ikkejw |
13-7-2009 18:01 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
[...]
Kan ik er dan gewoon de 90 die er nu in zit erin laten?
90 en 92 is niet echt een groot verschil, denk niet dat het veel uit gaat maken.
als je merkt dat ie wat in toeren blijft hangen, minder hard optrekt etc, gewoon die 92 er weer in draaien.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
SebasOpWeg |
13-7-2009 18:03 |
 Posts: 178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
90 en 92 is niet echt een groot verschil, denk niet dat het veel uit gaat maken.
als je merkt dat ie wat in toeren blijft hangen, minder hard optrekt etc, gewoon die 92 er weer in draaien.
Oke bedankt!
|
|
in de lucht |
|
w0ut3r |
13-7-2009 18:36 |
 Posts: 1350 |
ik ben nou me squish aan het afstellen, maar met de ori airsal pakking is de squish te klein...
ik heb hier ook nog een wat dikkere pakking liggen maar die is eigenlijk voor de originele derbi cilinder...
Maar als ik die pakking op de airsal cilinder doe heb ik wel de perfecte squish...
Ik heb hem nou gesneden zoals die pakking van de airsal cilinder is maar je kan er natuurlijk niks bijsnijden 
Maar moeten die stukjes pakking die ik nou op die bewerkte pakking niet heb er perse opzitten?
Anders gezegt, kan ik de bewerkte pakking gewoon gebruiken?
(bruin is airsal pakking, groen is de bewerkte derbi pakking)
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 13-7-2009 om 18:38 uur.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Makrolon |
13-7-2009 18:52 |
 Posts: 6733 |
gewoon proberen, trekt ie valse lucht is het mis. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen hoor.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
TECstar |
13-7-2009 18:53 |
 Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik ben nou me squish aan het afstellen, maar met de ori airsal pakking is de squish te klein...
ik heb hier ook nog een wat dikkere pakking liggen maar die is eigenlijk voor de originele derbi cilinder...
Maar als ik die pakking op de airsal cilinder doe heb ik wel de perfecte squish...
Ik heb hem nou gesneden zoals die pakking van de airsal cilinder is maar je kan er natuurlijk niks bijsnijden
Maar moeten die stukjes pakking die ik nou op die bewerkte pakking niet heb er perse opzitten?
Anders gezegt, kan ik de bewerkte pakking gewoon gebruiken?
afbeelding
afbeelding
lees eens replies
Quote: Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
bla bla pakkingen bla bla
Quote:
probeer het en kom erachter
kan eig vrij weinig fout gaan lijkt me
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 13-7-2009 om 18:54 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Derbi-Olaf |
13-7-2009 19:20 |
 Posts: 14999 |
even wat vraagjes met spoed.
Kunnen zuigerveren voor een cilinder met een nicasealwand in een cilinder met een gietijzeren wand?
En wat is de slotspeling die ik zou moeten aan houden bij een boring van 54.5 mm.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
13-7-2009 19:46 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
even wat vraagjes met spoed.
Kunnen zuigerveren voor een cilinder met een nicasealwand in een cilinder met een gietijzeren wand?
zolang de zuigerveren en cilinderwand niet van hetzelfde materiaal gemaakt zijn kan het.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Derbi-Olaf |
13-7-2009 19:56 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
zolang de zuigerveren en cilinderwand niet van hetzelfde materiaal gemaakt zijn kan het.
zuigerveren zelf zijn "zwartig" en het randje is gewoon zilverkleurig...
dus , verder staat er geen materiaal op/op de verpakking.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-7-2009 om 19:56 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
ikkejw |
13-7-2009 20:42 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
zuigerveren zelf zijn "zwartig" en het randje is gewoon zilverkleurig...
dus , verder staat er geen materiaal op/op de verpakking.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-7-2009 om 19:56 uur.
hmm ik gok dat het gietstaal ofzo is, denk niet dat dat lekker loopt in een gietijzeren cilinder.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
THE CRAZY DOCTOR |
13-7-2009 22:13 |
 Posts: 1302 |
Ik wil een snellere cilinder  ik wil hem graag 70cc of meer,
Ik heb op Josdijkman.nl gekeken en daar zag ik een Top Performances 50mm het gaat om deze cilinder: http://www.josdijkma...d&productId=2919
Mijn vraag is of dit een beetje een leuke cilinder is het hoeft geen toeren breuker te zijn en moet ook onderuit goed weg komen, of weet iemand nog een andere goede cilinder?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
13-7-2009 22:14 |
 Posts: 14514 |
schijnt leuk cilindertje te zijn.
is wel een beetje een toerenbeuker naar horen zeggen. ik heb zelf geen ervaring met de cilinder maar op foto's ziet het er leuk uit
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
13-7-2009 22:15 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
hmm ik gok dat het gietstaal ofzo is, denk niet dat dat lekker loopt in een gietijzeren cilinder.
hmzz. volgens pro-tuning hebben de RM125'ers pas vanaf 1990 een nicasealwand.
Dat zou dus willen zeggen dat die van mij uit een type met gietijzeren wand komen. dus het zou moeten lukken.
(eerste watergekoelde suzuki.)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
THE CRAZY DOCTOR |
13-7-2009 22:16 |
 Posts: 1302 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
schijnt leuk cilindertje te zijn.
is wel een beetje een toerenbeuker naar horen zeggen. ik heb zelf geen ervaring met de cilinder maar op foto's ziet het er leuk uit
En hoe zal die lopen op een yasuni cross ml ?
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
13-7-2009 22:16 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
schijnt leuk cilindertje te zijn.
is wel een beetje een toerenbeuker naar horen zeggen. ik heb zelf geen ervaring met de cilinder maar op foto's ziet het er leuk uit
zeker zonder lange-slag-as is het een behoorlijke toerenbeuker.
volgens het boekje staat 'ie 130/195 getimed  niet niks dus.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
13-7-2009 22:17 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
zeker zonder lange-slag-as is het een behoorlijke toerenbeuker.
volgens het boekje staat 'ie 130/195 getimed niet niks dus.
de langeslag versie is een andere cilinder he.. ik weet niet of je daar rekening mee hebt gehouden
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|