Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'Hangende' brommer - héél vreemd!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 586 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57764 - 'Hangende' brommer - héél vreemd!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjim 19-7-2009 14:32 Print topicpost
Posts: 32
Mijn brommer heeft een tijdje als een zonnetje gereden, totdat de ontsteking het begaf. Nou meestal niet zo'n probleem, even ontsteking vervangen en klaar.

Zo gezegd zo gedaan en hinghinghinghing! hij deed het weer hoor. Dit heeft hij zo'n week volgehouden, waarna hij 1x enorm begon te stotteren, maar zegmaar de 'ontstekingsstotter'. Was er al bijna dus toen nog 500m met een zoot gestotter a la 10km/u doorgereden. Daar op mn werk laten staan en de volgende ochtend (had nachtdienst) weer aan proberen te krijgen en hinghinghing, wederom deed hij het weer! Toen thuis maar is bedacht om de carb schoon te schrobben omdat dat misschien ook wel een beetje het probleem was.

Nou na die actie heb ik denk ik 15km kunnen rijden en toen wéér dezelfde ontstekingsstotter waarna BLUHHHH hij compleet tot stilstand kwam. Toen op vakantie....

Nu weer terug en hij rijd nu wel, maar heeeel erg sloom en toeren blijven super hangen, moet altijd gas blijven geven en dan zelfs wilt ie soms wel naar zn 2 kunnen, en soms niet.

Grondplaat niet aangeraakt dus timing moet goed zijn (ook omdat ie wel helemaal goed heeft gereden met de nieuwe ontsteking) ook de carb verder niet versteld qua schroeven ofzo maar die kunnen niet zo'n ontstekingsstotter geven (sorry voor mn woordgebruik maar geen id wat het is haha).

Het enige wat mij nog rest te zeggen is dat hij ook enorm tiktiktik't aan de rechterkant van mn am6 blok (lijkt) als ik m aanren. Het lijken net vonken maar totaal op de verkeerde plek en die dus in t wilde weg vonken met zo'n raar ehh, tsja vonkengeluid.

Nou een waslijst maar ik hoop dat iemand zegt JA DUHHHH SLIMBO, gewoon even dit veranderen oid

alvast van harte

p.s.: brommer heeft ducati onsteking + vliegwiel etc. - am6 blok 50cc - 16mm carb + metrakit uitlaat. Niet dat die laatste dingen wat uitmaken dacht ik zo....

Dit bericht is gewijzigd door sjim op 19-7-2009 om 14:34 uur.
 

TECstar 19-7-2009 14:37 Print reply

Posts: 4664
Quote:
even ontsteking vervangen en klaar.


wat is er allemaal vervangen aan je ontsteking dan?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Ariej 19-7-2009 15:56 Print reply

Posts: 3685
Regende het de keren dat je brom er mee ophield?
Zelf heb ik eens gehad dat mijn bobine en/of bougiedop nat werd en dat me brommer voor geen meter meer reed. Zoals je zelf beschreef, een typische ontstekingsstotter.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
yamahadt1986 19-7-2009 16:01 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
Regende het de keren dat je brom er mee ophield?
Zelf heb ik eens gehad dat mijn bobine en/of bougiedop nat werd en dat me brommer voor geen meter meer reed. Zoals je zelf beschreef, een typische ontstekingsstotter.



als dat zo is dan is het een kwestie van effe je bobine droogmaken en je bougiedop effe schoonblazen (droogblazen met luchspuit)
maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
M.O. 20-7-2009 12:34 Print reply

Posts: 1289
Ontsteking waarschijnlijk verdraait of spietje afgebroken/vergeten waardoor je vliegwiel is verdraait.
 
Metrakit SP -->24mm OKO D-slid--->Yasuni HM Cross!!! 230!!!! MAN WHEEOOOW
Henk-88 20-7-2009 13:21 Print reply

Posts: 26703
Aangezien de problemen niet constant zijn, zou ik allereerst het hele benzinetraject controleren (ook op valse lucht) en schoonmaken, ook (het filtertje in) de benzinekraan.
Gewoon om uit te sluiten dat dat het niet is.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
antonhonda 20-7-2009 13:24 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Aangezien de problemen niet constant zijn, zou ik allereerst het hele benzinetraject controleren (ook op valse lucht) en schoonmaken, ook (het filtertje in) de benzinekraan.
Gewoon om uit te sluiten dat dat het niet is.

ja en kijken of het vuil niet in de tank zit
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Saknet 20-7-2009 13:56 Print reply

Posts: 10355
niet iedereen kan een ontsteking fatsoenlijk aansluiten
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
JB1 20-7-2009 15:01 Print reply

Posts: 14881
Haal eerst eens een nieuwe boegie.
Gewoon de makkelijke dingen eerst proberen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Jakob 125 20-7-2009 15:02 Print reply

Posts: 472
kan ook kapot vliegwielspietje zijn.
 
2-stroke
sjim 20-7-2009 23:00 Print reply
Posts: 32
Het heeft inderdaad plaatsgevonden tijdens natte dagen! Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Sorry voor de late respons ivm onverwacht bezoek.

Ga morgen even alles schoonmaken en @ JB1 : 'natuurlijk' al nieuwe bougie geprobeerd, maar no way werkte niet.

Alles blijft hangen.. Maargoed bedankt voor de reacties we gaan eerst even bobine & dop goed schoonblazen etc. Kan dit ook met bijv een feun ?

EDIT: ik hoor mensen zeggen dat mn vliegwiel is verdraait... Bedoelen jullie niet grondplaat? Als jullie wel vliegwiel bedoelde, vertel mij dan NUUU hoe je die er 'goed' op moet zetten Alstublieft . Wat betreft de grondplaat, die heb ik nog niet eens losgeschroeft zoals al eerder vermeld.

Dit bericht is gewijzigd door sjim op 20-7-2009 om 23:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door sjim op 20-7-2009 om 23:03 uur.
 
Coole 21-7-2009 0:35 Print reply

Posts: 423
Als het spietje van je vliegwiel stuk is, kan het vliegwiel een klein (groot) stukje verdraaien op de as, en is je ontsteking ook ineens verkracht afgesteld. Misschien ben je wel gewoon vergeten je spie erop te zetten.
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
sjim 21-7-2009 15:09 Print reply
Posts: 32
Update:

Vandaag alles drooggespoten met een feun; geen effect. Toen toch maar even een échte nieuwe bougie gekocht want wieweet wasdie nieuwe bougie die al in mn schuur lag toch niet helemaal goed; ook niet mocht niet baten.

Zal nog wat meer uitleg geven over hoe hij (dus wel!) aanslaat maar dan gewoon echt voor geen meter rijdt.

Als hij helemaal koud is moet ik ongeveer een straatlengte (100m) rennen voordat hij pas het 'hangende' geluid geeft waarmee ik dus wel kan rijden, maar hoogstens in zn 2. Ook voordat hij aanslaat hoor ik heel veel PSSSSHH en PFFFF , net alsof de benzine eruit word geschoten (is volgens mij ook ongeveer zoiets? Omdat het niet ontbrand?).

Dan vervolgens kán ik er dus wel op rijden maar superverrot, hij pakt in de eerste instantie WEL de powerband van 1, maar dan in zn 2 niet meer en gaat ie langzamerhand na diezelfde straatlengte rijden weer PSSSHT en PFFT doen maar dan dus terwijl ik erop zit! Nou en dan 2 straatlengtes net doen alsof ie niet dood mag met heel veel gaslos beetje gas zelf meehelpen maar dan uiteindelyk toch weer bfslvbsbv; UIT.

Dan moet ik mn 2e BR8ES bougie erin draaien en hetzelfde verhaal, waarna ik de bougie weer wissel en weer zelfde verhaal. Mn draad naar mn kop toe vonkt als een gek. 1 Bougie dus helemaal nieuw maar zelfde effect als de nieuwe die wat langer in mn schuur heeft gelegen.

Ook heeft mijn vliegwiel geen spie maar zo'n inham binnenin die precies past op mn krukas, ben er wel achter gekomen dat die waarschijnlijk eerst wel fout zat... Maar toch reed ie toen normaal en goed, pas na een tijdje kreeg ik deze problemen.

WHAAAA ik heb ZO een haat-liefde verhouding met die schakelkrengen hehe.

Alvast maar weer bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door sjim op 2-8-2009 om 18:25 uur.
 
Uncle BLAM 21-7-2009 15:36 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjim
Update:

Ook heeft mijn vliegwiel geen spie maar zo'n inham binnenin die precies past op mn krukas, ben er wel achter gekomen dat die waarschijnlijk eerst wel fout zat... Maar toch reed ie toen normaal en goed, pas na een tijdje kreeg ik deze problemen.

Alvast maar weer bedankt!


zo'n inham in je vliegwiel die zit ook in je krukas, de spie blijft in de krukas 'steken' als het ware als je het vliegwiel eraf haalt

 
een BF teller is sneller
sjim 21-7-2009 15:57 Print reply
Posts: 32
Ja okie maar hij zit nu dus goed en nog zelfde problemen!

Sorry voor de ongeduldigheid haha.
 
Vehikel 21-7-2009 16:31 Print reply

Posts: 2903
Dat je ergens anders een vonk hoort, hoort absoluut niet. Zolang je dit hoort, gaat ie nooit goed lopen (of misschien weer voor heel even).
Ik zal goed zoeken waar dit gebeurt (met name om en rond de bougiekabel), desnoods 's avonds in een donkere schuur starten, misschien dat je het dan kunt zien.

Ik heb deze klachten ook wel eens gehad, het hoeft naar een piepklein gaatje in de bougiekabel te zijn, en je hebt het al.

Ik heb zelf ooit een dikke krimpkous eromheen gedaan, daar heeft ie een paar maanden goed mee gereden. Isolatie moet zeer taai zijn.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved