Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat poort

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57460 - Uitlaat poort
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 29-6-2009 18:08 Print topicpost

Posts: 6016


Zoals jullie kunnen zien op deze (zelfgemaakte paint) afbeelding, betreft het hier een poort van de cilinder.

Bij het vergroten van de uitlaat poort zit er een maximum aan grootte, omdat anders de zuigerveer in de cilinder kan 'happen'.

Deze twee poorten (getekent) zijn alletwee even groot. alleen 1tje staat diagonaal en 1tje horizontaal. de pijlen erbij zijn ook allebij even groot.

Nu is bij de diagonale poort het raakvlak van de zuigerveer tegen de cilinderpoort een stuk kleiner dan die van de horizontale.

betekent het dus dat je met een diagonale poort meer tuningspotentie hebt dan een horizontale?

Mvg Chiel
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

De Schout 29-6-2009 18:11 Print reply
Posts: 5327
de diagonale poort heeft veel timing met weinig oppervlak, niet echt wat je zoekt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-wokkel- 29-6-2009 18:13 Print reply

Posts: 1129
In princiepe gaat een zuiger veer happen door een te brede poort.

De hoogte maakt voor het happen niet zo heel veel uit. Alleen maak je je uitlaat poort te hoog dan zal je je powerband verneuke.

je moet eens wat oude topics bekijken is best veel over te vinden.
 

Dit topic is 541 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved