zundappchef |
1-7-2009 23:44 |
 Posts: 4082 |
o jeeej trax toch
naja tis niet anders
maargoed
ontopic
dan nu voor de gevorderde onder ons
wat zou het voordeel kunnen zijn van een reverse cilinder
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Royal Club |
1-7-2009 23:45 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
o jeeej trax toch
naja tis niet anders
maargoed
ontopic
dan nu voor de gevorderde onder ons
wat zou het voordeel kunnen zijn van een reverse cilinder
2takt?
geen gezeur met bocht in je uitlaat maken. of daar veel verlies op gedraait word weet ik niet zeker. lijkt me haast wel enigsinds.
ander iets is dat je uitlaat veel warmer blijft aangezien die minder last heeft van rijwind = betere prestaties.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
zundappchef |
1-7-2009 23:46 |
 Posts: 4082 |
redelijk in de richting met de 2 t
en dan nu de 4 t
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Royal Club |
1-7-2009 23:47 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
redelijk in de richting met de 2 t
en dan nu de 4 t
minder materiaal
nja, en zelfde verhaal voor warme uitlaat.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 1-7-2009 om 23:48 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Rampoon |
2-7-2009 0:04 |
 Posts: 108 |
de rijwind drukt lucht door je carburateur je cilinder in waardoor je een soort rijwind turbo krijgt
maar is het niet zo dat het juist een nadeel is dat je uitlaatpoort warmer wordt als hij andersom staat. je uitlaatpoort was toch het warmste gedeelte van de cilinder en wordt als hij naar voren staat dus weer extra gekoeld maar nu moet je waterkoeling nog meer moeite doen om deze temperaturen in het gering te houden
|
|
Live and let die |
|
bobboiten |
2-7-2009 15:33 |
 Posts: 2771 |
van welk merk zijn de remmen op een RS50?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Derbi-Olaf |
2-7-2009 15:35 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
van welk merk zijn de remmen op een RS50?
voor AJP als ik mij niet vergis.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
2-7-2009 15:35 |
 Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
de rijwind drukt lucht door je carburateur je cilinder in waardoor je een soort rijwind turbo krijgt
maar is het niet zo dat het juist een nadeel is dat je uitlaatpoort warmer wordt als hij andersom staat. je uitlaatpoort was toch het warmste gedeelte van de cilinder en wordt als hij naar voren staat dus weer extra gekoeld maar nu moet je waterkoeling nog meer moeite doen om deze temperaturen in het gering te houden
maar door die rijwind krijg je wel rare pulsen in je carb die je daar niet graag hebt. dus je zult iig dan een schildje voor de carb moeten plaatsen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bobboiten |
2-7-2009 15:37 |
 Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
voor AJP als ik mij niet vergis.
AJP... iemand die dit kan bevestigen?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-7-2009 15:39 |
 Posts: 17931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
de rijwind drukt lucht door je carburateur je cilinder in waardoor je een soort rijwind turbo krijgt
maar is het niet zo dat het juist een nadeel is dat je uitlaatpoort warmer wordt als hij andersom staat. je uitlaatpoort was toch het warmste gedeelte van de cilinder en wordt als hij naar voren staat dus weer extra gekoeld maar nu moet je waterkoeling nog meer moeite doen om deze temperaturen in het gering te houden
ram air is niks als je het niet goed aanpakt, dan krijg je overdruk in je carb en verkloot je je hele afstelling! In je carb moet je vacuum hebben, verder niks
|
|
|
|
w0ut3r |
2-7-2009 16:29 |
 Posts: 1350 |
Ik sta nou op het punt om een metrakit krukas te kopen..
Het enige nadeel hieraan is dat het geen volle krukas is...
Een volle krukas heeft natuurlijk meer carterdruk.
Hiervoor had ik dus de originele derbi krukas en dat was een volle.
Nou is me vraag:
Gaan de prstaties van je brommer erg achteruit als je ipv een volle rkukas een niet volle krukas monteerd?
(Me oude krukas is wss krom en ik kan deze mk krukas voor 50incl. verzendkosten overkopen (gloedjenieuw):P, dus vandaar  )
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
zundappchef |
2-7-2009 17:59 |
 Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
ram air is niks als je het niet goed aanpakt, dan krijg je overdruk in je carb en verkloot je je hele afstelling! In je carb moet je vacuum hebben, verder niks
idd je krijgt meer een soort van t stuk wat er tussen komt
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
maikel-1991 |
2-7-2009 18:47 |
 Posts: 545 |
ey ik heb hier een HM183 carb liggen die op mn ori mbx 80 cc cilinder komt. Nu is alleen het gat die op je spruitstuk komt groter dan 18mm, groter dus dan het 18 mm gat van het spuitstuk.
moet ik hier dus een speciaal spruitstuk voor halen ?
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
antonhonda |
2-7-2009 19:28 |
 Posts: 3616 |
wie en waar had dat van een kogel kraan op zn uitlaat ?
danku
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Derbi-Olaf |
2-7-2009 19:30 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
wie en waar had dat van een kogel kraan op zn uitlaat ?
danku
niek de wildt
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|