Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - ''Kleine vragen topic'' - deel 38

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 783 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #56961 - ''Kleine vragen topic'' - deel 38
Pagina 169 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 106158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 13-7-2009 18:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebasOpWeg
[...]


Kan ik er dan gewoon de 90 die er nu in zit erin laten?



90 en 92 is niet echt een groot verschil, denk niet dat het veel uit gaat maken.

als je merkt dat ie wat in toeren blijft hangen, minder hard optrekt etc, gewoon die 92 er weer in draaien.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
SebasOpWeg 13-7-2009 18:03 Print reply

Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



90 en 92 is niet echt een groot verschil, denk niet dat het veel uit gaat maken.

als je merkt dat ie wat in toeren blijft hangen, minder hard optrekt etc, gewoon die 92 er weer in draaien.


Oke bedankt!
 
in de lucht
w0ut3r 13-7-2009 18:36 Print reply

Posts: 1350
ik ben nou me squish aan het afstellen, maar met de ori airsal pakking is de squish te klein...

ik heb hier ook nog een wat dikkere pakking liggen maar die is eigenlijk voor de originele derbi cilinder...
Maar als ik die pakking op de airsal cilinder doe heb ik wel de perfecte squish...

Ik heb hem nou gesneden zoals die pakking van de airsal cilinder is maar je kan er natuurlijk niks bijsnijden
Maar moeten die stukjes pakking die ik nou op die bewerkte pakking niet heb er perse opzitten?
Anders gezegt, kan ik de bewerkte pakking gewoon gebruiken?







(bruin is airsal pakking, groen is de bewerkte derbi pakking)

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 13-7-2009 om 18:38 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Makrolon 13-7-2009 18:52 Print reply

Posts: 6733
gewoon proberen, trekt ie valse lucht is het mis. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen hoor.
 
KTM 525 EXC Supermoto
TECstar 13-7-2009 18:53 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik ben nou me squish aan het afstellen, maar met de ori airsal pakking is de squish te klein...

ik heb hier ook nog een wat dikkere pakking liggen maar die is eigenlijk voor de originele derbi cilinder...
Maar als ik die pakking op de airsal cilinder doe heb ik wel de perfecte squish...

Ik heb hem nou gesneden zoals die pakking van de airsal cilinder is maar je kan er natuurlijk niks bijsnijden
Maar moeten die stukjes pakking die ik nou op die bewerkte pakking niet heb er perse opzitten?
Anders gezegt, kan ik de bewerkte pakking gewoon gebruiken?

afbeelding

afbeelding


lees eens replies
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
bla bla pakkingen bla bla

Quote:

probeer het en kom erachter
kan eig vrij weinig fout gaan lijkt me





Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 13-7-2009 om 18:54 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Derbi-Olaf 13-7-2009 19:20 Print reply

Posts: 14999
even wat vraagjes met spoed.

Kunnen zuigerveren voor een cilinder met een nicasealwand in een cilinder met een gietijzeren wand?

En wat is de slotspeling die ik zou moeten aan houden bij een boring van 54.5 mm.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 13-7-2009 19:46 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
even wat vraagjes met spoed.

Kunnen zuigerveren voor een cilinder met een nicasealwand in een cilinder met een gietijzeren wand?



zolang de zuigerveren en cilinderwand niet van hetzelfde materiaal gemaakt zijn kan het.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Derbi-Olaf 13-7-2009 19:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



zolang de zuigerveren en cilinderwand niet van hetzelfde materiaal gemaakt zijn kan het.

zuigerveren zelf zijn "zwartig" en het randje is gewoon zilverkleurig...

dus , verder staat er geen materiaal op/op de verpakking.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-7-2009 om 19:56 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 13-7-2009 20:42 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zuigerveren zelf zijn "zwartig" en het randje is gewoon zilverkleurig...

dus , verder staat er geen materiaal op/op de verpakking.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-7-2009 om 19:56 uur.



hmm ik gok dat het gietstaal ofzo is, denk niet dat dat lekker loopt in een gietijzeren cilinder.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
THE CRAZY DOCTOR 13-7-2009 22:13 Print reply

Posts: 1302
Ik wil een snellere cilinder ik wil hem graag 70cc of meer,
Ik heb op Josdijkman.nl gekeken en daar zag ik een Top Performances 50mm het gaat om deze cilinder: http://www.josdijkma...d&productId=2919

Mijn vraag is of dit een beetje een leuke cilinder is het hoeft geen toeren breuker te zijn en moet ook onderuit goed weg komen, of weet iemand nog een andere goede cilinder?
 
Joel_koningslust 13-7-2009 22:14 Print reply

Posts: 14514
schijnt leuk cilindertje te zijn.

is wel een beetje een toerenbeuker naar horen zeggen. ik heb zelf geen ervaring met de cilinder maar op foto's ziet het er leuk uit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 13-7-2009 22:15 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



hmm ik gok dat het gietstaal ofzo is, denk niet dat dat lekker loopt in een gietijzeren cilinder.

hmzz. volgens pro-tuning hebben de RM125'ers pas vanaf 1990 een nicasealwand.

Dat zou dus willen zeggen dat die van mij uit een type met gietijzeren wand komen. dus het zou moeten lukken.

(eerste watergekoelde suzuki.)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
THE CRAZY DOCTOR 13-7-2009 22:16 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
schijnt leuk cilindertje te zijn.

is wel een beetje een toerenbeuker naar horen zeggen. ik heb zelf geen ervaring met de cilinder maar op foto's ziet het er leuk uit

En hoe zal die lopen op een yasuni cross ml ?
 
Derbi-Olaf 13-7-2009 22:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
schijnt leuk cilindertje te zijn.

is wel een beetje een toerenbeuker naar horen zeggen. ik heb zelf geen ervaring met de cilinder maar op foto's ziet het er leuk uit

zeker zonder lange-slag-as is het een behoorlijke toerenbeuker.

volgens het boekje staat 'ie 130/195 getimed niet niks dus.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 13-7-2009 22:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

zeker zonder lange-slag-as is het een behoorlijke toerenbeuker.

volgens het boekje staat 'ie 130/195 getimed niet niks dus.


de langeslag versie is een andere cilinder he.. ik weet niet of je daar rekening mee hebt gehouden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 106158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 169 van 203
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 168, 169, 170 ... 201, 202, 203Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved