Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ''Kleine vragen topic'' - deel 38

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56961 - ''Kleine vragen topic'' - deel 38
Pagina 180 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 106111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 16-7-2009 16:48 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
Kan je zomaar rooie bij blauwe koelvloeistof gieten (auto)?


zal denk ik wel kunnen. de kleur staat vaak voor tot min hoeveel graden hij kan enzo. dus het zal denk ik wel kunnen maar zal zal je stolpunt stijgen of dalen.

voor motoren heb je wel ooit aparte kvs.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
marjo 16-7-2009 18:22 Print reply

Posts: 1211
De kleur van de vloeistof dient ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen namelijk diverse problemen ontstaan, zoals loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen. Ook zijn lekkages van de waterpomp en de koppakking niet uitgesloten. Voorts kunnen kunststoffen en rubber verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.



Dit bericht is gewijzigd door marjo op 16-7-2009 om 18:24 uur.
 
w0ut3r 16-7-2009 18:34 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
De kleur van de vloeistof dient ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen namelijk diverse problemen ontstaan, zoals loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen. Ook zijn lekkages van de waterpomp en de koppakking niet uitgesloten. Voorts kunnen kunststoffen en rubber verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.

Dit bericht is gewijzigd door marjo op 16-7-2009 om 18:24 uur.


hmm, op de kroon oil fles stond dat het met andere koelvloeistoffen kon gemengd worden als die ook gemaakt zijn op basis van .......
en dat was die power 1 koelvloeistof, dus ik heb het wel gewoon gemengt.
mja, ik zie wel hoe het uitpakt

maar nog ff een ding...
ik ging net voor het eerst een stukje rijden...
alleen bij de 20kmph gaat die niet meer harder.
hij trekt em dan gewoon niet meer door, dit is toch een te grote sproeier?

Btw... dit is me setup:

Airsal 50cc
Yasuni cross HM
17.5mm carb dellorto
sproeier 106
bougie BR8ES
 
www.TheGreenBoxz.nl
skiby 16-7-2009 18:55 Print reply
Posts: 143
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
Kan je zomaar rooie bij blauwe koelvloeistof gieten (auto)?


Ja, moet kunnen.

ik heb zelf brommer koelvloeistof (voor zover dat bestaat..) gemengd met landbouw koelvloeistof uit m'n vaders shovel, en niks geen gekke dingen gebeurt etc.

 
RAYMONDDDD 16-7-2009 18:59 Print reply

Posts: 1299
vraagjee

er was vroegáh een soort van speciaale race olie om in je tank te doen! jaren 70-80 echt in da zundapp tijdperk, me pa deed altijd dus die race olie in zen tank.. maar mijn vraag is nou: bestaat dat race olie van vroeger nog? brommerboer wist niet waar ik het over had en wou me normale 2-takt olie aansmeren

maar mocht iemand weten of het nog te koop is hoor ik het graag

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 16-7-2009 om 19:00 uur.
 
Vehikel 16-7-2009 19:04 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
vraagjee

er was vroegáh een soort van speciaale race olie om in je tank te doen! jaren 70-80 echt in da zundapp tijdperk, me pa deed altijd dus die race olie in zen tank.. maar mijn vraag is nou: bestaat dat race olie van vroeger nog? brommerboer wist niet waar ik het over had en wou me normale 2-takt olie aansmeren

maar mocht iemand weten of het nog te koop is hoor ik het graag

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 16-7-2009 om 19:00 uur.

Ja het bestaat nog, castrol racing oil, er hangt altijd die typische lucht bij classic races.
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.kreidler....81&highlight=747

(tenminste, die bedoel je denk ik)

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 16-7-2009 om 19:04 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Royal Club 16-7-2009 19:05 Print reply

Posts: 60390
747 ja, alleen beetje duur. 20eu? de liter
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Elco 16-7-2009 19:07 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


zal denk ik wel kunnen. de kleur staat vaak voor tot min hoeveel graden hij kan enzo. dus het zal denk ik wel kunnen maar zal zal je stolpunt stijgen of dalen.

voor motoren heb je wel ooit aparte kvs.




kan wel

maar dan moet je g12 + hebben, die kan je met alles vermengen, anders mag je kvs niet met elkaar vermengen.


 
RAYMONDDDD 16-7-2009 19:10 Print reply

Posts: 1299
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Ja het bestaat nog, castrol racing oil, er hangt altijd die typische lucht bij classic races.
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.kreidler....81&highlight=747

(tenminste, die bedoel je denk ik)

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 16-7-2009 om 19:04 uur.

volgens mij is dit um ja! idd duur maarja..

thanx
 
Derbi GPR Roy 16-7-2009 19:11 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]


ja maar ik kan geen derbi senda kraantje vinden die niet op vacuum werkt, vandaar.


je hoefd niet perse een kraantje dat werkt met vacuüm. je kunt er gewoon een universeel benzinekraantje tussen batsen en je vacuüm aansluiting op de carb afsluiten.

 
Tobias Verhoef 16-7-2009 19:35 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
vraagjee

er was vroegáh een soort van speciaale race olie om in je tank te doen! jaren 70-80 echt in da zundapp tijdperk, me pa deed altijd dus die race olie in zen tank.. maar mijn vraag is nou: bestaat dat race olie van vroeger nog? brommerboer wist niet waar ik het over had en wou me normale 2-takt olie aansmeren

maar mocht iemand weten of het nog te koop is hoor ik het graag

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 16-7-2009 om 19:00 uur.


Mijn baas heeft ook zoiets voor zijn klassieke race greeves dat is als het goed is Castrol R70 ofzo maar dat is ook rond de 20 euro per liter


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
.luuk 16-7-2009 19:35 Print reply

Posts: 1483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RAYMONDDDD
vraagjee

er was vroegáh een soort van speciaale race olie om in je tank te doen! jaren 70-80 echt in da zundapp tijdperk, me pa deed altijd dus die race olie in zen tank.. maar mijn vraag is nou: bestaat dat race olie van vroeger nog? brommerboer wist niet waar ik het over had en wou me normale 2-takt olie aansmeren

maar mocht iemand weten of het nog te koop is hoor ik het graag

Dit bericht is gewijzigd door RAYMONDDDD op 16-7-2009 om 19:00 uur.



BTW die a747 is fucking dik. gaat niet door je oliepomp
 
THE CRAZY DOCTOR 16-7-2009 19:47 Print reply

Posts: 1302
Ik was is aan het kijken naar mijn waterpomp,
en wat zag ik dat als het water het blok zegmaar "uit gaat" het eerst een opening heeft van +- 12 mm en aan het einde waar de slang aan zit voor de radiator word het afgeknepen tot +-5 mm
Weet iemand waarvoor dat is , en als ik het opboor hij mischien beter koelt?

Dit bericht is gewijzigd door THE CRAZY DOCTOR op 16-7-2009 om 19:48 uur.
 
DRDdoctor 16-7-2009 21:17 Print reply
Posts: 43
ok, dan stel ik mijn vraag hier maar...
Ik wil met een leovince v6 gaan rijden op mijn DRD wat voor sproeier hebben jullie er in zitten? en is dat oude of nieuwe type blok? En stationairsproeier? Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. alvast bedankt.
 
Ryon 16-7-2009 21:19 Print reply

Posts: 950
Voor oud/nieuw type blok zou je eerst maar is ons het bouwjaar van je brommer meedelen. En je zal rond de 80/90 zitten qua sproeier.
 
Høken is normaal

Dit topic is 106111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 180 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved