RAYMONDDDD |
20-7-2009 20:30 |
 Posts: 1299 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Soldeerbout er op en proberen dicht te smelten. Maar de rest van t spruitstuk zal ook niet al te best zijn denk ik.
oke.. maar stel dat de diameter van dat spruitstuk (dat stukje buis waar de scheur dus in zit) zeg maar kleiner/smaller word opdat het smelt, is dat erg? voor de prestaties oid?
|
|
|
|
Makrolon |
20-7-2009 21:46 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
[...]
oke.. maar stel dat de diameter van dat spruitstuk (dat stukje buis waar de scheur dus in zit) zeg maar kleiner/smaller word opdat het smelt, is dat erg? voor de prestaties oid?
Ja, tuurlijk. Maar dat kleine beetje dat dicht smelt merk jij echt niet hoor. En anders maak je het aan de binnenkant weer glad met een dremel?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Rieju_Stefan |
20-7-2009 21:47 |
 Posts: 1146 |
Kun je met een honda cr 125 nog gewoon rijden zonder rechter carterdeksel?
Of kun je daardoor ook niet rijden?
En weet iemand wat zo'n deksel nog kost?
|
|
|
|
Sypie_Honda |
20-7-2009 21:48 |
 Posts: 13830 |
nee natuurlijk niet
zo kun je immers geen olie in je blok houden, laat staan dat er allemaal vuil in je blok komt
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Rieju_Stefan |
20-7-2009 21:58 |
 Posts: 1146 |
kan misschien aan een scooter komen waar grotere rolletjes ofzo in moeten, wat houd dat precies in? die rolletjes?
en is dat veel werk enzo?
|
|
|
|
pckor |
20-7-2009 22:02 |
 Posts: 1364 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
kan misschien aan een scooter komen waar grotere rolletjes ofzo in moeten, wat houd dat precies in? die rolletjes?
en is dat veel werk enzo?
Groter?
Ik denk zwaarder of lichter.
Hoe zwaarder de rollen hoe hoger je topsnelheid en hoe lichter de rollen hoe sneller je scooter optrekt.
Is opzich niet veel werk om te vervangen.
|
|
|
|
Freddy-fish |
20-7-2009 22:11 |
 Posts: 2129 |
te vergelijke met de tandwiele van een brommert ej, maaruh wel ff kijke dat je goed doet , want de ene x is linke draad en de andere keer weer rechtse met die vario rommel
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Rieju_Stefan |
20-7-2009 22:24 |
 Posts: 1146 |
wat zijn dat precies voor dingen dan? en waar horen ze te zitten in het blok?
|
|
|
|
pckor |
20-7-2009 22:32 |
 Posts: 1364 |
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
20-7-2009 22:36 |
 Posts: 1146 |
|
|
|
|
Freddy-fish |
20-7-2009 23:09 |
 Posts: 2129 |
ik zal joe ff het principe van vario uit legge:
als jeje carterdeksel eraf haalt. zie je 2 schijve zitte, de voorste ( aan kant van het stuur) zit helemaal uit elkaar, de achterste zit helemaal in elkaar, als je gas geeft en het wiel begint te draaien dan gaan de rollertjes in de voorste schijf naar buite, en daarmee word de schijf smaller, door een veer op de achterste schijf word deze dan naar buiten gedrukt, zo maak je steeds meer vaart, het gewicht van deze rollertjes bepaalt dus hoe snel die schijven in en uit- mekaar gaan. bij mij is een keer de snaar geklapt en waren er enkele rollertjes dwars geschoten, toen had ik een snorfiets  hoop dat je het begrijpt en correct me if i'm wrong
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
gradus |
21-7-2009 2:22 |
Posts: 619 |
hallo kan het zo zijn dat mijn km teller van mijn aerox afwijkt op de teller ga ik 85 maar volgens mij klopt dit niet
|
|
|
|
Henk-88 |
21-7-2009 7:28 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradus
hallo kan het zo zijn dat mijn km teller van mijn aerox afwijkt op de teller ga ik 85 maar volgens mij klopt dit niet
Deja vû
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jakob 125 |
21-7-2009 10:00 |
|
timmie76 |
21-7-2009 10:04 |
 Posts: 47 |
Ik las net deze faq: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/97/1
En ik vraag me af of je niet een speciaal lasapparaat nodig hebt om dit te doen, althans, dat beweren me vader en me broer, omdat je met heel dun metaal gaat lassen. Of kan ik gewoon m'n standaard apparaat gebruiken?
|
|
Ik ben nieuw. |
|