:23 Print reply
Posts: 32
zie nu dat ik mn vliegwiel gewoon kan draaien.... de 'spie' is gewoon weggesleten. Heb echter nooit gelet op die spie tijdens het verwisselen van de ontsteking. Dus neem aan dat hij dan ook nooit goed heeft kunnen zitten....

Let op vorige post van mij met daarin uitleg over die 'spie' (anders dan de meeste wat ik hoor, MOTORHISPANIA GEZEIK!!) hij zit namelijk vastgelast aan mn krukas,ofzo...

Nou hoor het graaggggg
 
Jakob 125 2-8-2009 18:45 Print reply

Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjim
zie nu dat ik mn vliegwiel gewoon kan draaien.... de 'spie' is gewoon weggesleten. Heb echter nooit gelet op die spie tijdens het verwisselen van de ontsteking. Dus neem aan dat hij dan ook nooit goed heeft kunnen zitten....

Let op vorige post van mij met daarin uitleg over die 'spie' (anders dan de meeste wat ik hoor, MOTORHISPANIA GEZEIK!!) hij zit namelijk vastgelast aan mn krukas,ofzo...

Nou hoor het graaggggg


dus klopte mijn allereerste reactie al.

maar je spie zit misschien beetje klem, maar zit niet vastgelast, gewoon beetje met platte schroevendraaier prutsen, komt vanzelf wel los. ik snap trouwens het laatste deel van je post niet.
 
2-stroke
sjim 2-8-2009 20:42 Print reply
Posts: 32
Nou ik heb nooit gelet op die spie want ik wist nog niet eens dat die er was haha. Dacht dat alleen de ontsteking goed moet worden gedraait en vastgeschroeft dmv de grondplaat; die heb ik niet aangeraakt! Dacht dat de magnetische werking van het vliegwiel overal hetzelfde was...

Zou er dan zoveel toeval zijn dat ik m precies in de spie douwde zonder te weten....

In ieder geval is de spie nu zoooo versleten, dat ik geen id heb hoe ik m eruit moet halen! Hij is bijna net zo plat als de krukas zelf, moet ik eerst smeren en dan ehh, zuigen ofzo ?

You tell me

Dit bericht is gewijzigd door sjim op 2-8-2009 om 21:04 uur.
 
grasmaaier89 2-8-2009 21:04 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Waar gaat die rotzooi heen dan?



de verbrandingskamer.
het zal toch dikke olie zijn dat in de weg zit. Je weet wel, dat oranje drab dat je krijgt onderaan je tank.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
sjim 2-8-2009 21:05 Print reply
Posts: 32
Nou ik heb nooit gelet op die spie want ik wist nog niet eens dat die er was haha. Dacht dat alleen de ontsteking goed moet worden gedraait en vastgeschroeft dmv de grondplaat; die heb ik niet aangeraakt! Dacht dat de magnetische werking van het vliegwiel overal hetzelfde was...

Zou er dan zoveel toeval zijn dat ik m precies in de spie douwde zonder te weten....

In ieder geval is de spie nu zoooo versleten, dat ik geen id heb hoe ik m eruit moet halen! Hij is bijna net zo plat als de krukas zelf, moet ik eerst smeren en dan ehh, zuigen ofzo ?

You tell me

 

Dit topic is 2715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved